Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Chevrolet Chevelle SS 1966 Pro-Touring (Ny koppling!)
<<   1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 18, 19, 20   >>
978 besök senaste veckan (82857 totalt)
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 419


Trådstartare
Har varit mycket på jobbet så jag har inte hunnit göra så mycket men hela helgen är avsatt åt chevelle nu.

Börjat sätta ihop igen efter att ha efterdragit toppar samt fixat med lite annat.
Siktar på en uppstart igen imorgon.


Ramlade över ett fränt insug som jag var tvungen att köpa
Kanske något för raggar-jeppson?


_________________
Patrik Lissjos
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12841



Dubbla dominators på det där insuget så är man ju hemma!

Fast jag funderar på att gå kompressor och birdcatcher-hållet istället. Vikta ner framvagnen lite liksom


Kämpa på så du får lite körtid innan snön kommer!
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 419


Trådstartare
And ersJepp sson skrev:
Dubbla dominators på det där insuget så är man ju hemma!

Fast jag funderar på att gå kompressor och birdcatcher-hållet istället. Vikta ner framvagnen lite liksom


Kämpa på så du får lite körtid innan snön kommer!


Tyvärr fel bultmönster för Dominator annars hade de redan varit på väg hem från USA

Jag har faktiskt varit ute och provkört lite idag, gick över förväntan.
Lite småläckage men inget som inte är hanterbart.

Får hjälp med en hjulinställning nästa helg.
Blev en tvätt idag också, det kändes skönt trots att man kan få dåligt rykte för mindre




_________________
Patrik Lissjos
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12841



Jämför jag med min egen så ser din lite bättre ut... Min har mer patina dock.

Grattis till provturen! Välförtjänt!

Är det regbesiktning som gäller, eller planerar du att slinka igenom på vanlig besiktning?
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 419


Trådstartare
And ersJepp sson skrev:
Jämför jag med min egen så ser din lite bättre ut... Min har mer patina dock.

Grattis till provturen! Välförtjänt!

Är det regbesiktning som gäller, eller planerar du att slinka igenom på vanlig besiktning?


Din är mer purpose-built skulle man kunna kalla det, firebirden är stenhård!

Jag har gjort Testa 1 så det blir ombyggt fordon med 20kw/ 100kg thumbs up

Hinner inte göra klart det i år tror jag men jag har flera verkstäder så man är ju alltid på väg till verkstad.

_________________
Patrik Lissjos
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4063



Gött med provtur thumbs up

Hur känns den att köra?

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 419


Trådstartare
Janne J skrev:
Gött med provtur thumbs up

Hur känns den att köra?


Känns väldigt bra faktiskt trots att allt är ojusterat samt inga krängare är kopplade.
Blir en hjulinställning nästa helg och sen efter mappning så tänkte jag låna hem ett par vågar och ställa in allt bättre.

Men kopplingen fungerar fint och motorn sliter loss hjulen nästan lite för lätt

Hoppet att finlira under vintern lever (om inte stakarna går av i bänken då)

_________________
Patrik Lissjos
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4063



Med min otrimmade originalmotor får man ha lite respekt för när och hur man trampar på gasen, kan bara tänka mig hur det blir med din spis

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 419


Trådstartare
Nu är det helg och garagepysslet börjar.
Imorgon är det elpyssel.
Laddtrycksstyrning och belysning på agendan.

Hittade en viktig funktion i sprutet och i sann raggaranda fick Eddie vara med på ett hörn!


_________________
Patrik Lissjos
Citera
Axly
Gbg
Här sen Dec 2011
Inlägg: 966



Är det inte så att denna behöver dyka upp på.. säg Vårgårda flygfält, nästa år.. möjligen att Janne nyss presenterat ett ännu mer skadat, ännu mer "vill se"-alternativ nyss, men annars är denna nog rätt nära svårslagen på min egna önskelista över konbanesmiskare. Jag menar, det är ju en grym utsorteringskörning, och så himla långt är det inte

_________________
Fixar med: Porsche 928 "927'an"
Bygger sakta: JVD Shrike 62
/Johan Jaurelius
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 419


Trådstartare
Axly skrev:
Är det inte så att denna behöver dyka upp på.. säg Vårgårda flygfält, nästa år.. möjligen att Janne nyss presenterat ett ännu mer skadat, ännu mer "vill se"-alternativ nyss, men annars är denna nog rätt nära svårslagen på min egna önskelista över konbanesmiskare. Jag menar, det är ju en grym utsorteringskörning, och så himla långt är det inte


Det är absolut ingen omöjlighet faktiskt. Jag har släkt och bekanta där nere som inte fått en påhälsning på måååååånga år

Sen att jag inte kan köra sånt där är en annan sak men det är träffar/ evenemang som jag tycker verkar riktigt kul!
Jag har bara hållit på med rakt fram Racing annars men visst kan man snabbt få se ett par sido G där också med lite pedalning

_________________
Patrik Lissjos
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 419


Trådstartare
Fick fjädrar till strålkastarpottorna i veckan, hittade en firma i Danmark med ett fint urval och snabb leverans. Södemann Industrifjaedre.
Så nu sitter Dapper lamporna på plats, gillar de mycket bättre än de gula.



Gjorde en härva förut som är dragen in i bilen med utgångar från sprutet så gjorde en liten härva med kontakter till Mac-ventil för laddtrycksstyrning. Så finns utrymme att peta i mer saker i den kontakten.



Brorsans Rod är parkerad inne i hörnet hemma så får den stå varmt i vinter, fortfarande till salu


_________________
Patrik Lissjos
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 419


Trådstartare
Bubbisen är på spaaa
Fortsättning följer thumbs up


_________________
Patrik Lissjos
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 419


Trådstartare
På plats hos PPF thumbs up


Jag fick min fyrsiffriga naveffekt
1.2 bars laddtryck och 95% dutycycle på spridarna.



Bänkningen löpte på rätt bra förutom lite mindre fadäser av mig som PPF hjälpte till att åtgärda direkt på plats.

Före lastning så skulle vi ju givetvis elda lite däck, tyvärr händer något internt i motorn.
Vet inte vad ännu och kommer nog inte att hinna plocka isär förrän om 3-4 veckor.
Lång historia kort så ser jag ett vevstaksöverfall genom blocksidan.

Skit händer, allt är gjort enligt konstens alla regler och motorn är byggd för betydligt mer effekt.
Den kommer tillbaka, starkare än någonsin

_________________
Patrik Lissjos
Citera
Daugaard
Tyresö
Här sen Sep 2008
Inlägg: 349



Brutal bil!
Fantastisk puts och det ser dessutom fabriksgjort ut 👍👍
Grattis till de imponerande siffrorna 🎉

Oerhört tråkigt med raset men du verkar ha en fantastisk inställning byggandet 👍👍

_________________
Emil Daugaard, Tyresö 070-53 41 431

Honda Prelude BA4 4WS -88 "K20 Type-R"
Citera
Mats Ahlgren
Uppsala
Här sen Sep 2003
Inlägg: 288



Imponerande effekt det går att ta ur , men också förväntat så klart att den ska vara där omkring.
Satan så surt att åka på ras där vilket antiklimax , många som säger att man ska gå igenom crate motorerna men finns ju dem som åkt ett antal år med liknande effekter 800-1100 som jag sett på Corvette sidorna i USA på original bottendel i C6 , ditt ras är bara en ren j-la otursgrej på miljonen om du inte råkade övervarva den.
Tur i oturen att det hände på hösten så du har vintern på dig men dollarn står ju så förbaskat högt nu , trodde jag skulle avlida när jag handlade lite småplock till min C6 i stort 30 % dyrare på allt , ge inte upp du har en riktigt fin vagn där !

_________________
Mats Ahlgren

C6 Corvette Callaway SC606 -2010 Cybergrey
NS: 16
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 419


Trådstartare
Mats Ahlgren skrev:
Imponerande effekt det går att ta ur , men också förväntat så klart att den ska vara där omkring.
Satan så surt att åka på ras där vilket antiklimax , många som säger att man ska gå igenom crate motorerna men finns ju dem som åkt ett antal år med liknande effekter 800-1100 som jag sett på Corvette sidorna i USA på original bottendel i C6 , ditt ras är bara en ren j-la otursgrej på miljonen om du inte råkade övervarva den.
Tur i oturen att det hände på hösten så du har vintern på dig men dollarn står ju så förbaskat högt nu , trodde jag skulle avlida när jag handlade lite småplock till min C6 i stort 30 % dyrare på allt , ge inte upp du har en riktigt fin vagn där !


Långt från cratemotor det här.
Det enda org GM är insug och några givare, resten är bara superfina bitar och motorn är specad för minst 1800hk och ingen övervarvning är gjord.

Det är bara att bita ihop, motorn är ur och isär om 3-4 veckor och då får jag börja beställa grejer och planera fixet.

_________________
Patrik Lissjos
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 419


Trådstartare
Daugaard skrev:
Brutal bil!
Fantastisk puts och det ser dessutom fabriksgjort ut 👍👍
Grattis till de imponerande siffrorna 🎉

Oerhört tråkigt med raset men du verkar ha en fantastisk inställning byggandet 👍👍


Tack så mycket thumbs up
Bilen gjorde det jag ville, önskar bara att den hade gjort det längre

Man har blivit avtrubbad efter dragracing-åren så man har lärt sig att den som ger sig in i leken, får leken tåla.

Strax under 1200hk i motorn stressar på även om motorn är byggd för att klara mer än så.
Som Arnold sa: I'll be back

_________________
Patrik Lissjos
Citera
Daniel-635
Västra Småland, nästan i Halland
Här sen Aug 2007
Inlägg: 454



Aj vad tråkigt, förstår att mycket är sönder, men hoppas att en (hel) del klarat sig !

_________________
Daniel Karlsson
--------------------------------------------------
Med BMW 635 Csi Bi-Turbo
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4063



Du är inte klok, 1000 hästar i en 60-talsbil
Låter inte som bakhjulen kommer att snurra med samma hastighet som framhjulen någon gång...


Surt med ras, hoppas du får det att hålla för det här vill jag verkligen se thumbs up

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
tommyhjortasen
Ulricehamn
Här sen Aug 2006
Inlägg: 43



Underbar bil! Du kommer igen med än mer effekt. Som när jag trimmade moppar å sjuttiotalet, svetsa på mer material på cylindern så att kanalerna kan göras större. Hur mycket varvade ni vid mappningen? Min LT1:a varvade jag 8200 och den höll, gav ca 575 hp.

_________________
Tommy Mårtensson
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Chevrolet Chevelle SS 1966 Pro-Touring (Ny koppling!)
<<   1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 18, 19, 20   >>
978 besök senaste veckan (82857 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande