Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Chevrolet Chevelle SS 1966 Pro-Touring (Ny koppling!)
<<   1, 2, 3, 4 ... 18, 19, 20   >>
24 besök senaste veckan (83493 totalt)
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4096



Nu snodde du min ide om avtagbar dragkrok...

Annars är det snyggt jobbat thumbs up

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 422


Trådstartare


Gått sakta här nu, men fick draget lite strömkablar inuti ramen iom att batterierna hamnar bak bredvid baslådan

Om vädret håller i sig så ska jag dra iväg chassiet för byggbesiktning i slutet av nästa vecka, så hoppas det går som det ska. Då ska jag montera kaross nästa helg

_________________
Patrik Lissjos
Citera
bop
Valla
Här sen Maj 2018
Inlägg: 333



MarkWilliams 9" och sfäriska lager till inre länkarmarna bak?

Fiffigt och snyggt att dra kablaget i rambenet!

_________________
Fredrik van Lienden
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 422


Trådstartare
Tackar!

Nix, det är en Moser axel med poly bussningar i bägge ändarna. Det är ju en raggarbil

_________________
Patrik Lissjos
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 422


Trådstartare


Godkänd Testa byggbesiktning hos Cyklon idag, så nu är karossen på plats

_________________
Patrik Lissjos
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17347



Grattis!
Bara resten kvar.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005
Inlägg: 3195



Riktigt fränt bygge, ibland vill jag också ha amerikansk raggarbil thumbs up

_________________
M @ g n u s k @ l i n

Golf sportscombi
vw passat gtr 280
RS4 4.2 raggarbil
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 422


Trådstartare


Plockade ur brädan för att kunna byta elsystemet och integrera insprutningen på ett bra/snyggt sätt.



Fueltechet hamnar på en täckbit för org radion, tänkte få ett fäste ritat och 3D printat innan biten ska lackas.



Org LS7 insug köpt och monterat, planen var ett billet insug men lite för dyrt i den här fasen.

_________________
Patrik Lissjos
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 422


Trådstartare




Det går sakta framåt. Har mätt spec på bakfälgarna. Blir 335/35/18 på 12" bred fälg. Fram ska jag försöka få tag på ett par 255/35/18 och prova om det går att få plats med bra. Innerskärmarna fram måste modifieras dock, men känns som en liten grej.

Fästet för Paxton Novi 2500 kompressorn är under design, vi ska 3D printa fästet för och stämma av passform innan slutlig produktion.

_________________
Patrik Lissjos
Citera
bop
Valla
Här sen Maj 2018
Inlägg: 333



orginal kompositinsug lär både flöda bra och bör hålla för moderat laddtryck.

blir finare än snus dethär!

_________________
Fredrik van Lienden
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 422


Trådstartare
Långsamma steg framåt, men framåt iaf



Stötfångaren på plats ilag med dragkroken, fin kontrast mot de stora bromsarna



Fick inte upp lådan tillräckligt i bakkant så det blev tyvärr att kapa upp tunneln och göra en ny bit där, ska göra den skruvad tänkte jag.

Siktar på att köpa nytt instrument vid nästa lön så det går att återmontera instrumentbräda och montera nya elsystemet

thumbs up

_________________
Patrik Lissjos
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 422


Trådstartare
Länge sen sist, även om jag kommit lite framåt iaf.
Ledsen för att bilderna försvunnit, sneade ur på Photobucket.

Vi blickar framåt istället



Första gången ute ur garaget med rätt hjul på.

_________________
Patrik Lissjos
Citera
lewan
Hässleholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 731



Lissjos skrev:

Ledsen för att bilderna försvunnit, sneade ur på Photobucket.


Använd bilduppladdningen här på Rejsa, så försvinner aldrig bilderna!

_________________
//Tobias "LeWaN" Lewandovski
VW Passat Allrack GTS -16, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 422


Trådstartare



Instrumentering ihopsatt med nytt Dakota Digital instrument, tiltrattstång, ny ratt och all ny el.
Har lite smått kvar att reda ut i elen.

Fick hem nya fjädrar fram, lite mjukare och lite kortare. Är monterade på bilden utanför garaget.
Även spacers för frigång mot oket.

PST 4" alu kardan blev det också, levererat av PPF.

_________________
Patrik Lissjos
Citera
ace67
Sverige
Här sen Feb 2004
Inlägg: 112



Finns två varianter av WARHAWK låg alt hög deckat block med den senare kan man bygga upp till nästan 500cc.
Vet du vilken variant du har ? om det är bilen jag tror motorn satt i från början har jag för mig hög deckat....

stilldouble skrev:
Lissjos skrev:
stilldouble skrev:
Warhawk LS7X?

-Är det inte dessa block som tål nästan hur mycket pulver som helst? Typ 2500 (+) ystra kusar?


Jo de ska väl tåla rätt bra med stryk.
Den här motorn har suttit en C6 Z06 som ska ha rasat i Bilsport Superstage pga ett diskutabelt piggy back system och turbokit.

Nu är den helt genomgången iaf och ska lämna runt 550hk som sugmotor, så den är väldigt snällt byggd


Finns lite info om denna bad-boy till motor...



_________________
Mvh
Johan Samuelsson
***************************
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 422


Trådstartare
Hej!
Nä, den här är med standard deck.
Köpte motorn i Jönköping.



ace67 skrev:
Finns två varianter av WARHAWK låg alt hög deckat block med den senare kan man bygga upp till nästan 500cc.
Vet du vilken variant du har ? om det är bilen jag tror motorn satt i från början har jag för mig hög deckat....

stilldouble skrev:
Lissjos skrev:
stilldouble skrev:
Warhawk LS7X?

-Är det inte dessa block som tål nästan hur mycket pulver som helst? Typ 2500 (+) ystra kusar?


Jo de ska väl tåla rätt bra med stryk.
Den här motorn har suttit en C6 Z06 som ska ha rasat i Bilsport Superstage pga ett diskutabelt piggy back system och turbokit.

Nu är den helt genomgången iaf och ska lämna runt 550hk som sugmotor, så den är väldigt snällt byggd


Finns lite info om denna bad-boy till motor...



_________________
Patrik Lissjos
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 422


Trådstartare


Kompressorn blev övermäktigt för mig att reda ut så var hos PPF och hämtade ny turbo idag istället

_________________
Patrik Lissjos
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 422


Trådstartare
Långsamma framsteg, har haft motor och låda ur en period och fixat lite smågrejer runtom.
Blev även en större oljeretur svetsad i tråget nu, klart för att lyftas i igen men såklart så var det inget standard
mått på pilotlagret. Men det är beställt så nästa helg får det bli lyft och fortsätta reda ut elbytet.


_________________
Patrik Lissjos
Citera
camarogbg
Älvängen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1056



Vilka fälgar blev det tillslut? Du hade väl 59 North fälgar ett tag, varför bytte du?
Hur som helst, väldigt fin bil!

_________________
Mikael Nordin
-Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7)
-68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början!
Svkg #120
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4096



Det här är så jäkla fräckt

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12857



Gula lampor, ja tack! Du har glömt andra sidan, så fixa dem snarast!


Ja, sjukt najs det blir! Kämpa på!
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Chevrolet Chevelle SS 1966 Pro-Touring (Ny koppling!)
<<   1, 2, 3, 4 ... 18, 19, 20   >>
24 besök senaste veckan (83493 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande