Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Chevrolet Chevelle SS 1966 Pro-Touring (Ny koppling!)
<<   1, 2, 3, 4, 5 ... 18, 19, 20   >>
24 besök senaste veckan (83493 totalt)
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 422


Trådstartare
Hejsan, tack för påhejning

Hmm, jag har endast haft några konstiga svarta 18" på under byggtiden innan skaffade dessa hjulen.
Det är Weld Racing S71. 18x9 och 18x12.

Visserligen satt det några Coys på när jag tog hem bilen men det var 2015

Ja, gula lampor kände jag att blir en fin detalj. Jag har till andra sidan också, tyvärr var det väldigt platta glas på dessa och inte den runda formen som på ett par gamla sealed beam. De gula är H4 men håller på att kika lite efter gula med rundare glas

_________________
Patrik Lissjos
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 422


Trådstartare


Lyfte i motorn igen idag efter att ha tätat lite i torpeden och kardantunneln. Kåpan över värmepaketet omgjord och paketet vänt så jag fick bak motorn så långt jag kunde.

Passade på att peta i ett nytt pilotlager i veven, tråget har fått en AN10 retur isvetsad.
Monterat Bosch 1300cc spridare högohms som passar till Fueltechet.

Hängde turbon på ungefärlig position, hade tänkt att bygga grenrör och det själv men lutar åt att jag kör bilen till PPF efter nyår och de får göra den biten så det blir klart och bra.

Mycket annat kvar att göra sålänge.

_________________
Patrik Lissjos
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12857



Som sagt, du kan ha Ringhals som startmotor sen.
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 422


Trådstartare


Hängde på lite ström idag och som tur var rykte det inte




Givare för traction control monterad och även inkopplad mot sprutet.

Det blir lite gjort då och då. thumbs up

_________________
Patrik Lissjos
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 422


Trådstartare
Idag blev motorn primad med hjälp av en Accusump in i en oljekanal till pumpen, funkade perfekt. 2L olja trycksatt med 30 psi.
Körde runt motorn på starten utan stift och snurrade upp 45 psi direkt.



Drar iväg och åker skoter imorgon över nyår och sedan blir det att programmet Fueltech och fortsätta med el efter nyår.

_________________
Patrik Lissjos
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 422


Trådstartare
Haft lite paus från el-biten och snickrat lite istället. Inte så rejsigt kanske men stereo måste man ju ha plus att vikt är alltid bra inför reggning som ombyggt fordon





_________________
Patrik Lissjos
Citera
Forsberg_84
Köping
Här sen Sep 2012
Inlägg: 686



Blir riktigt snyggt o prydligt dehär👍. Ser fram emot fler uppdateringar

_________________
Robert Forsberg
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 422


Trådstartare
Inga större framsteg, kommit igång med lite skoteråkning plus mycket på jobbet ett tag men har gjort klart dörrsidorna iaf.

Dra lite kabel idag och skruva dit de.
Har sålt mitt Fueltech 500 och ska köpa ett 550 så jag får lite fler in och utgångar.
Vill kunna styra fläktarna separat och även bränslepumparna separat så bara ena går vid låglast utan ladd.


[/img]

_________________
Patrik Lissjos
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 422


Trådstartare
Går otroligt långsamt fortfarande, haft mycket på jobbet och sen åkt skoter ofta på helgerna.
Ligger borta måndag-torsdag men ska nog få till några hemma veckor snart hoppas jag.

Var till PPF i torsdags och hämtade nya motorstyrningen, Fueltech blev det nu också men ett FT550.


_________________
Patrik Lissjos
Citera
oneyet
Huskvarna
Här sen Nov 2004
Inlägg: 1049



Lissjos skrev:
Går otroligt långsamt fortfarande, haft mycket på jobbet och sen åkt skoter ofta på helgerna.
Ligger borta måndag-torsdag men ska nog få till några hemma veckor snart hoppas jag.


Jag tycker att du skall inse att du inte hinner med det här projektet och sälja det larvigt billigt till Småland istället.


Oerhört snygg bil det här.

_________________
Fredrik Liljenberg

Fd: Opel Speedster 2.2 SC, numera Volvo V90....
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 422


Trådstartare
OneYet skrev:
Lissjos skrev:
Går otroligt långsamt fortfarande, haft mycket på jobbet och sen åkt skoter ofta på helgerna.
Ligger borta måndag-torsdag men ska nog få till några hemma veckor snart hoppas jag.


Jag tycker att du skall inse att du inte hinner med det här projektet och sälja det larvigt billigt till Småland istället.


Oerhört snygg bil det här.


Jag inser flera gånger i veckan att jag inte hinner med det här

Tanken har funnits länge att sälja och jag har gjort nån sporadisk annons ett par gånger men som det ser ut nu är planen att starta upp och mappa innan vintern och få den besiktad och så finlir nästa vinter. Åka en sommar och kanske ha den till salu då.

_________________
Patrik Lissjos
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 422


Trådstartare
Slutgiltig layout på reläer och styrbox till mätarhuset blev klart idag. Ska göra små härvor med kontaktstycken så jag bara kan plugga i vid montage.

Ja, plusen ut från Solid State reläen får ju inga kontakter på sig och matning till fördelningsblocket.



_________________
Patrik Lissjos
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12857



För sent nu, men vis av erfarenhet hade jag ökat avståndet lite mellan grejerna. Kablar tar mer plats än man tror.

Jag började utifrån komponenterna och drog in till styrenheterna. Vill man ha en riktigt snygg installation, ska man göra tvärt om, men det blir mer spill då (dvs dyrare elsystem, om du köper kabel på metervara).

Tvinnar man kablarna, så är det tacksamt att göra snygga installationer också.
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 422


Trådstartare
And ersJepp sson skrev:
För sent nu, men vis av erfarenhet hade jag ökat avståndet lite mellan grejerna. Kablar tar mer plats än man tror.

Jag började utifrån komponenterna och drog in till styrenheterna. Vill man ha en riktigt snygg installation, ska man göra tvärt om, men det blir mer spill då (dvs dyrare elsystem, om du köper kabel på metervara).

Tvinnar man kablarna, så är det tacksamt att göra snygga installationer också.


Japp, jag hade gott om plats tills jag bestämde mig för att böka in boxen till mätarhuset också 😁

Jag får göra det bästa av situationen, ingångar/ utgångar på komponenterna ligger lite olika höjdmässigt som tur. Sen ska ju handskfacksluckan vara stängd sen också 😂

Riktigt snyggt med tvinnat sådär, jag har lite tid i veckan så jag ska försöka slutföra den här helt och gå vidare till nästa grej på listan.

_________________
Patrik Lissjos
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 422


Trådstartare
Blev en stororder idag från BJPrace på ett gäng Deutsch kontakter och lite blandade kablar så hoppas det dyker upp fort thumbs up

Jobbar på hemmaplan denna vecka så nu kan jag få lite gjort på kvällarna också, annars är jag borta måndag till torsdag därav dåligt tempo

_________________
Patrik Lissjos
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 422


Trådstartare
Blev en stororder idag från BJPrace på ett gäng Deutsch kontakter och lite blandade kablar så hoppas det dyker upp fort thumbs up

Jobbar på hemmaplan denna vecka så nu kan jag få lite gjort på kvällarna också, annars är jag borta måndag till torsdag därav dåligt tempo

_________________
Patrik Lissjos
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 422


Trådstartare




Fäste byggt för Fueltech ECUn thumbs up thumbs up

_________________
Patrik Lissjos
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 422


Trådstartare
Fått lite färg på fästet och skruvade fast ECUn idag.
Gjorde klart elcentralen, har lite kontaktering kvar i bilen imorgon innan jag kan koppla på lite ström igen thumbs up




_________________
Patrik Lissjos
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4097



Snyggt jobbat thumbs up

Att koppla in el så grejorna får liv ger en riktigt go känsla.

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Forsberg_84
Köping
Här sen Sep 2012
Inlägg: 686



Blir riktigt snyggt o prydligt. Ös på bara

_________________
Robert Forsberg
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 422


Trådstartare


Gjorde klart det jag kunde förbereda innan jag lyckades knöla in centralen i bilen. Hade absolut inte gått utan piano-gångjärnen

Imorgon fortsätter kopplingen, om allt går som planerat så kan jag nog börja montera tillbaks inredning under påsk thumbs up

_________________
Patrik Lissjos
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Chevrolet Chevelle SS 1966 Pro-Touring (Ny koppling!)
<<   1, 2, 3, 4, 5 ... 18, 19, 20   >>
24 besök senaste veckan (83493 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande