Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-07-11 Gelleråsen - BMW Sport Club och BMW Cup
<<   1, 2, 3, 4   >>
3 besök senaste veckan (12945 totalt)
Daniel Båge
Jkpg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1467



Lotus Samuel skrev:
Jag va ju också där. Men som vanligt har jag inte fastnat på nån bild.

Det va jag, Samuel G och Mattias B som stod för tältet. Va visst ganska populärt.


Jaha? Så jag fick inte vara med på tältet då?

Lotus Samuel skrev:
Jag va ju också där. Men som vanligt har jag inte fastnat på nån bild.


Jorå visst har du det!

På mina bilder som finns här
http://attitude.mine.nu/bilder/PorscheDaniel/Rejsas/Bmwsc11juli-gallerasen/

Som vanligt tagna med pocketkamera >

_________________
Wer später bremst, fährt länger schnell...
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



GunnarÖ skrev:
Sörpan skrev:
Fredrik - SLC skrev:
Nån som har någon koll på resultat i Cuptävlingarna??


Bara att Hurtig vann special båda gångerna.

Jag får erkänna mig skyldig till denna felaktiga uppgift. Hjärnbarken måste varit lite fuktskadad när jag pratade med Sören. Peter Grägg tog målflaggen i första racet.
Visst skulle jag säkert kunna minnas större delen av resultaten men risken är för stor att jag sprider felaktiga uppgiften så jag hänvisar till klubbens hemsida,http://www.bmwsc.com, där komplett resultatlista kommer att publiceras.



_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Daniel Magnusson skrev:


Jaha? Så jag fick inte vara med på tältet då?


Flåt. Visst va du också med på det. Och möjligtvis Janne också då. Fast han hade ju inte betalat medlemsavgiften.

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
JanneZ3
Värnamo
Här sen Jul 2004
Inlägg: 962



Lotus Samuel skrev:
Daniel Magnusson skrev:


Jaha? Så jag fick inte vara med på tältet då?


Flåt. Visst va du också med på det. Och möjligtvis Janne också då. Fast han hade ju inte betalat medlemsavgiften.


ska ordna detta.

Riktigt roligt igår även att det regnade, är ju lite mera utmaning å köra fort när det är halt. det blev totalt 25,2 mil i går på banan

Är inte ni sega idag?

_________________
Jan Ekehage
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



JanneZ3 skrev:


Är inte ni sega idag?


Inte det minsta. Dina magiska piller verkar fortfarande. Va inte ens trött igår när jag kom hem märkligt nog.

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
JanneZ3
Värnamo
Här sen Jul 2004
Inlägg: 962



Känns som jag har blivit överkörd av en lastbil Fast jag har ju proplem med ryggen i vanliga fall, så ca 90 mil i skalstol på en dag gör väl inte saken bättre.

Jag ska till gelleråsen på söndag igen överväger starkt att beställa en uppsättning dunlop supersport. men hur du kör så fort på dina cupdäck är för mig en gåta thumbs up

_________________
Jan Ekehage
Citera
thord
Nyköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 312



Vill tacka för en, trots urusla väderleksförhållanden, väl genomförd träff.
Kanonkul bana !

Får be om ursäkt om någon kände sig osäker under någon av mina omkörningar.
Micke Regnell tyckte att jag körde lite för nära honom.
Jag tar åt mig av kritiken, det är inte meningen att ställa till det för varandra.
Vi ska ha kul !!!

Med en M3 E30 är det ju så jäkla kul när det svänger, så det är svårt att hålla igen.

Hälsningar Thord

Röd M3 E30

PS. Tack för åkturen i Z3 Coupen Janne, läcker bil. DS

_________________
Thord Johnsson
Citera
JanneZ3
Värnamo
Här sen Jul 2004
Inlägg: 962



Jag har lite dåligt samvete över att det gick lite för mycket på sladd/tvären igår så jag ber åså om ursäkt.

Det är ju som sagt meningen att alla ska ha kul å känna sig säkra på banan.

_________________
Jan Ekehage
Citera
Folxam
Eskilstuna
Här sen Feb 2004
Inlägg: 9049


Trådstartare
Andrew Petrykowski skrev:
Folxam skrev:

Dessutom passade jag på i ett av dessa varv att köra rakt fram istället för att svänga,
så det gick inte så bra heller


Vad gjorde du egentligen, somnade du bakom ratten?
Det såg onekeligen roligt ut iaf


Äh, jag tappade greppet mitt i inbromsningen ...
Istället för att riskera jättesladden Arne så körde jag rakt fram ...
Det var ju iaf asfalterat där Efter det kände jag att det faktiskt kunde hända i nån annan kurva så jag "chillade" resten av dagen ... Hoppades på sol, men ack så fjun så lätt osv osv ...


Angående de röda M3:ornas framfart så vill jag bara säga att det kanske såg värre ut än vad det kändes för de inblandade ...

Men en sak som kunde blivit en riktig incident var en av "de röda" som körde om en mörkgrön E36 (?) och fick sladd lite väl nära sidan på nämnda E36:a ...
Jag skulle blivt skitnödig?

Jag tror att jag såg dig också Andrew, men du hade ingen rejsaskylt va?

_________________
Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



Folxam skrev:
Andrew Petrykowski skrev:
Folxam skrev:

Dessutom passade jag på i ett av dessa varv att köra rakt fram istället för att svänga,
så det gick inte så bra heller


Vad gjorde du egentligen, somnade du bakom ratten?
Det såg onekeligen roligt ut iaf


Äh, jag tappade greppet mitt i inbromsningen ...
Istället för att riskera jättesladden Arne så körde jag rakt fram ...
Det var ju iaf asfalterat där Efter det kände jag att det faktiskt kunde hända i nån annan kurva så jag "chillade" resten av dagen ... Hoppades på sol, men ack så fjun så lätt osv osv ...


Angående de röda M3:ornas framfart så vill jag bara säga att det kanske såg värre ut än vad det kändes för de inblandade ...

Men en sak som kunde blivit en riktig incident var en av "de röda" som körde om en mörkgrön E36 (?) och fick sladd lite väl nära sidan på nämnda E36:a ...
Jag skulle blivt skitnödig?

Jag tror att jag såg dig också Andrew, men du hade ingen rejsaskylt va?


Rejsaskylten va på... delvis... den låg visst på golvet ihopskrynklad av någon anledning. Men sen åkte den på igen, det var jag som var den snälle flagvakten som vinkade till dig när du åkte av
Alltså inte flickan i den gula regnjackan, det var min tjej... jag var den utan regnjacka ute i regnet

Jag undvek konsekvent minglandet igår p.ga. det nämnda vädret, så minglandet sträckte sig inte längre än till de få bilar som parkerade intill
Fast förkyld blev jag ändå
Citera
Andreas O
Karlstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 579



[quote="Bistec"]
Andreas ottosson skrev:
Jag var förbi en snabb sväng och knäppte några bilder innan jag skyndade hem till F1:en.

[url]https://rejsa.nu/im/_bantraffar/747-new_2004-11-07-dscf0010.jpg[/rul]

Vad har silvertejpen för funktion?"



Jag pratade med Janne ( ägaren av M3:an E46 ) om silvertejpen, han hade slangar som gick ända in till skivorna, där dom mynnade ut i någon typ av "luftsköld" som kylde väldigt effektivt, en regnig och kall dag som denna blir det helt enkelt för kallt för bromsarna........


Aha!
Tackar för svaret!

_________________
A n d r e a s O t t o s s o n
Citera
Andreas O
Karlstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 579



Lotus Samuel skrev:
Andreas ottosson skrev:
Lotus Samuel skrev:
Jag va ju också där. Men som vanligt har jag inte fastnat på nån bild.



Vad körde du för bil? Kanske har nån bild i gömmorna


En svart M3E30 med nummer 6 på
Den här. http://www.motorsport.mine.nu/ix/M3/040708/IMG_4127.JPG


Missade tyvärr den

_________________
A n d r e a s O t t o s s o n
Citera
Folxam
Eskilstuna
Här sen Feb 2004
Inlägg: 9049


Trådstartare
Andrew Petrykowski skrev:
*znipp* det var jag som var den snälle flagvakten som vinkade till dig när du åkte av *znipp*(


jaha ... hej bra vinkat, fast du höll på att garva läppen av dig
det såg lite snopet ut va? broms, gliiiid, hoppsan ...

_________________
Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro
Citera
GunnarÖ
hyffsat nära Gelleråsen
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1217



GunnarÖ skrev:
...Hjärnbarken måste varit lite fuktskadad när jag pratade med Sören. ...risken är för stor att jag sprider felaktiga uppgifter....
Vilket jag ändå lyckades med.

Resultaten från BMW Cup deltävlingarna finns nu på klubbens hemsida,http://www.bmwsc.com/bmwcup/resultat_index.html

Som vanligt uppskattar webmastern bildbidrag från dagen.

_________________
Gunnar Östlund
"Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut"
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8292



Hej.

Det var jättekul att så många kom trots vår "svenska sommar". Som Samuel skrivit är det jättenyttigt att köra omkring i regn. Man måste verkligen hitta en mjuk stil (om man inte redan har det.)

Trots div. förseningar och att vi var väldigt kort om folk (som vanligt - vill du hjälpa till, snälla hör av dig! ) så avlöpte det hela väldigt väl. Jag var själv ytterst förvånad över hur väl alla klarade av att köra i monsunregnet.

Ang. incidenter så var det ytterst få. De två som nämts var i princip den enda. Den ena var en röd M3 E30 som kom ifatt en M3 GT som fortfarande smög runt för att få lite oljetemp. Mao ett rent missförstånd av fart som (mest) reddes upp av den rutinerade M3 GT-föraren som såg vad som höll på att hända. Den andra incidenten var den som Thord redan nämt - utagerat och klart. Dock är det viktigt att komma ihåg att på banan måste man hålla ännu större avstånd och marginaler till sina medtrafikanter än på vanlig väg - självklart egentligen om man tänker efter. Hade inte M3 GT-föraren varit på sin vakt så hade det eventuellt blivit plåtkontakt. Att köra sin egen bil till gränsen är ok. Men att göra det i närheten av andra bilar tillåter vi inte.

Därför kan den röd/orange-färgade M3 E30:n som under förmiddagspasset körde om Henning Klevmark på rakan i regnet skatta sig lycklig att vi inte kunde urskilja numret i regnet. Han vi sett vem det var hade han fått åka hem direkt! Vill man tävla har vi i klubben en proffsig racingserie - BMW Cup.

Jag tog ett fåtal bilder och de kommer inom kort på: www.bmwsc.com
För egen del blev det efter mycket vånda ett inköp av camberplattor trots allt. För efter ett av mina pass hade mitt vänstra framhjul vikt ut skärmen. (Tack Samuel för stiligt erbjudande, men nu löste det sig på annat håll - av nödd tvungen )

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3372



Hur funkade bromsana nu då! Är mycket nyfiken! (eller var det inte tillräckligt agresiv körning??)

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
Petri
Västerås
Här sen Jan 2004
Inlägg: 705



"Därför kan den röd/orange-färgade M3 E30:n som under förmiddagspasset körde om Henning Klevmark på rakan i regnet skatta sig lycklig att vi inte kunde urskilja numret i regnet. Han vi sett vem det var hade han fått åka hem direkt! Vill man tävla har vi i klubben en proffsig racingserie - BMW Cup. "

< Det där skulle jag vilja ha en förklaring till...Får man inte köra om en långsammare bil på en raksträcka på banträffarna längre!? varför?...för att det regnade?

_________________
Petri Sanaksenaho
Mercedes C36 AMG 1995
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Petri skrev:
"Därför kan den röd/orange-färgade M3 E30:n som under förmiddagspasset körde om Henning Klevmark på rakan i regnet skatta sig lycklig att vi inte kunde urskilja numret i regnet. Han vi sett vem det var hade han fått åka hem direkt! Vill man tävla har vi i klubben en proffsig racingserie - BMW Cup. "

< Det där skulle jag vilja ha en förklaring till...Får man inte köra om en långsammare bil på en raksträcka på banträffarna längre!? varför?...för att det regnade?


Det kanske är bäst att micke svarar. Men visst får man köra om varandra både på rakor och i kurvor. Men jag gissar att det va mer än en vanlig omkörning som skedde i detta fallet. Exakt vad som hände är jag också lite nyfiken på. Mest för att jag inte själv ska göra samma misstag nästa gång.

Hoppas ingen tyckte jag körde stökigt!? Isåfall får ni säga till bara.

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8292



Flera saker gjorde att den omkörningen inte hör hemma på våra banträffar.
Bottom line dock: Det var alldeles för vilt kört i regnet.

Det som hände var följande: Ut ur depåkurvan kommer Henning med någon efter sig. Henning släpper inte av, antingen så hade han inte sett vedebörande eller så hade han inte för avsikt att släppa förbi honom. Avståndet mellan bilarna är inte mer än några meter. Halvägs ner på rakan har avståndet minskat till någon meter. (Det ösregnar, ser ut som F1 på Spa med ett enda moln av upprivet vatten) Bilen bakom går då först till vänster för att ta Henning på yttern men väljer i sista stund att gira tillbaka tvärs över banan precis bakom Henning och tar honom på innern. Märk väl, tar honom, det var alltså inte fråga om en förbisläppning som vi vill att man skall göra på våra träffar. Det liknande mer en racingomkörning.

Henning har inte sagt ett ord om detta. Det är vi som arrangörer som inte accepterar körning med så små marginaler ens på snusstorr bana. När det regnar så är det oacceptabelt.

om den som gjorde den omkörningen läser det här så är det bra. Ta det till dig och gör det bara inte igen - utagerat och klart.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1675



Tackar för en sympatisk träff som tyvärr för min del inte gav full utdelning med
körning.

Mina R-däck passade mycket dåligt till monsun-förhållanden och enda torra körpasset stog
jag och Per, "Colin", flaggvakter

Vissa partier på banan klarade av vattnet betydligt sämre än andra, bl.a kurvan inför och själva rakan som
tidvis nästan var helt vattentäckt. Då var det bara att slå av och cruisa och försöka se
något i all vattenröken

Misstänker att det är det Micke tänker på - fullfartsomkörning i högt vatten kanske inte
alltid är att rekommendera? Vi hade ju faktiskt även en avkörning i höjd med start och mål
pga tappat grepp.

Micke får utreda!

Editerat: Micke hann ju först så allt är ju klarlagt thumbs up

_________________
Christian Jansson

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8292



Jovani skrev:
Hur funkade bromsana nu då! Är mycket nyfiken! (eller var det inte tillräckligt agresiv körning??)

Nej, i regnet så det var snarare att jag "dum"-överhettade dem.
Men jag testade dem på torr väg i några mil när jag precis monterat dem och får de bara upp tempen så bettar det oerhört!
Tack för hjälpen! thumbs up

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Eftersnack
2004-07-11 Gelleråsen - BMW Sport Club och BMW Cup
<<   1, 2, 3, 4   >>
3 besök senaste veckan (12945 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande