Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-07-11 Gelleråsen - BMW Sport Club och BMW Cup
<<   1, 2, 3, 4   >>
3 besök senaste veckan (12945 totalt)
Petri
Västerås
Här sen Jan 2004
Inlägg: 705



BTG skrev:
Flera saker gjorde att den omkörningen inte hör hemma på våra banträffar.
Bottom line dock: Det var alldeles för vilt kört i regnet.

Det som hände var följande: Ut ur depåkurvan kommer Henning med någon efter sig. Henning släpper inte av, antingen så hade han inte sett vedebörande eller så hade han inte för avsikt att släppa förbi honom. Avståndet mellan bilarna är inte mer än några meter. Halvägs ner på rakan har avståndet minskat till någon meter. (Det ösregnar, ser ut som F1 på Spa med ett enda moln av upprivet vatten) Bilen bakom går då först till vänster för att ta Henning på yttern men väljer i sista stund att gira tillbaka tvärs över banan precis bakom Henning och tar honom på innern. Märk väl, tar honom, det var alltså inte fråga om en förbisläppning som vi vill att man skall göra på våra träffar. Det liknande mer en racingomkörning.

Henning har inte sagt ett ord om detta. Det är vi som arrangörer som inte accepterar körning med så små marginaler ens på snusstorr bana. När det regnar så är det oacceptabelt.

om den som gjorde den omkörningen läser det här så är det bra. Ta det till dig och gör det bara inte igen - utagerat och klart.


ok,tack...nu kom saken i lite annat ljus...

_________________
Petri Sanaksenaho
Mercedes C36 AMG 1995
Citera
thord
Nyköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 312



Refererar till incidenten med den orangeröda M3:

" antingen så hade han inte sett vederbörande eller så hade han för avsikt att inte släppa förbi honom"

Att han inte såg honom är ju en sak men att inte släppa förbi en snabbare bil på en raka är väl inte rätt.
Jag försvarar på intet sätt föraren i den orangeröda M3:an men det gäller ju också att ha uppsyn bakåt.

Jag kan nämna att själv aldrig körde om någon som inte visade, antingen genom att blinka eller att
hålla åt sidan, att han hade sett mig.

Jag tyckte att alla som jag såg skötte det hela väldigt snyggt.

Thord

Röd M3 E30

_________________
Thord Johnsson
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8292



THORD skrev:
" antingen så hade han inte sett vederbörande eller så hade han för avsikt att inte släppa förbi honom"
Att han inte såg honom är ju en sak men att inte släppa förbi en snabbare bil på en raka är väl inte rätt.

Förvisso inte. Men att en gör fel rättfärdigar inte att en annan då också gör det...

THORD skrev:
Jag tyckte att alla som jag såg skötte det hela väldigt snyggt.
Thord
Röd M3 E30

Samma här.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
F.S
Småland
Här sen Feb 2003
Inlägg: 587



12 Jul 2004 22:12

--------------------------------------------------------------------------------


Därför kan den röd/orange-färgade M3 E30:n som under förmiddagspasset körde om Henning Klevmark på rakan i regnet skatta sig lycklig att vi inte kunde urskilja numret i regnet. Han vi sett vem det var hade han fått åka hem direkt! Vill man tävla har vi i klubben en proffsig racingserie - BMW Cup.

Det kanske är mig du pratar om här? och jag tror inte att det var så farligt som det kanske såg ut för verken jag eller Henning hadde några som helst problem med den omkörningen..problemet med träffar i sånt här regn är att man släpper ut bilar som åker på mer eller mindre slicks...själv så åkte jag på däck som är anpassade för mer regn & det har en del av förklaringen till att det går att åka lite fortare kanske.Sen har det ju ingen betydelse för vad man åker i för bil utan vara med på att släppa fram & ge utrymme & det gäller åt båda hållen & det tror jag VI alla försöker.
Har själv åkt på bana i 10 år mer eller mindre & har aldrig kört av eller varit med om något annat men den dagen kommer väl också > & man vill ju inte dra med någon annan för jag tror vi alla är rädda om varandras bilar.

Men som sagt har du något problem eller tyckande så kom fram & säg till..det var ju bara 2 st oranga M3:or på träffen .

Själv så tycker jag att ALLA skötte sig perfekt & hjälpte varandra & att det var en väl ordnad träff igen. thumbs up

Mvh Fredric

_________________
Fredric Sjöblom
------------------
BMW 5 -16
Mini Cooper -15
Huqvarna FE 350 -17
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444



Angående detta med omkörningar tycker jag att man bör vara ytterst försiktig, i synnerhet i regn, för min del kund man gärna få förbjuda omkörningar helt och hållet i kurvor, är så ytterst lite som behöver gå fel i en kurva för att man ska köra ihop, i synnerhet om den som ska köras om inte hunnit uppmärksamma att någon vill om, dessutom skapas det ju gott tillfällen att köra om på rakorna, med mycket mindre riskmoment........

_________________
/ Martin Spetz

Racern:
Citera
Daniel Gudmundsson
Jonstorp
Här sen Jul 2003
Inlägg: 756



Jag är imponerad av att så många kom trots regnet!!! Det blev mycket lärorik körning
i blötan, själv kände jag att det var nyttigt att det inte gick att köra för fullt, tar
gärna i lite för mycket och har därför svårt att få flyt i körningen.

Ang incedenter så var det inte många, de som var är utaggerade och vi har pratat med vederbörande.
Det var absolut inte mer än på andra träffar som jag varit på, däremot har vi fått klarare regler kring
körning på bana och måste därför "dömma" lite hårdare när det blir rena race incedenter.



Bilen är hos doktorn och jag hoppas att den kommer tillbaka med mycket mer kraft!



Daniel

_________________
Daniel Gudmundsson

Kör BMW
Citera
thord
Nyköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 312



Daniel

Det är väl inte doktor Khöler som har åtagit sig fallet ?

Hälsningar Thord

Röd M3 E30

_________________
Thord Johnsson
Citera
Daniel Gudmundsson
Jonstorp
Här sen Jul 2003
Inlägg: 756



THORD skrev:
Daniel

Det är väl inte doktor Khöler som har åtagit sig fallet ?

Hälsningar Thord

Röd M3 E30


Nej det är doktor Jimmy Arne som fått mitt fulla förtroende.

Daniel

_________________
Daniel Gudmundsson

Kör BMW
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8292



Fredric Sjöblom skrev:
Det kanske är mig du pratar om här?

Jag vet inte, men förmodligen är det det eftersom du känner igen dig.

Fredric Sjöblom skrev:
Men som sagt har du något problem eller tyckande så kom fram & säg till..det var ju bara 2 st oranga M3:or på träffen.

Vi kan och hinner inte gå runt som detektiver och leta efter bilar. Ser vi inte vem det är och allt går bra hoppas vi att det inte händer igen. Det var fem rödfärgade M3 E30s på banan. Vi var två som försökte se vilken det gällde men det gick inte i ösregnet.
Du har själv valt att identifiera dig, det hade du inte behövt. Som jag skrivit tidigare så är det utagerat och klart.

Men eftersom det är VI som arrangerar är det VI som sätter ribban. Den dag du arrangerar kan du välja hur du vill göra.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444



Hur gör man för att lägga in bilder från träffen, i ett svar här i tråden

_________________
/ Martin Spetz

Racern:
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Bistec skrev:
Hur gör man för att lägga in bilder från träffen, i ett svar här i tråden


Använd LADDA UPP BILDER... som finns uppe i menyn..... sen följer du instruktionerna där och klistrar in koden som kommer automatisk på bildsidan.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444



Fredrik - SLC skrev:
Bistec skrev:
Hur gör man för att lägga in bilder från träffen, i ett svar här i tråden


Använd LADDA UPP BILDER... som finns uppe i menyn..... sen följer du instruktionerna där och klistrar in koden som kommer automatisk på bildsidan.



Tack för hjälpen, då kommer här lite högst amatörmässiga bilder......







Min....













Tyvärr inga banstillbilder, men mycket film, men hur ska man få in den i datorn, överkurs....

_________________
/ Martin Spetz

Racern:
Citera
F.S
Småland
Här sen Feb 2003
Inlägg: 587



att du ska vara detektiv är det nog ingen som begär men om man nu har gjort en så "allvarlig" insident så att jag skulle fått packa väskan & åka därifrån & att det var en röd/orange M3 (2st,)som du säger så tycker jag att man skulle ha blivit tillrättavisad direkt. Jag tar åt mej allt kritik så jag har absolut inga problem med det thumbs up

no hard feelings

Mvh Fredric

_________________
Fredric Sjöblom
------------------
BMW 5 -16
Mini Cooper -15
Huqvarna FE 350 -17
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8292



Fredric Sjöblom skrev:
att du ska vara detektiv är det nog ingen som begär men om man nu har gjort en så "allvarlig" insident så att jag skulle fått packa väskan & åka därifrån & att det var en röd/orange M3 (2st,)som du säger så tycker jag att man skulle ha blivit tillrättavisad direkt.

Absolut. Det är definitivt vår målsättning att man skall få veta det direkt. Men vi gick på knäna i söndags och hade helt enkelt inte manskap att gå runt och undersöka.

Fredric Sjöblom skrev:
Jag tar åt mej allt kritik så jag har absolut inga problem med det thumbs up
no hard feelings
Mvh Fredric

Gott.
Det var inte min avsikt att diskussionen i tråden skulle "spinna iväg" som den gjort, det ber jag om ursäkt för.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8292



En reflektion jag gjorde på Gelleråsen var att så många kommer i annat än M-bilar och kör. thumbs up (Jag har själv gjort det så jag vet att det går alldeles utmärkt.)
Det visar att man kan ha lika kul i en 316:a som i en M3:a.

Välkomna fler 518i Tourings!

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444



BTG skrev:
En reflektion jag gjorde på Gelleråsen var att så många kommer i annat än M-bilar och kör. thumbs up (Jag har själv gjort det så jag vet att det går alldeles utmärkt.)
Det visar att man kan ha lika kul i en 316:a som i en M3:a.



Det tror jag inte, men kanske nästan......

_________________
/ Martin Spetz

Racern:
Citera
F.S
Småland
Här sen Feb 2003
Inlägg: 587



BTG

Helt ok..

Säg till om ni behöver hjälp bara för det finns säkert många med mycket erfarenhet som kan & är villiga att hjälpa till om vi i korta med folk.

Mvh Fredric

_________________
Fredric Sjöblom
------------------
BMW 5 -16
Mini Cooper -15
Huqvarna FE 350 -17
Citera
Folxam
Eskilstuna
Här sen Feb 2004
Inlägg: 9049


Trådstartare


Snygg bil, vems är det?



Bra bild faktiskt, man ser inte rosten i dörren och fågelskiten på taket ...

_________________
Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444



Folxam: Brukar bli bra ( förlåtande ) bilder i regn.....


Hur kommer det sig egentligen att du som är så baninspirerad har en touring


Längtar redan till den 16/8, sedan blir det väl i alla fall ett pass till på Sviestad och sedan BMWSC:s avslutning på Kinnekulle i september ( 18:e om jag inte minns fel )

_________________
/ Martin Spetz

Racern:
Citera
Folxam
Eskilstuna
Här sen Feb 2004
Inlägg: 9049


Trådstartare
Bistec skrev:
Hur kommer det sig egentligen att du som är så baninspirerad har en touring

Jag trodde att det var mer, men 600 spänn om året i försäkring ...
och sen är Touringen aningen snyggare än sedanen faktiskt IMHo ...

Baninspirerad? Du verkar värre faktiskt

LF Halvförsärkring helår, 1000 mil:
318i  - 5450 kr
320i  - 5973 kr
320iT - 5368 kr
325iT - 7145 kr
325i  - 10455 kr !!! Aj aj aj aj va mycket pengar :(
märks det vilken bil som är en populär ungdomsbil ?
325:an kostar f.ö. exakt på kronan lika mycket som en Nissan 200sx -89 för mig ...

_________________
Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8292



Fredric Sjöblom skrev:
Säg till om ni behöver hjälp bara för det finns säkert många med mycket erfarenhet som kan & är villiga att hjälpa till om vi i korta med folk.
Mvh Fredric

Du har PM.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Eftersnack
2004-07-11 Gelleråsen - BMW Sport Club och BMW Cup
<<   1, 2, 3, 4   >>
3 besök senaste veckan (12945 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande