Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Foruminfo/frågor
Exkludera bilder från citat
2056 besök totalt
meantek
Flen
Här sen Mar 2013
Inlägg: 2797


Trådstartare
Satt precis och kollade igenom ett par trådar där var och varannat inlägg var citerade bilder, tänk 1800px höga, och gärna tre av dem i samma inlägg, och säkert samma inlägg citerat tio gånger i rad. Scrollfingret gick varmt och blodtrycket skenade ikapp med viljan att trycka Ctrl+W för att komma bort.

Nu var det inte igår jag satt och pillade med phpBB, men är det inte hyfsat enkelt att exkludera IMG-taggar från citaten? Länkarna kan förstås vara kvar så man vet vilka bilder folk diskuterar, jag ser bara ingen anledning att kunna citera bilderna i sig, och jag kan inte vara helt ensam.

_________________

Ibland kör jag bana. Fast rätt sällan ändå.
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19494



Det tar inte lika mycket plats men det är ju också mindre tydligt att citera ett massivt textblock och sen skriva +1...

Att citera en bild kan ju vara helt relevant.

Det är svårt att via kod göra folk till kommunikationsvirituoser.

Men visst hade det varit trevligt med enklare editmöjlighet av citat på mobilen när man sitter på studsig buss

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
meantek
Flen
Här sen Mar 2013
Inlägg: 2797


Trådstartare
Niklas Falk skrev:
Det tar inte lika mycket plats men det är ju också mindre tydligt att citera ett massivt textblock och sen skriva +1...

Att citera en bild kan ju vara helt relevant.

Det är svårt att via kod göra folk till kommunikationsvirituoser.

Men visst hade det varit trevligt med enklare editmöjlighet av citat på mobilen när man sitter på studsig buss

Håller med om att det kan vara en bra grej att ha möjligheten att citera bilder. Därför skulle jag föreslå att img-taggarna bara tas bort när man trycker "citera" som standard, sedan kan man editera in dem igen manuellt om man vill.

_________________

Ibland kör jag bana. Fast rätt sällan ändå.
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676



Eller att bildcitat sker med minimerade bilder. Men så länge funktionen inte finns i forumpaketet så är det förstås i princip omöjligt inom rimlig arbetsinsats att göra.

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41529

Forumägare
Forumägare

Jag förstår tanken. Men ibland vill man ha med ett foto i sitt citat för att det ska framgå vad man kommenterar, inte helt ovanligt tycker jag. Så jag är inte helt med på att automatisera bort alla bilder.

Jag håller med om att det är pilligt att redigera bort bildlänkarna på en mobil om man vill ha med texten som citat. Och att en del slarvers ibland smackar med en hel bunt bilder i citaten utan att redigera bort som de borde.

Idag finns ju två knappar:
- svara tomt från scratch
- svara med citat inlagt i inlägget
Man skulle ha en tredje knapp:
- svara med textcitat men utan bilder
Är en del jobb att få på plats bara...


Men jag skulle uppskatta om det inte slarvades med citering av inlägg med många bilder. Det är irriterande.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41529

Forumägare
Forumägare

Meantek skrev:

Håller med om att det kan vara en bra grej att ha möjligheten att citera bilder. Därför skulle jag föreslå att img-taggarna bara tas bort när man trycker "citera" som standard, sedan kan man editera in dem igen manuellt om man vill.


Det skulle kunna vara en variant.

Undrar iof hur många som skulle bli skogstokiga om jag ändrade till det

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41529

Forumägare
Forumägare

Okej, nu har jag pillat med phpbbkoden. Om det man citerar innehåller fler än två bilder så tas img-taggarna automatiskt bort och det blir klickbara länkar till bilderna istället


Det går utmärkt att markera länkarna i inlägget när man skriver det och lägga tillbaka imgtaggar på de bilder man vill thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41529

Forumägare
Forumägare






_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41529

Forumägare
Forumägare


_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41529

Forumägare
Forumägare

Magnus Thomé skrev:

_________________
Magnus Thomé
Citera
meantek
Flen
Här sen Mar 2013
Inlägg: 2797


Trådstartare
Se där, här går det undan. Vackert!

_________________

Ibland kör jag bana. Fast rätt sällan ändå.
Citera
Foruminfo/frågor
Exkludera bilder från citat
2056 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande