Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-07-11 PCS Mantorp
2619 besök totalt
Anders Johansson
Trollhättan
Här sen Nov 2003
Inlägg: 48


Trådstartare
Några bilder från söndagens regniga banmöte med PCS. Regnet bara öste ner periodvis, jag gick bara ut längs med banan vid ett tillfälle så alla bilder är från samma grupp. När jag åkte hemifrån (fredag kväll) var SMHI:s prognos enstaka regnskurar på söndagen i östra Götaland, därför bestämde jag mig för att chansa på R-däck. Allt eftersom helgen gick blev det mer och mer regn i prognosen och hur det såg ut ser ni nedan (behöver jag nämna att jag gjorde en 180-gradare i hårnålen? Höll mig på det svarta, dock).



En 911 SC kommer farandes under full kontroll(?)



Jag tycker att de riktigt gamla 911-orna är urfräcka.


Repris på min snurrning, det var fler som gjorde ett extra varv i hårnålen.

Nytt försök.

Det gick bättre den här gången.


En 928 som går lite brett


Fler 911-or(964).




968-orna går bra på banmötena.



Ett gäng med Boxster (986) var också på plats naturligtvis. Det var bara en som fastnade på bild.


993 får representeras av en röd och en gul, jag tycker Speedgelb är fräck.


Kameran blev frånkörd på denna bild.




996-orna får representeras av en turbo (som om det inte vore tillräckligt svårt med regnet, en turbo därtill kan inte gjort körningen lättare)


En något udda "Porsche" var med på mötet.


Sammanfattningsvis ett välorganiserat möte (som alltid), vädret rår ju inte arrangörerna över. De flesta (alla) körde efter sin förmåga, allt som hände var några snurrningar men inga rejäla avåkningar eller plåtskador.

En extra bonus var att man slog ihop två körpass på slutet till ett (eftersom många hade gett upp i regnet), nästan 40 minuter oavbruten bantid thumbs up

Anders
Citera
Jannis
Växjö/Thessaloniki
Här sen Feb 2004
Inlägg: 349



Tjenare . jäkligt fina bilder du har knäppt. tilloch men några på mig i min "gula 993a"
Tyvärr så rengnade de hela dagen , men kul va de iallefall

här kommer några bidrag från mig "bilder"










Ha de bra . längtar efter nästa körning ..


[/img]

_________________
Jannis Dimtsas
Mobilmec AB
www.mobilmec.se
www.BigBallsMx.com ( Smålands No1 mx butik )
www.Dimtsas.com
PCS & PCSR #7755
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908



Kalasbilder! thumbs up Verkar ju varit hur skoj som helst!

Regn är kul, så känns det som man har 150 hk mer i bilen!
Citera
Martin L
Jönköping
Här sen Jan 2004
Inlägg: 579



Anders Johansson skrev:
Några bilder från söndagens regniga banmöte med PCS. Regnet bara öste ner periodvis, jag gick bara ut längs med banan vid ett tillfälle så alla bilder är från samma grupp. När jag åkte hemifrån (fredag kväll) var SMHI:s prognos enstaka regnskurar på söndagen i östra Götaland, därför bestämde jag mig för att chansa på R-däck. Allt eftersom helgen gick blev det mer och mer regn i prognosen och hur det såg ut ser ni nedan (behöver jag nämna att jag gjorde en 180-gradare i hårnålen? Höll mig på det svarta, dock)Anders


Mmmm klart kul med bankörning, gav mersmak då detta var min första bankörning någonsin.
Såg nog dig allt sitta o fota där borta vid F2 kurvan va? Fan riktigt nervös att bli jagad av den där CSL'n men roligt. Kul mer lite bilder med, själv tog jag inte ett kort, även att både Digitalkameran o DV kameran var nerpackad.

Läs min story från Mantorp i minbanåkarbiltråd nedan:read:

_________________
Citera
Anders Johansson
Trollhättan
Här sen Nov 2003
Inlägg: 48


Trådstartare
Jo, jag satt vid F2-kurvan (eller hårvålen som de sa på bangenomgången). Försökte skydda mig från det värsta regnet med ett paraply.

Det var mitt första banmöte med regn hela dagen (har varit med om regnskurar förr), det var intressant. Man känner sig inte lika långsam som när det är torrt. Fördelen är att det inte går så fort om man tappar fästet. Jag kände det som om man i Pariskurvan kunde ligga och "spela" med gasen mellan över- och understyrning.
F2-kurvan var intressant, när du tangerar apex så byter du asfaltssort. Det går även en skarv rakt över banan, jag upplevde det som att denna lilla ändring "störde" min bil. Jag kunde nästan känna hur halt det blev efter skarven.

Anders
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Fina bilder , fult väder .
Det är ju kul att köra i regn, men resten av banmötet blir ju inte så upplyftande. Nu riktar vi blickarna mot Gotland!


Såg glest ut i depån...

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
mans71
Vadstena
Här sen Aug 2004
Inlägg: 53



Som ny här på rejsa, och dessutom ny på PCS banmöten måste jag säga att det var enormt kul! Det gav verkligen mersmak, och att det regnade gjorde inte ett dugg - det var hur kul som helst! Ser fram mot nästa möte på mantorp

_________________
Måns Larsson
PCS 8064
Citera
Eftersnack
2004-07-11 PCS Mantorp
2619 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande