Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Saab 900GTR-97 Time Attack | << 1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18 >> 15 besök senaste veckan (60719 totalt) |
Det är rätt långt fram faktiskt, men jag har överdrivet långa armar _________________ Robert Uhr Saab 900 GTR-R Nordic Motorsport Projekt album på FB: www.facebook.com/robert.uhr/media_set?set=a.10155561024092690&type=3 |
||||||
Den är ännu i samma skick som sist, kort 6a eller uberlång, det är absolut ett måste att ta fram en 6a mellan dessa. Men får se om och när det blir. Den orkar ju ändå upp i runt +240kmh på mantorp vilket räcker för att åka snabbare än jag redan gör. Men absolut måste det lösas för att åka så snabbt som den borde/kan. _________________ Robert Uhr Saab 900 GTR-R Nordic Motorsport Projekt album på FB: www.facebook.com/robert.uhr/media_set?set=a.10155561024092690&type=3 |
||||||
Kan tipsa om en jag blivit rekomenderad till själv, och beställt en del grejer ifrån , för drev, splinseade axlar svänghjul å andra sådana specialprylar som kräver specifika udda maskiner (kort sagt sådant som normala CNC verkstäder inte vill eller kan göra)
WEZ mekaniska. Han finns på Facebook annars är det väl enkelt att googla. _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||||
Det där verkar vara ett lovande tips Stort tack. _________________ Robert Uhr Saab 900 GTR-R Nordic Motorsport Projekt album på FB: www.facebook.com/robert.uhr/media_set?set=a.10155561024092690&type=3 |
||||||
Vilken support, fick svar direkt och inga konstigheter Verkar bli ordning på det till sommaren _________________ Robert Uhr Saab 900 GTR-R Nordic Motorsport Projekt album på FB: www.facebook.com/robert.uhr/media_set?set=a.10155561024092690&type=3 |
||||||
Har aldrig tagit mer än 5 min för mig att få svar heller.
Verkar vara en väldigt entusiastisk ägare som brinner för sin profession. Och man kan väl säga att han ganska fri marknad med tanke på hur udda maskiner som krävs, och hur mycket krångligare de flesta andra företag i det segmentet är att göra med _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||||
härligt. va har du räknat ut för dreving nu då? 260kmh? _________________ Björn hall |
||||||
Inte kommit så långt ännu, bara att det kommer bli av. Ska kika på en lämplig drevning sen, får se om 260 blir lagom, blir ändå rätt stort kliv då den gör typ 180 på 5an. Men ska kika bromspapper/effektkurvan och se hur långt ner man kan hamna utan att den blir allt för slö av det. 250/~+ räcker ju på Mantorp också. _________________ Robert Uhr Saab 900 GTR-R Nordic Motorsport Projekt album på FB: www.facebook.com/robert.uhr/media_set?set=a.10155561024092690&type=3 |
||||||
_________________ Robert Uhr Saab 900 GTR-R Nordic Motorsport Projekt album på FB: www.facebook.com/robert.uhr/media_set?set=a.10155561024092690&type=3 |
||||||
Stort tack! Nu är den såhär med korta 6an, långa som jag kör med så är den ~300kmh på 6an. 6500rpm: 85kmh 115kmh 150kmh 180kmh 205kmh 220kmh Finns det kanske någon som har en lathund för att få upp utväxlingen mer exakt graflikt, så man ser vart man hamnar i registret vid växling osv. Vet inte vad det heter exakt, men har haft sådan förut. _________________ Robert Uhr Saab 900 GTR-R Nordic Motorsport Projekt album på FB: www.facebook.com/robert.uhr/media_set?set=a.10155561024092690&type=3 |
||||||
Jag tycker om den här, enkelt att kolla på nuvärande mot ny utväxling.
https://www.blocklayer.com/rpm-gear. _________________ Johan Kristian Stjern Norwegian trackday noob |
||||||
Glöm inte denna tråden här på rejsa, har EXAKT det du söker. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=7043 _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
Stort tack alla, precis detta jag sökte.
Nu behöver jag bara hjälp med att själva utväxlingen, dvs drev vs drev vad det genererar för ratio. Denna bild visar den korta och den långa 6an. Högra är korta och vänstra som sitter i lådan är den långa. Det skiljer bara 1 kugg mellan dessa, hur göra för att få ett mellanting ?! Går det ens ? _________________ Robert Uhr Saab 900 GTR-R Nordic Motorsport Projekt album på FB: www.facebook.com/robert.uhr/media_set?set=a.10155561024092690&type=3 |
||||||
_________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||
Jag har en excelfil som jag hittat på nätet där man kan ange alla respektive växlar samt slutväxel. Man kan sen se toppfart per växel vid angivet varvtal
Skicka ett PM med mailadress så skickar jag till dig _________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
||||||
Har fått verktyg nu så man kan se alla grafer.
Men behöver nu hjälp komma fram till hur dreven skall utformas för att få tex en 0.85 ratio på 6an. Korta 6an varvar ur direkt på Mantorp. Långa 6an, för lång och bilen blir trött. Denna hade varit lagom. _________________ Robert Uhr Saab 900 GTR-R Nordic Motorsport Projekt album på FB: www.facebook.com/robert.uhr/media_set?set=a.10155561024092690&type=3 |
||||||
Exakt min tanke, den med bara ändrad sexa kommer bli otroligt seg att varva ur. Om det inte finns en annan slutväxel så kanske det finns med annan 4-5-6 för att flytta upp växelpunkterna (i varvtal) på de högre växlarna. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
Den första är alldeles för kort 6a. Den sista med ändrad 6a skulle vara lagom. Med den långa 6an som gör ~300 så orkar den ändå mata upp till 240 på mantorp. Den korta bottnar innan Mållinjen för strippenrakan och man får rulla till mjölby typ. _________________ Robert Uhr Saab 900 GTR-R Nordic Motorsport Projekt album på FB: www.facebook.com/robert.uhr/media_set?set=a.10155561024092690&type=3 |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Saab 900GTR-97 Time Attack | << 1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18 >> 15 besök senaste veckan (60719 totalt) |