Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Lotus ExigeM42R -2018 | << 1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 37, 38, 39 >> 12 besök idag (175523 totalt) |
_________________ Filip Malm 070-270 40 65 Super Amazonen http://www.speedhunters.com/2014/07/the-awd-turbo-v8-volvo-super-amazon/ www.tuneitmotorsport.se |
Prutta ihop slutdänparn idag. Jävlar va det knaka i dem när jag svetsa.
2st 2,5" appledämpare som ett konat rör kommer gå in i som är 3,5" från katten. Kosta 1000kr istället för 2700:- för vibtant dämparen. _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
Det är en kammare.
Fick en genomgång av en gammal saab ingenjör på jobbet. Tanken är att avgaserna ska sakta ned. Ut arean skall vara större än in arean. Ger det ett försök. Det är ju ändå bara 350-380hk i bilen _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
Lite plåtjobb.
Fäste för katt och sedan ett kombinerat fäste för krängare bak och armar som sen ska hålla karossen på plats. _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
Japp. Det blir nog helt ok.
Saknar flexrör och vband klammer som jag beställt. Lite klantigt o börja utan alla grejer. Så hoppar nog imellan o gör lite täckplåtar. Ang färgen ian jag inte riktigt bestämma mig. Just nu lutar det åt smurf gloss blue som finns billigt som wrap o få tag på. Tänkte det kunde vara smidigt o täcka om det blir några fula skador. _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
Nej för helvete, lacka den racingvit, sen folierar du den i någ obskyr färg vid behov... Inte bra att lacka i konstiga färger för värdet (eller utseendet )
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
Erik här uppe har rätt. Vitt funkar alltid, för alla, lätt att underhålla bättra osv. Sen foliera är enkelt och smidigt, inte enkelt att foliera en hel bil, men tar man en del i taget. Lättare att ångra sig senare än att göra ny hellack
_________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
Tänkte börja med lite täckplåtar idag. Jag borjar med denna som typ är fyrkantig. Ack så fel jag hade.
Suck höll på o bocka o slipa i typ 2h. Fortfarande inte klar. _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
Fortsatte med plåtar idag.
Gäller o tänka till några ggr så det blir rätt. Har beställt några meter gummilister som ska på sen. Kolla lite f1 undra om lilleman har dålig syn. Hmm _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
Det där med plåtar är så jäkla tråkigt när man inte dels är van att arbeta med det, å inte har rätt maskiner. Ventilationskillarna är grymma på sånt där. Sett dem klä in ventialtionstrummor. Isolerade maskiner, osv. Å jäklar vilket snits dem har när dem mäter, blir rätt på första försök nästan jämt.
Har du inte så pass bra 3d modell på bilen att du kunde göra utviken på plåtarna i datorn å beställt skurna /bockade plåtar klart med fästhål å allt _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
Joo men vi har ju alla maskiner, plåtsax, kantvik osv så jag har inga ursäkter.
Njaa vet inte om cadden skulle göra det helt glipfritt. Gjorde plåtarna i 3mm nu så det känns rejält. Ett plus o ha plåten på insidan är ju att man inte fastnar med fossingarna. _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
Varför 3 mm? Förstår att du har en minimivikt att komma upp i, men skulle det inte kännas bättre med vikter att kunna plocka ur om man kör friare event?
_________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
Javisst.
Tycker bara 2mm blir så sladdrigt. Hade jag byggt bilen idag hade jag ritat en ram i tunna fyrkants profiler och sedan klätt allt i aluplåt. Likt en norma m20 eller radical till vissdel. _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
Minns när jag byggde micran att jag hade intention att använda 1mm aluminium att klä med. Men insåg att det var för sladdrigt. Testade med 2-3mm oxå men insåg att det är ett helvete att fästa bra på runda rör
Så slutade med 1mm stålplåt som jag gjorde mallar för i papp å punktsvetsade i samtliga fack, la dem underifrån för att få sågott som helt slätt golv och torpedvägg slätt från motorsidan. Nu lyckades jag ju på något sätt bygga den tyngsta micran i världshistorien. Men ändå. Det går inte åt så många kvadrat att 1 eller 3mm aluminium gör någon stor skillnad i vikt _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
Precis. Vill gärna ha plåtarna ditskruvade då jag hatar och är för fet o ligga o kuckla i bilen upp o ned. Då kan jag ta bort dem o kuckla med pedalställ osv.
Sen får det väl i värsta fall läcka in lite luft om den inte blir 100% tätt. I slutändan är det ju ändå en banbil. _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
Läcker in gör det alltid mer eller undre i bilar man byggt själv. Men det spelar å andra sidan ingen roll. Det ska ju givetvis vara så pass tätt att vid en brand ska lågorna hålla sig utanför, men röken tar sig alltid in ändå efter en stund.
Det är nästan bara skönt med lite korsdrag brukar bli varmt ändå på bandagar Fyrkantsram kommer jag defenetivt bygga nästa gång. Av den anledningen, så mycket enklare att bygga å klä _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
Våra race- och banåkarbilar Lotus ExigeM42R -2018 | << 1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 37, 38, 39 >> 12 besök idag (175523 totalt) |