Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Lotus ExigeM42R -2018 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 37, 38, 39 >> 10 besök senaste veckan (175488 totalt) |
Riktigt fin bil, denna tillplattade och förlängda Exige! En av mina favoriter.
Kommer bli väldigt bra detta. Med din kompetens både vid CAD:en, fräsen och svetsen så kan det inte bli annat än succé! Smart med turbomotorn och justera laddtryck efter slutlig vikt! Hoppas du kommer sätta de där V8:orna på plats där ute på banorna framöver... Detta kommer verkligen följas, både här och irl _________________ Mattias Andersson Tävlat i Clubmanserien, SPVM i en Phantom S21, vinnare 2018 + 2020 Tidigare Porsche 968, Vinnare 2014 + 2016 i Modsport klass 1 |
||
Åhh det var snälla ord från dig. =) Tack så mycket!
Du är välkommen ut när du vill. Jag har fått ett riktigt bra pris på 4st R1 dämpare så jag köper hem o provar. Alltid kul o testa o se. mvh Eric _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||
Idag blev det bockning och svetsning av rattaxelhållare.
Dem runda uppbockade urgröpningarna kommer vila emot ett burrör och sedan i andra änden kommer ett rör gå ner o möta. Imorgon blir det stolsunderrede. Mvh eric _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||
Det är ju sjukt smidigt och blir snyggare o ett allmänt mer proffsigt intryck.
Men om man räknar in tiden det tar o mäta, fundera, mäta igen o cadda så går det nog fortare o bara göra. Funkar bra för mig för istället för att bara hoppa på nått så blir det automatiskt tid o fundera lite. _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||
Verkar smidigt sätt med fästen att kunna vika"lätt"
Men tänker spontant fästet sitter fast i ett rör i ovankant men hur sitter det fast längre ner? Hade velat ha längre nervikta kanter för stabiliteten.. blir ju en hel den böj när man sas hänger i en ratt... Men vad vet jag , alltid svårt när man inte ser helheten. Gillar det du gör! _________________ Michael Thulesius |
||
Tja tja!
Det finns några grejer som jag vill ha så stabilt som möjligt. Ratt, Växellänkage och pedaler bland annat. Hatar när det flexar. Därför tyckte jag att viktminskningen på tex fästet för rattaggregatet vad i storleks ordningen 100gr. Visst 100gr här o där blir kilon men detta väljer jag o ha stabilt. Visst en liten urskärning hade nog gått bra utan att det skulle bli slappt men detta får duga. Angående infästningen så är tanken att en snutt burrör kommer möta upp rattfästet i andra änden. Såhär med lite paint enkelt förklarat. Tror det blir stabilt som satan. _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||
Idag blev det montering av stol och underrede.
Allt blir ställbart så om nån vill prova ska det gå o justera om. Känslan jag får lite är att jag byggt en lite för liten bil. Hehe. Jag har inte helsvetsat nåt än så ska kolla runt efter en stol som kanske är mer liggande men då får jag nog problem med ben längde så det måste vara nåt som lyfter o viker knäna. Får funta lite. _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||
Tänkte på en sak angående de tidigare debatterade "liggande" golvprofilerna som buren står på. Tycker att det är helt rätt att de ligger. De allvarligaste scenariot är ju en rejäl smäll rakt i sidan på bilen!
_________________ Magnus Falk |
||
... står säkert i reglementet, men krävs det orörd FIA klassad stol? Vi moddade våra så det stod vilt till Ser ut som det går att hitta mer plats med en "krummad" ställning...
Tumme upp för förra och denna! _________________ Benjamin E Kör MK8 GTI |
||
Sopsäck och fogskum från byggmax? Om du kan bygga denna bilen klarar du nog att bygga en anpassad stol. Sedan är det en prioritering av tid också... _________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||
Vi slitsade upp våra i sidorna, värmde med pisltol och körde spännrem runt till ryggen böjdes med, då kunde man luta den bakt och få upp lårstödet, men ändå ha extremt låg tyngdpunkt och komma undan fartvinden. Vi utgick från PVPs egen stol, den kanske kunde vara nåt redan i original? [url] http://pvpkart.com/1741-1830%20Fiber /Benjamin _________________ Benjamin E Kör MK8 GTI |
||
Tja!
Lite helg update. Har mest tregat o fipplat med stolen. Ska flytta den lite i sidled, sitter lite väl i mitten just nu. Men först måste jag hitta en stol som passar mig bättre, måsye ligga ned mer för nu är mitt huvud i taket. Som det tipsats om är ju en superkart stol ett alternativ. Är det nån som har nåt annat tips? Har svarvat en adapter till snappoff navet. Den kommer svetsas i axeln. Mvh eric _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||
Hej o hå.
Idag blev det svarvning av hylsor till backre rockers. Lite grovt kanske men hade både lager o låsringar så det fick bli såhär. Ska mig sakteliga börja med bärarmar. 22x3 är det för tunt eller för tjockt vad tycker ni? Mvh eric _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||
Räknar du nåt på dem? De ska helst ha en knäcklast tillräckligt mycket lägre än vad infästningarna/chassiet tål. Så att det blir mycket enklare och billigare att laga den dagen det blir kontakt med någon eller något. Byta bärarmar är enkelt, rikta chassi är knepigt. _________________ Ny kulbil i garaget. |
||
Kolla vad Speedlab kör för dimensioner, Corvetten väger trots allt nästan 1000 kg som jämförelse. 3 mm är väl rekommenderat av SFRO för gata. Titta på rektangulära eller plattovala rör snarare än runda så ska 2 mm godstjocklek inte vara några problem. _________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||
Våra race- och banåkarbilar Lotus ExigeM42R -2018 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 37, 38, 39 >> 10 besök senaste veckan (175488 totalt) |