Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Rm långlopp mantorp
3391 besök totalt
Ericl
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 237


Trådstartare
Hej.
Vet någon vart man kan anmäla sig och se en startlista på årets sbf rm final på Mantorp?

Mvh Eric Lycke

_________________
Eric Lycke
Citera
NoLimitRacing
Oxie
Här sen Okt 2013
Inlägg: 10



Hej
Anmälan kommer på ErCups hemsida innan helgen

_________________
Ulf Lill
Citera
Jocke BK
Trosa
Här sen Jan 2009
Inlägg: 33



Finns det någon som kan förklara tanken med att ha en massa förare utanför bilarna i tankdepån vid tankning 2 st/bil vid förarabyte x 30 startande = 60 personer som springer runt .
Lägg förarbytena vi depå platserna istället.
I msls får man åka på färdigskurna regn däck från kumho är dessa ok att åka på i rm finalen.


NoLimitRacing skrev:
Hej
Anmälan kommer på ErCups hemsida innan helgen

_________________
Joakim Lundius
Citera
Jocke K
Falkenberg
Här sen Jul 2004
Inlägg: 649



Info finns på ER cupens hemsida nu
Citera
Citius Motorsport
Falkenberg
Här sen Mar 2005
Inlägg: 122



RM Endurance inbjudan 2018
http://www.ercup.se/download.asp?F=1164

Tävlingsregl RM 2018
http://www.ercup.se/download.asp?F=1165

Väl mött på Mantorp

_________________
Clas Fransson

Kör ERCup-långlopp med BMW 320i
Citera
Citius Motorsport
Falkenberg
Här sen Mar 2005
Inlägg: 122



Nu är länken uppdaterad, ses på Mantorp

http://www.ercup.se/index.asp?D=1150

_________________
Clas Fransson

Kör ERCup-långlopp med BMW 320i
Citera
Jocke BK
Trosa
Här sen Jan 2009
Inlägg: 33



Jocke BK skrev:
Finns det någon som kan förklara tanken med att ha en massa förare utanför bilarna i tankdepån vid tankning 2 st/bil vid förarabyte x 30 startande = 60 personer som springer runt .
Lägg förarbytena vi depå platserna istället.
I msls får man åka på färdigskurna regn däck från kumho är dessa ok att åka på i rm finalen.


NoLimitRacing skrev:
Hej
Anmälan kommer på ErCups hemsida innan helgen


Får vi använda våra regn däck som är godkända i msls på finalen?

_________________
Joakim Lundius
Citera
Citius Motorsport
Falkenberg
Här sen Mar 2005
Inlägg: 122



Man kan läsa "Tävlingsregl RM 2018" som ligger med här i tråden.
Nu vet inte jag vad det är för däck ni har men känns som svar Nej

_________________
Clas Fransson

Kör ERCup-långlopp med BMW 320i
Citera
Team86Invite
Trosa
Här sen Aug 2012
Inlägg: 60



Citius Motorsport skrev:
Man kan läsa "Tävlingsregl RM 2018" som ligger med här i tråden.
Nu vet inte jag vad det är för däck ni har men känns som svar Nej


Då då tvingas alla msls team som kör på detta däck att köpa ny regn däck.
Tror att många med oss avstår rm då.

_________________
Joakim Lundius
Citera
Oodsell
Särö, (Göteborg)
Här sen Mar 2008
Inlägg: 134



Jocke BK skrev:
Jocke BK skrev:
Finns det någon som kan förklara tanken med att ha en massa förare utanför bilarna i tankdepån vid tankning 2 st/bil vid förarabyte x 30 startande = 60 personer som springer runt .
Lägg förarbytena vi depå platserna istället.
I msls får man åka på färdigskurna regn däck från kumho är dessa ok att åka på i rm finalen.


NoLimitRacing skrev:
Hej
Anmälan kommer på ErCups hemsida innan helgen


Får vi använda våra regn däck som är godkända i msls på finalen?


Angående förarbyte: För det första så är inte alla team inne samtidigt för tankning, eftersom man ändå måste göra fyra byten (fem pass). Föraren ska också vara ute ur bilen vid tankning så att det står en ny förare beredd bredvid bilen är inget problem. Det förlänger inte tiden i tankdepån.

Angående däck: Det står mycket tydligt i RM-bestämmelserna att skurna däck inte är tillåtet. Dessa bestämmelser har beslutats gemensamt mellan de tre serierna och SBF's racingutskott och kan inte ändras nu. Det var mycket tydligt i diskussionerna mellan serierna att man kör efter sitt respektive tekniska reglemente FÖRUTOM däck som ska ha lika förutsättningar för alla.

_________________
Olle Odsell
teammedlem i Flying Fellows ERCup,
ordf i Lotus Car Club of Sweden,
ledamot i SBF Racingutskott
Citera
Team86Invite
Trosa
Här sen Aug 2012
Inlägg: 60



Oodsell skrev:
Jocke BK skrev:
Jocke BK skrev:
Finns det någon som kan förklara tanken med att ha en massa förare utanför bilarna i tankdepån vid tankning 2 st/bil vid förarabyte x 30 startande = 60 personer som springer runt .
Lägg förarbytena vi depå platserna istället.
I msls får man åka på färdigskurna regn däck från kumho är dessa ok att åka på i rm finalen.


NoLimitRacing skrev:
Hej
Anmälan kommer på ErCups hemsida innan helgen


Får vi använda våra regn däck som är godkända i msls på finalen?


Angående förarbyte: För det första så är inte alla team inne samtidigt för tankning, eftersom man ändå måste göra fyra byten (fem pass). Föraren ska också vara ute ur bilen vid tankning så att det står en ny förare beredd bredvid bilen är inget problem. Det förlänger inte tiden i tankdepån.

Angående däck: Det står mycket tydligt i RM-bestämmelserna att skurna däck inte är tillåtet. Dessa bestämmelser har beslutats gemensamt mellan de tre serierna och SBF's racingutskott och kan inte ändras nu. Det var mycket tydligt i diskussionerna mellan serierna att man kör efter sitt respektive tekniska reglemente FÖRUTOM däck som ska ha lika förutsättningar för alla.


Då dessa däck va godkända vid förra årets rm så Borde dom vara det i år oxå.

_________________
Joakim Lundius
Citera
Hellas
Stockholm
Här sen Nov 2003
Inlägg: 440



Oodsell skrev:
Jocke BK skrev:
Jocke BK skrev:
Finns det någon som kan förklara tanken med att ha en massa förare utanför bilarna i tankdepån vid tankning 2 st/bil vid förarabyte x 30 startande = 60 personer som springer runt .
Lägg förarbytena vi depå platserna istället.
I msls får man åka på färdigskurna regn däck från kumho är dessa ok att åka på i rm finalen.


NoLimitRacing skrev:
Hej
Anmälan kommer på ErCups hemsida innan helgen


Får vi använda våra regn däck som är godkända i msls på finalen?


Angående förarbyte: För det första så är inte alla team inne samtidigt för tankning, eftersom man ändå måste göra fyra byten (fem pass). Föraren ska också vara ute ur bilen vid tankning så att det står en ny förare beredd bredvid bilen är inget problem. Det förlänger inte tiden i tankdepån.

Angående däck: Det står mycket tydligt i RM-bestämmelserna att skurna däck inte är tillåtet. Dessa bestämmelser har beslutats gemensamt mellan de tre serierna och SBF's racingutskott och kan inte ändras nu. Det var mycket tydligt i diskussionerna mellan serierna att man kör efter sitt respektive tekniska reglemente FÖRUTOM däck som ska ha lika förutsättningar för alla.


Hej,
Angående förarbyte: Min erfarenhet säger att team försöker sträcka ut sina kör pass så pass långt det går vilket gör att de första bytena sker ungefär samtidigt. Iom att även chaufförerna ska ut ur bilen blir tankstoppen mer än dubbelt så långa vilket kommer medföra köer, frustration och kaos i tankdepån är jag rädd.

Angående däck: Vad är anledningen till att ni inte tillåter skurna däck?
Citera
Ericl
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 237


Trådstartare
Hej Olle.
Vart på sbf:s hemsida hittar jag tekniska rm regler?
För jag antar att dom skall finnas där om racingutskottet har varit med och beslutat om dom.
Annars så finns bara rambestämmelser för långlopp och där står det däck efter seriereglemente.

Mvh Eric Lycke

_________________
Eric Lycke
Citera
Oodsell
Särö, (Göteborg)
Här sen Mar 2008
Inlägg: 134



Svar till Pär och Eric,

Racingutskottet har skickat RM reglerna för 2018 till SBF's kansli för flera veckor sedan, men de skulle formellt godkännas på ett styrelsemöte förra veckan. Sedan skulle 2017 års regler tas bort och 2018 läggas till på hemsidan. Därför så publicerades reglerna också i samband med inbjudan till RM, och de har överenskommits i arbetsgruppen mellan MSLS, ERCup, NSHC och SBF.

Tankningen på Mantorp blir betydligt mindre rörig i år då det blir fasta tankplatser och inte att teamen ska springa ut i tankdepån och få med sina rangliga tankanläggningar från en "parkeringsplats" vid sidan. Att föraren ska vara ute ur bilen under tankning är bestämt sedan länge. Inom ERCup har vi kört på detta viset i alla år med uppåt 40 bilar utan att det har varit problem. Så försök inte skapa problem genom vilda gissningar och antaganden.

Det antogs från ERCup och NSHC redan förra året att skurna däck inte var tillåtet, men det var tydligen inte helt tydligt uttalat. Regeln finns för att det ska bli så sportsligt som möjligt avseende däcksutrustning. Det skulle vara värre om alla team skulle behöva köpa dyra skurna regndäck. Nu är det tillåtet att använda mönstrade R-däck som inte är skurna efter tillverkningen.

Och för övrigt så ser väderprognosen för nästa helg ut att det ska bli varmt och torrt. Så använd era regndäck denna helg och spara torrdäcken till lördag den 13/10.

_________________
Olle Odsell
teammedlem i Flying Fellows ERCup,
ordf i Lotus Car Club of Sweden,
ledamot i SBF Racingutskott
Citera
Jocke BK
Trosa
Här sen Jan 2009
Inlägg: 33




_________________
Joakim Lundius
Citera
tobbe #25 tornado
Sweden
Här sen Mar 2005
Inlägg: 801



Jocke BK skrev:
Film från Swedfarms seat

https://www.youtube.com/watch?v=-T48MhRCrcM&t=10s


Trevlig film och fin bil
thumbs up

Grattis

_________________
T.Soderberg
Tornado Racing
BMW M3 3.2 L
Allt i Däck Falkenberg #68
Citera
Allmänt banåkaforum
Rm långlopp mantorp
3391 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande