Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E46, DCT. | << 1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 32, 33, 34 >> 139 besök senaste veckan (118134 totalt) |
Jag kan fylla i lite här...
Du måste ha en M3 växelspak. Det funkar inte med 335. Spaken har programvara som kommunicerar med lådan. GTS firmware är som skrivet innan, men högre kopplingstryck. Jag kör samma i min bil. Att få det att funka kommer inte bli några som helst problem. Koppla ihop och sen aktivera protokollet i Mtune. Sen är det klart. Den som mappar sen behöver se till att varvet går upp tillräckligt vid nedväxlingar. På min N54 maskin med oem svänghjul fick vi kasta på nästan fullt spjäll för att få upp varvet rätt för nedväxling. Det här blir bra. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
Hejsan. Jo, spaken från M3E9* kom i dag, väntar bara på överdelen. Ja, det här borde bli bra, kanske hör av mig om vi behöver några tips. _________________ Lasse Karlsson BMW M3 2002 POLESTAR2 2023 |
||||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
Ja, park-spärren kommer att låsas i öppet läge. Säg gärna till om det är något mer du vet jag ska se upp med, eller göra på annat sätt //Lasse _________________ Lasse Karlsson BMW M3 2002 POLESTAR2 2023 |
||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Vi får se vad Bilprovningen säger, har man tex en M3E46 SMG så finns det väl ingen spärr? bara handbroms om jag minns rätt. Borde bli ungefär samma situation när jag rullar in med min......hoppas jag. //Lasse _________________ Lasse Karlsson BMW M3 2002 POLESTAR2 2023 |
||||
Spärr är bra, men inte om den går i när man kör. Detta system är inte gjort för spärren. Det får bli parkbroms. På min har jag bara parkbroms.
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
När jag fick lådan så var kontakten skadad, men det följde med ett löst kablage.
Mechatronicen hade jag plockat ur tidigare, den är på Maxxtuning för flashning, kommer troligen tillbaka nästa vecka. Plockade ur ventilpaketet och loss med främre locket över kopplingspaketet, då gick det att komma åt och trä i nya kablaget. Svårt att komma åt att ansluta en kabel innanför kopplingspaketen, men gick tillslut. Passade på att göra rent magneterna som sitter på växelförare när man kom åt de, sitter innanför ventilpaketet. Nya kablaget: Ventilpaketet lossat, o kablage på plats: Lock över kopplingarna lossat: Bara resten kvar _________________ Lasse Karlsson BMW M3 2002 POLESTAR2 2023 |
||||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
Jo, det skadar inte, var en del skit på de. Hur gör du på din låda, har du nån magnetplugg eller liknande på den? //Lasse _________________ Lasse Karlsson BMW M3 2002 POLESTAR2 2023 |
||||
Har inget annat än original.
Jag gjorde rent innan jag monterade lådan. Kanske kollar över i vinter om lådan kommer ner. Annars låter jag det vara bara _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
Hade svårt att få locket över kopplingskorgarna på plats igen, försökte först att knacka in den, men då poppade den ut på andra sidan istället. Pressade in den i stället med hjälp av en kastrull+4 kant profil och 2 st M8 gängstång.
Hade kanske funkat med andra metoder med, men man vill vara lite försiktig för det är en stor O-ring som tätar locket. _________________ Lasse Karlsson BMW M3 2002 POLESTAR2 2023 |
||||
På DCT lådan ska p-bromsen spärras i öppet läge, fick med en spärr som är printad/plast, vågar man lita på det? Skulle den spricka eller gå sönder så blir det tvär stopp=dyrt.
Fjädern som håller mot är rätt så stark med. Även avgas går på samma sida, det kan påverka lite med. Kvalite känns ok, men med värme/ vibrationer?? _________________ Lasse Karlsson BMW M3 2002 POLESTAR2 2023 |
||||
3D print i rätt material kan vara väldigt starkt, sen att den inte har några radier i övergången känns ju inte helt bra. Vad händer om den går sönder? Mvh, Per _________________ Per Axblom |
||||
Hejsan Per, då går parkerings spärren i lås....... //Lasse _________________ Lasse Karlsson BMW M3 2002 POLESTAR2 2023 |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E46, DCT. | << 1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 32, 33, 34 >> 139 besök senaste veckan (118134 totalt) |