Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW Z4 E86 -07, e89 widebody | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 23 besök senaste veckan (28898 totalt) |
äntligen uppdatering.
blästrat, maskerat och inlämnat på pulverlack blev lite otålig i väntan på att någon annan ska göra någonting så tvättade och rostskyddade underredet (mest för att det ser nice ut) motorbalk och växellådsfäste får vänta till nästa gång. snart dags att börja sätta ihop allt igen _________________ Max af Klintberg |
||||
Lackat och klart
Sen va det dags att börja pressa in lager för första gången. gick ändå helt ok! fick uppfinna lite för att få i alla sen va det dags att börja montera SEN efter lång väntan landade bilen på verkstadsgolvet, eller på klossar... bilen är för låg så jag fick inte ut lyften (senare problem ) _________________ Max af Klintberg |
||||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
Läste tillbaka i tråden lite, hade missat denna UNDERBARA bild du tagit
_________________ Magnus Thomé |
||||
Sen va det dags för diffen. Jag började med att städa ur all sand som va kvar och snyggade till tätytorna
sen var det dags för det som alla avrått mig från att göra själv... trycka i pinion-drevet och sätta förspänningen. Enligt uppgift från birdsauto skulle förspänningen vara 0,5Nm. Helvette va man fick ta i! Jag hade laddat med 2 crush sleeves vilket va tur för på första försöket landade jag på 0,8-0,9 Nm... Men på andra försöket landade jag på 0,5-0,55. den som kanske kan detta bättre än mig får gärna skrika till om det inte är tillräckligt bra! Men jag mätte den som satt innan jag plockadeisär diffen och den från första försöket när jag landade på för hög förspänning och båda var 20,44-20,46mm så det känns som att jag landade ganska rätt? sen plockade jag av lagerbanorna på den gamla diffklumpen och pressade på dom på den nya _________________ Max af Klintberg |
||||
Z4M och e36 M3 har samma infästning för stötdämparna men det är tydligen ngn skillnad i caster. Men det blev att köra på e46 M3 spindlar. Så Z4M spindlarna jag har ska säljas. _________________ Max af Klintberg |
||||
Kom en liten bit till närmare mål i helgen. Jag lyckades efter lite ilska få ihop diffen.
Så passade jag på att mäta bredden bak, 189cm skulle vilja få isär hjulen lite till så att man matchar GT3 bakdelen, den ska vara 193 cm bred enligt säker källa. så kom Chefen och hälsade på i verkstan också _________________ Max af Klintberg |
||||
Härligt! var köpte du ifrån funderar på något liknande själv till garaget. _________________ Alexander Johansson 330ti e46 projekt @: alexus330ti |
||||
Jag köpte från Alibaba men det va lite trassel men har man tålamod så är det väldigt mkt billigare. Helt ok kvalitet. _________________ Max af Klintberg |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW Z4 E86 -07, e89 widebody | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 23 besök senaste veckan (28898 totalt) |