Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E46 2004 | << 1, 2, 3, 4 2 besök senaste veckan (14851 totalt) |
Europagrenrör brukar dyka på annons lite då och då till ganska låga belopp.
Jag satte EU-grenrör på min USA-import. Orginalkattarna kapade jag lös och svetsade in på motsvarande plats som europaversionen. Bakre lambdasonderna kodade jag bort och med lite rundflyttning gick det använda orginal lambdasond med kablage tillsammans med europagrenrören. Vad gäller slutburk lutade jag åt att köpa en Tegiwa slutburk (https://www.tegiwaeuro.com/tegiwa-bmw-e46-m3-sports-exhaust-backbox.html). Nu fanns det två runda Apple Racing 2.5" dämpare att tillgå så jag svetsade en egen slutburk. Jag känner mig säker på att jag klarar 95 dB. _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
OK, dum fråga men varför vill man ha kvar kattarna?
Idag provkördes M3an första gången på typ ett år..tjohoo!! Det gick bra, men det läcker olja typ över grenrören ser det ut som, inte det klassiska BMW S54 Constant Pressure Valve som spökar, utan oljan ser ut att komma ut över grenrören - any ideas? _________________ Mikael Olsson BMW E46 M3 -05 911 993 -96 911E -72 |
Tja, det finns flera olika till att ha kvar kattarna. Mina två hyvudskäl är
- Lagkrav, vill kunna besikta utan problem. - Regelkrav vid tävling, jag tävlar i Roadsport. Om inte original katalysator används, så är kravet (dyr) SBF/FIA godkänd. _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
Nästan allt snurrar på nu, dock blir jag inte av med oljeläckaget i ventilkåpspackningen.
Finns den i olika tjocklek? Känns som om den inte trycks till ordentligt, därav läckaget....rätt moment korsdragning mm.. Gjorde rent och fint innan montering av nya packningen, inga synliga skador. Problem 2, så snart jag kopplar in MAF så dör motorn? Om jag kör utan, så går den perfekt men får felmeddelande att MAF är ej kontaktbar. Kontakten på luftburken är det jag menar, tror det är MAF den kallas? Sen är det något med diffen, ny olja men ändå "knakar" den men det blir ett senare problem.. Allt för idag, alla tips mottages! micke _________________ Mikael Olsson BMW E46 M3 -05 911 993 -96 911E -72 |
Sen är det något med diffen, ny olja men ändå "knakar" den men det blir ett senare problem..
Jag hällde i nån BMW olja med FM booster som gjorde att mitt knak försvann. Kanske kan vara din lösning också eller var det den du bytte till? Mvh /Jonas _________________ Jonas Sommar E46 M3 Laguna Seca https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=91393 E30 M3 Lysholm Såld http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?f=2&t=24539& |
Stort steg, skönt några små tvåor som man kan pyssla lite med.
Blnd annat att "det nog är dags att byta bromsolja"... Kan man se det genom att bara kika ner i koppen? Hursomhelst mys pyssel mest. Tyvärr kommer jag nog sälja denna M3a jag, har siktet inställt på en 997s istället, lite nyare mycket roligt lull lull till dem. [img] Någon som vill köpa den ultimata isbilen? ;-) [/img] _________________ Mikael Olsson BMW E46 M3 -05 911 993 -96 911E -72 |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E46 2004 | << 1, 2, 3, 4 2 besök senaste veckan (14851 totalt) |