Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Ford Fiesta ST för långlopp årsmodell 2006
763 besök totalt
PeterB17
Öregrund
Här sen Sep 2020
Inlägg: 8


Trådstartare
H
ej, nya här så hoppas jag så hoppas jag frågar i rätt formumdel

Frågan är hur jag ska göra för att få till den justera cambervinkeln då de främre inföstningen helt döljer skruvarna på min topplatta :/

Vågar man kapa så skruvarna för camber justeringen blir åtkomlig utan att demontera coilsen ?
Eller behöver man förstärka infästningen i stötdämpar tornef?
Har ni erfarenhet hur man kan tänkas göra det?
Har ni några blider som visar hur ni gjort?
Tacksam för svar och hjälp uppskattas!


Mvh/
Peter W

_________________
Peter Wahlström
Citera
aerobat
Skåne
Här sen Apr 2017
Inlägg: 126



På en lite äldre Ford som vi racear med bytte vi hela länkarmen mot en som har en justerbar kulled ytterst.
Nackdelen är att du måste måtta toe när du justerar camber. Annars ger det en väldigt smidig camberjustering.

_________________
Ulf Svensson

BMW 325ti Compact (Trackday projekt)
BMW M Roadster
BMW M2 (såld)
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13264



Har du bild på hur det ser ut i dagsläget?

absolut vågar du kapa, om du tänker på hållfastheten, har du fjäderbensstag?

_________________
Tord Ringenha11
Citera
PeterB17
Öregrund
Här sen Sep 2020
Inlägg: 8


Trådstartare
Hej,
Nej, jag har inget fjäderbensstag ännu

Är inte vid bilen just nu men lyckades hitta en bild på en annan bil.
Det är den upphöjda delen, om ni förstår vad jag menar, som skulle behöva tas bort för att komma åt skruvarna för camberjusteringen.

_________________
Peter Wahlström
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Ford Fiesta ST för långlopp årsmodell 2006
763 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande