Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Ford Fiesta ST för långlopp årsmodell 2006 | 763 besök totalt |
H
ej, nya här så hoppas jag så hoppas jag frågar i rätt formumdel Frågan är hur jag ska göra för att få till den justera cambervinkeln då de främre inföstningen helt döljer skruvarna på min topplatta :/ Vågar man kapa så skruvarna för camber justeringen blir åtkomlig utan att demontera coilsen ? Eller behöver man förstärka infästningen i stötdämpar tornef? Har ni erfarenhet hur man kan tänkas göra det? Har ni några blider som visar hur ni gjort? Tacksam för svar och hjälp uppskattas! Mvh/ Peter W _________________ Peter Wahlström |
På en lite äldre Ford som vi racear med bytte vi hela länkarmen mot en som har en justerbar kulled ytterst.
Nackdelen är att du måste måtta toe när du justerar camber. Annars ger det en väldigt smidig camberjustering. _________________ Ulf Svensson BMW 325ti Compact (Trackday projekt) BMW M Roadster BMW M2 (såld) |
Hej,
Nej, jag har inget fjäderbensstag ännu Är inte vid bilen just nu men lyckades hitta en bild på en annan bil. Det är den upphöjda delen, om ni förstår vad jag menar, som skulle behöva tas bort för att komma åt skruvarna för camberjusteringen. _________________ Peter Wahlström |
Våra race- och banåkarbilar Ford Fiesta ST för långlopp årsmodell 2006 | 763 besök totalt |