Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
RejsaRubberTrac
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 2 besök senaste veckan (31545 totalt) |
Ja, nåt åt det hållet för att vinkla och låsa till rätt vinkel låter helt klart åt rätt håll. Man kan ju tänka sig att lådan är fast och att man vinklar om sensorerna i lådan. Men det faller lite tycker jag på att det ska vara flexibla kablar inne i burken. Och att skydsfönsterfrågan blir påverkad, större fönster alltså. Och hur ska man kunna justera vinkeln, reglage och låsningar genom höljet är ju potentiella läckage för fukt o så. _________________ ![]() |
||
en tanke--
hur stort hål behövs i innerskärmen för att kunna kolla tempen om man monterar den åtkomlig från motorrummet? på min Z4 så skulle det iaf vara möjligt, då det finns åtkomst därifrån till innerskärmarna. nu är det ju inte så på alla bilar men för min del tror jag det är en smidig lösning ![]() _________________ Robert Aronsson |
||
Den breda sensorns synfält är 120 grader, så det är bara att räkna lite hur långt från sensorn hålet är
![]() Den smalare är på 60 grader. Matcha avståndet mellan sensor och däck mot däcksbredden och 60 eller 120-graders synfält ![]() _________________ ![]() |
||
_________________ ![]() |
||
DipTrace har koppling till beställning från PCBWay så jag drog iväg en beställning till dom på några provkort
- inga sladdar, allt löds direkt kort till kort - man kan köpa lös IR-sensor istället för den som kommer på ett litet eget kort vilket blir billigare - plats för 12V stabb på kortet om man vill mata direkt från bilen istället för USB och Lipo laddbatteri - templösning med plats för strömbrytare för att slå på och av det hela, inte en färdig lösning som tål den elaka miljön kanske... Om man vill använda någon tuff brytare så sätter man anslutningsstift för sladden på denna plats istället ![]() Gjorde testkorten i kombo för både ytmonterat och hålmonterat. Alla kanske inte gillar att handjaga ytmonterat ![]() ![]() _________________ ![]() |
||
Blir fint detta, ser fram emot färdiga kitt att köpa från dig
![]() Men du har glömt en sak, du måste ju ha en ![]() ![]() Sen kanske även lägga till datum? typ jan-2019 eller version nr eller liknande för du lär säkert komma på nya versioner med hur komponenter osv. ska sitta. _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
![]() ![]() ![]() ![]() Men jag kommer ganska säkert inte göra färdiga kit. _________________ ![]() |
||
_________________ ![]() |
||
Spontant så skulle jag vara försiktig med sånt som kräver tight passform över en stor yta i en smutsig miljö. Ganska hög risk för att det sitter fast när man snakk ha loss det pga att det letat sig in grus/sand/damm mellan rören. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
Abdolut men då måste nog givarna plockas bort ändå ur hjulhuset på bilar som inte trailas till banorna? Man kan ju tänka sig något skyddslock men det är nog lite svårare att få grejerna att tåla vår, sommar höst med regn osv och massa mil. Att få det okej för bara bankörningen sänker nog problemen man måste klara. Men det viktigaste, en låda utesluter ju på inget sätt en annan låda! Vi kan väl ta fram båda varianterna parallellt! Exakt vilka kontaktdon och kabel som ska användas är väl ett bra första steg att spika och få ner i en lista? Så kan man kika på hur låda och anslutningarna inne i den ska göras bäst mot kontakterna man valt? _________________ ![]() |
||
Sjuuukt smidigt att göra kretskort och få hem för kaffepengar på under en vecka!
Finns det några smidiga leverantörer där man kan få lite ytmonterade komponenter monterade? Gissar att det ska vara lite större mängd kort för att bli vettiga priser? Nu gjorde jag ju det här första testkortet som kombo med plats för både hål- och ytmonterat för alla gillar kanske inte att själv ytmontera ![]() ![]() _________________ ![]() |
||
Okej, helt fel kabel, ska bara testmontera på bilen.
Men för den intresserade, kopplat ihop med separat hus för sensorerna. Och i den här sitter nu en 120 graders tempsensor, dvs den kan sitta väldigt mycket närmare däcket! För 265 däcksbredd så är minimum 8cm, så om jag sätter den på ca 10cm så är jag helt safe ![]() ![]() ( https://github.com/MagnusThome/Rejsa ![]() _________________ ![]() |
||
Skydd av båda sensorerna löst!
https://github.com/MagnusThome/Rejsa ![]() Harry's Laptimer släpptes ju för ett tag sen och Racechrono släpps inom någon vecka max ![]() Vet om byggda sensorer i Australien bland annat och sett att kretskort beställts på pcbway, kul! Och jag hittade det perfekta stället att snäppa fast (och loss) sensorn på egna bilen ![]() ( https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ ![]() |
||
Hallå
En väldans massa trådar här om detta Lite nyfiken och tänkte kanske inte läsa igenom alla här... Kan man få en liten sammanfattning om rubbertrack? Är den klar? Kan man köpa kit? O.sv Mvh /P _________________ // P e r r a P e r _ F o h l s t r ö m |
||
Finns inte att köpa varken klar eller kit. Men det finns komplett shoppinglista på länken nedan ![]() ALLT man behöver veta finns här: https://github.com/MagnusThome/Rejsa ![]() ![]() _________________ ![]() |
||
So I've just built two boards and come to upload the firmware, following the instructions, but neither will show up on the pc. They are receiving power (lights are alternately flashing red and blue) and is in the right mode. I've tried asking on the Adafruit forum but got no response. I've tried multiple cables and multiple USB ports but still nothing. Is there a process I've missed to get them talking to each other?
Thanks everyone _________________ Sammy Bryan |
||
If:
- You can see the board's COM port and have chosen it under "Tools" - "Port: xxx" - You have updated the libraries and IDE to the latest You probably have a mismatch of bootloader on the board and your IDE. Do this: - Click "Tools" - "Programmer" and choose "Bootloader DFU for Bluefruit nRF52" - Click "Tools" - "Burn Bootloader" - When done and you see "Device programmed. DFU upgrade took xxx", power cycle the board (not sure it's necessary but...) - Now compiling and uploading should work ![]() _________________ ![]() |
||
Hi Magnus,
So I've got it showing up as a COM port now (I think it was dodgy cables despite being Nokia and LG ones...) So tried to upload the sketch which failed. I then tried to burn the bootloader as you suggested but that also failed. I noticed now only the red LED is flashing quickly and I can't get it back into DFU mode by grounding the DFU pin and pressing reset. _________________ Sammy Bryan |
||
![]() |
RejsaRubberTrac
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 2 besök senaste veckan (31545 totalt) |