Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
F1 Monza 2019
3518 besök totalt
NBC2

Här sen Dec 2007
Inlägg: 270


Trådstartare
Funderar på att åka och se F1 på Monza 2019 8:e September. Jag har aldrig varit där tidigare.
Tänker åka ner till Milano några dagar tidigare och stanna kvar veckan efteråt så en paketresa är inte aktuell.
Ni som har varit där förut, tips och råd emottages tacksamt.
Var bokar man biljetter bäst?
Var skall man stå/sitta?
mm, mm.

_________________
SO Johansson
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2227



NBC2 skrev:
Funderar på att åka och se F1 på Monza 2019 8:e September. Jag har aldrig varit där tidigare.
Tänker åka ner till Milano några dagar tidigare och stanna kvar veckan efteråt så en paketresa är inte aktuell.
Ni som har varit där förut, tips och råd emottages tacksamt.
Var bokar man biljetter bäst?
Var skall man stå/sitta?
mm, mm.


Jag var där i år, mitt första race, klart nöjd med resan!

Jag åkte med BE-resor. Kändes som om det var ett bra alternativ. Buss-transfern från hotellen till banan var smidig, bussarna parkerade på gamla ovalen, så det var ganska nära att gå till ingången.
BE-resors hotell var helt okey, inget skräp, valde inte billigaste alternativet.
Köp så dyr biljett du har råd med, helst på huvudläktaren på rakan, verkade vara riktigt bra stämning där, jag satt på en mindre läktare precis i början av rakan. I slutet av rakan hade varit bättre, det är där omkörningarna sker.

Ett supertips är att ta med en DAB-radio (jag hade hörselkåpor från Biltema med DAB) för Viasat kör ut sin kommentering på DAB, smidigt när kunskapen i Italienska är bristfällig.

Angående att stanna kvar, det gjorde jag också, det är ju bara att de bokar flyget och hotellet andra tider. Hade jag haft mer tid så hade jag tagit en hyrbil ner till Modena och Ferrarifabriken, typ 20 mil.

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
Elitracing (åskådarracing)
F1 Monza 2019
3518 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande