Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 -01 ESS Clubsport | << 1, 2, 3 >> 5 besök senaste veckan (8451 totalt) |
Go grejer!
Du har inte mer bilder på ratten? Fanns det någon anledning till att du inte köpte luftutsläppet som sitter på främre delen utav huven ifrån PS? //AL _________________ A1exander Wi1borg M2F87 Competition + iX3 M-Sport i3 Sport Sodi DD2 |
||
@AL
Smaksak, jag hade en Vorsteiner kolfiber gtr huv på min förra och det räckte, IOM att jag ska ha det diskret så vill jag ha så lite sånt som möjligt, här kommer fler bilder på ratten: _________________ MVH Jonas Dahlström |
||
|
||
Tack!
Är ratten ny eller har du klätt om befintlig? Funderar på den främre luftutsläppet som du kanske förstår Har kollat lite filmer på nätet gällande kolfibertaksbyte som står på min agenda. Verkar vara ganska smidigt. Vad körde du för lim? //AL
_________________ A1exander Wi1borg M2F87 Competition + iX3 M-Sport i3 Sport Sodi DD2 |
||
Förstod det, jag anser att det är onödigt med det främre intaget för min del, ratten är omklädd i samma material som resten av inredningen 👍🏼🙂
Tak bytet är väldigt enkelt, använde limmet som följde med, nån form av Sika lim, svårt att se vilken då allt stod på spanska 😅 _________________ MVH Jonas Dahlström |
||
Får se hur jag göra med det där fram. De på sidorna sitter redan på. Så här långt har jag kommit med taket Planen är att fixa det till hösten. Har dock fått hem ett par goa dörrsidor i klass med de du köpte. Mina bygger extremt lite för att kunna få dit en rejäl bur. //AL _________________ A1exander Wi1borg M2F87 Competition + iX3 M-Sport i3 Sport Sodi DD2 |
||
AL -> Hard motorsports nya i kolfiber? Snyggt!
Hur verkar passformen mot tilltänkta hålen i dörrsidorna? |
||
Stämmer bra! Riktigt snygga, dock är inte kolfiberlinjerna helt raka men det stör man sig kanske på när de är lösa. Säkert svårt att se när de är monterade. Har inte kommit så långt än //AL _________________ A1exander Wi1borg M2F87 Competition + iX3 M-Sport i3 Sport Sodi DD2 |
||
Lite dåligt uppdaterat här men lite har det iaf hänt:
Tig svetsade Millway plåtarna med Argon som rotgas 🤪 Främre förstärkningar gjorda samt XBrace från M3 Jocke 👌🏼 Bakskärmar rakade och limmade med 2k karosslim. Jag föredrar detta framför rullning, ser 100% orginal ut och ger maximalt med plats Allt kittat, primat, å lackat med 2k lack. Bakvagnen klar Alla bussningar + camberstag från Millway utom diff som är orginal och krängare som är powerflex. 4 kolvs Alcon advantage extreme 343mm 🤘🏼 _________________ MVH Jonas Dahlström |
||
@Lasse & AL, det som jag gjort är att kapa vertikalt längs med den inre plåten på skärm kanten, kvar står man med en kant på 5-6mm där den yttre plåten (skärmkanten du ser utifrån) blir lös då man kapar bort den kanten där inre och yttre sitter glest punkt svetsad tillsammans.
Lade då en sträng med 2 komp karosslim för att täta fogen som uppstår mellan plåtarna, när denna härdat så matade jag i en patron per sida med samma lim ovan från genom hålen bakom de 2 gummi pluggarna så det lägger sej en jämn fog längs med den kapade kanten, om fogen blir bra känner man på utsidan ganska fort då limmet blir varmt under härdning Resultatet blir ca 12-14mm mer plats och en styvare bil, med utvändigt intakta skärmar. Tack för berömmet allihop _________________ MVH Jonas Dahlström |
||
Tack för tipset, kommer att kopiera din lösning //Lasse _________________ Lasse Karlsson BMW M3 2002 POLESTAR2 2023 |
||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 -01 ESS Clubsport | << 1, 2, 3 >> 5 besök senaste veckan (8451 totalt) |