Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 -01 ESS Clubsport
<<   1, 2, 3   >>
8434 besök totalt
AL
Göteborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 1961



Go grejer!

Du har inte mer bilder på ratten? Fanns det någon anledning till att du inte köpte luftutsläppet som sitter på främre delen utav huven ifrån PS?

//AL

_________________
A1exander Wi1borg

M2F87 Competition +
iX3 M-Sport
i3 Sport
Sodi DD2
Citera
Jde46M3
Värmland
Här sen Nov 2018
Inlägg: 25


Trådstartare
Ett skepp kom lastat med 1x1 kolfiber delar från Karbonius 😍


_________________
MVH Jonas Dahlström
Citera
Jde46M3
Värmland
Här sen Nov 2018
Inlägg: 25


Trådstartare
Skar ut rutorna för att byta taket


Borrat ur punktsvetsarna:


Limmat och klart:


Bakvagn ute för renovering samt förstärkning av golv:

_________________
MVH Jonas Dahlström
Citera
Jde46M3
Värmland
Här sen Nov 2018
Inlägg: 25


Trådstartare
@AL
Smaksak, jag hade en Vorsteiner kolfiber gtr huv på min förra och det räckte, IOM att jag ska ha det diskret så vill jag ha så lite sånt som möjligt, här kommer fler bilder på ratten:




_________________
MVH Jonas Dahlström
Citera
Newberg
Sala
Här sen Nov 2007
Inlägg: 851



Mmm kolfibertak thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Torbjörn Nyberg
Citera
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1244



Grymt fint blir det thumbs up thumbs up

_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
AL
Göteborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 1961



Tack!

Är ratten ny eller har du klätt om befintlig?

Funderar på den främre luftutsläppet som du kanske förstår

Har kollat lite filmer på nätet gällande kolfibertaksbyte som står på min agenda. Verkar vara ganska smidigt. Vad körde du för lim?

//AL

Jde46M3 skrev:
@AL
Smaksak, jag hade en Vorsteiner kolfiber gtr huv på min förra och det räckte, IOM att jag ska ha det diskret så vill jag ha så lite sånt som möjligt, här kommer fler bilder på ratten:




_________________
A1exander Wi1borg

M2F87 Competition +
iX3 M-Sport
i3 Sport
Sodi DD2
Citera
Jde46M3
Värmland
Här sen Nov 2018
Inlägg: 25


Trådstartare
Förstod det, jag anser att det är onödigt med det främre intaget för min del, ratten är omklädd i samma material som resten av inredningen 👍🏼🙂
Tak bytet är väldigt enkelt, använde limmet som följde med, nån form av Sika lim, svårt att se vilken då allt stod på spanska 😅

_________________
MVH Jonas Dahlström
Citera
AL
Göteborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 1961



Jde46M3 skrev:
Förstod det, jag anser att det är onödigt med det främre intaget för min del, ratten är omklädd i samma material som resten av inredningen 👍🏼🙂
Tak bytet är väldigt enkelt, använde limmet som följde med, nån form av Sika lim, svårt att se vilken då allt stod på spanska 😅


Får se hur jag göra med det där fram. De på sidorna sitter redan på.

Så här långt har jag kommit med taket Planen är att fixa det till hösten.


Har dock fått hem ett par goa dörrsidor i klass med de du köpte. Mina bygger extremt lite för att kunna få dit en rejäl bur.


//AL

_________________
A1exander Wi1borg

M2F87 Competition +
iX3 M-Sport
i3 Sport
Sodi DD2
Citera
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1244



AL -> Hard motorsports nya i kolfiber? Snyggt!
Hur verkar passformen mot tilltänkta hålen i dörrsidorna?

_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
AL
Göteborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 1961



N Wiberg skrev:
AL -> Hard motorsports nya i kolfiber? Snyggt!
Hur verkar passformen mot tilltänkta hålen i dörrsidorna?


Stämmer bra! Riktigt snygga, dock är inte kolfiberlinjerna helt raka men det stör man sig kanske på när de är lösa. Säkert svårt att se när de är monterade.

Har inte kommit så långt än

//AL

_________________
A1exander Wi1borg

M2F87 Competition +
iX3 M-Sport
i3 Sport
Sodi DD2
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4016



tjusigt rakt igenom thumbs up

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
Jde46M3
Värmland
Här sen Nov 2018
Inlägg: 25


Trådstartare
Lite dåligt uppdaterat här men lite har det iaf hänt:



Tig svetsade Millway plåtarna med Argon som rotgas 🤪



Främre förstärkningar gjorda samt XBrace från M3 Jocke 👌🏼



Bakskärmar rakade och limmade med 2k karosslim.
Jag föredrar detta framför rullning, ser 100% orginal ut och ger maximalt med plats






Allt kittat, primat, å lackat med 2k lack.





Bakvagnen klar Alla bussningar + camberstag från Millway utom diff som är orginal och krängare som är powerflex. 4 kolvs Alcon advantage extreme 343mm 🤘🏼


_________________
MVH Jonas Dahlström
Citera
Lasse Karlsson
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 852



Snyggt det blir thumbs up

Det du gjort med bakskärmarna, är det mycket jobb?

//Lasse

_________________
Lasse Karlsson

BMW M3 2002
POLESTAR2 2023
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7705



Svinsnyggt moddat!

Såhär ska ett projekt se ut!

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
R Andersen
Norge
Här sen Mar 2005
Inlägg: 784



Ser mycket bra ut! thumbs up

Håller du på uppe i Aremark?

_________________
Raymond Andersen
Citera
M3 Jocke
Halmstad
Här sen Okt 2016
Inlägg: 242



Riktigt bra jobbat allt håller en väldigt hög klass, fortsätt så👍 Ska bli kul o se når ditt x-brace är lackat. Mvh Joakim

_________________
Joakim lindström
Citera
AL
Göteborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 1961



Undrar med hur du gjort?

/AL

Lasse Karlsson skrev:
Snyggt det blir thumbs up

Det du gjort med bakskärmarna, är det mycket jobb?

//Lasse

_________________
A1exander Wi1borg

M2F87 Competition +
iX3 M-Sport
i3 Sport
Sodi DD2
Citera
Jde46M3
Värmland
Här sen Nov 2018
Inlägg: 25


Trådstartare
@Lasse & AL, det som jag gjort är att kapa vertikalt längs med den inre plåten på skärm kanten, kvar står man med en kant på 5-6mm där den yttre plåten (skärmkanten du ser utifrån) blir lös då man kapar bort den kanten där inre och yttre sitter glest punkt svetsad tillsammans.
Lade då en sträng med 2 komp karosslim för att täta fogen som uppstår mellan plåtarna, när denna härdat så matade jag i en patron per sida med samma lim ovan från genom hålen bakom de 2 gummi pluggarna så det lägger sej en jämn fog längs med den kapade kanten, om fogen blir bra känner man på utsidan ganska fort då limmet blir varmt under härdning
Resultatet blir ca 12-14mm mer plats och en styvare bil, med utvändigt intakta skärmar.

Tack för berömmet allihop

_________________
MVH Jonas Dahlström
Citera
Lasse Karlsson
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 852



Jde46M3 skrev:
@Lasse & AL, det som jag gjort är att kapa vertikalt längs med den inre plåten på skärm kanten, kvar står man med en kant på 5-6mm där den yttre plåten (skärmkanten du ser utifrån) blir lös då man kapar bort den kanten där inre och yttre sitter glest punkt svetsad tillsammans.
Lade då en sträng med 2 komp karosslim för att täta fogen som uppstår mellan plåtarna, när denna härdat så matade jag i en patron per sida med samma lim ovan från genom hålen bakom de 2 gummi pluggarna så det lägger sej en jämn fog längs med den kapade kanten, om fogen blir bra känner man på utsidan ganska fort då limmet blir varmt under härdning
Resultatet blir ca 12-14mm mer plats och en styvare bil, med utvändigt intakta skärmar.

Tack för berömmet allihop


Tack för tipset, kommer att kopiera din lösning

//Lasse

_________________
Lasse Karlsson

BMW M3 2002
POLESTAR2 2023
Citera
Jde46M3
Värmland
Här sen Nov 2018
Inlägg: 25


Trådstartare
@ Raymond, Stämmer bra det

_________________
MVH Jonas Dahlström
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 -01 ESS Clubsport
<<   1, 2, 3   >>
8434 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande