Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Försäkring på trackdays
1 besök senaste veckan (1184 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41500

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
I danmark har vissa arrangörer och försäkringsbolag god relation thumbs up thumbs up thumbs up



_________________
Magnus Thomé
Citera
alindquist
Rättvik
Här sen Jul 2011
Inlägg: 509



Det där hade ju varit drömmen.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41500

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
alindquist skrev:
Det där hade ju varit drömmen.


Finns några arrangörer som har detta i Sverige. BMW Club Schweden Motorsport med BMW originalförsäkringar och Porscheklubben vet jag, och jag tror kanske Audi och VW-klubbarna också?? Finns det flera?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41500

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Tyvärr så råkar försäkringen för just min bil hos BMW originalförsäkringar (som drivs av IF) vara över 35% dyrare där än hos IF själva Blir en stor hög tusenlappar extra Såklart inget konstigt att betala lite premium för finessen men som sagt, blir lite väl mycket dyrare.

_________________
Magnus Thomé
Citera
alindquist
Rättvik
Här sen Jul 2011
Inlägg: 509



Som jag förstod det med BMW Club Schweden Motorsport skulle man upprätta en lista med regnr på samtliga deltagande på banan och det är ju mer eller mindre omöjligt.. Finns det något alternativ som är användbart för oss?

Samma här, har min försäkrad hos LF och den blev 3k dyrare hos BMW... Trotts högre självrisk hos Bmw.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41500

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
alindquist skrev:
Som jag förstod det med BMW Club Schweden Motorsport skulle man upprätta en lista med regnr på samtliga deltagande på banan och det är ju mer eller mindre omöjligt.. .


Hur menar du då?

_________________
Magnus Thomé
Citera
alindquist
Rättvik
Här sen Jul 2011
Inlägg: 509



Magnus Thomé skrev:
alindquist skrev:
Som jag förstod det med BMW Club Schweden Motorsport skulle man upprätta en lista med regnr på samtliga deltagande på banan och det är ju mer eller mindre omöjligt.. .


Hur menar du då?


Det var detta jag reagerade över men såg nu att det var upp till BMW CS att meddela det. :
"Registreringsnummer på samtliga i arrangemanget deltagande bilar skall av BMW CS i förväg meddelas BMW Originalförsäkring."
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19476



Magnus Thomé skrev:
Tyvärr så råkar försäkringen för just min bil hos BMW originalförsäkringar (som drivs av IF) vara över 35% dyrare där än hos IF själva Blir en stor hög tusenlappar extra Såklart inget konstigt att betala lite premium för finessen men som sagt, blir lite väl mycket dyrare.
Vad kostar en dagförsäkring (vad är kortaste intervallet du kan byta försäkring)?
"Pay as you play", precis som Sporthojförsäkringar (försäkringsmässigt liknande även fast de leker på allmän väg).

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
BFRC.Awatar
Linköping
Här sen Jul 2018
Inlägg: 296



Förra året när jag kollade på försäkringar för banåka så upptäckte jag att LF Östergötland som jag har bilen hos idag, har en s.k "Banåka försäkring".
(tar från minnet nu)

5000:- för 6 månader och då betalar de 75% av eventuell skada förutsatt att det var under trackday där ingen tidtagning förekommit, upp till 100K.

_________________
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41500

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Niklas Falk skrev:
Magnus Thomé skrev:
Tyvärr så råkar försäkringen för just min bil hos BMW originalförsäkringar (som drivs av IF) vara över 35% dyrare där än hos IF själva Blir en stor hög tusenlappar extra Såklart inget konstigt att betala lite premium för finessen men som sagt, blir lite väl mycket dyrare.
Vad kostar en dagförsäkring (vad är kortaste intervallet du kan byta försäkring)?
"Pay as you play", precis som Sporthojförsäkringar (försäkringsmässigt liknande även fast de leker på allmän väg).


Kan väl bara byta på årsförfallodagen?


Med CSL'en så ställde jag ju av den en massa även under säsong och hade den bara påställd de dagar det var banträff eller utflykt typ. Men det är ju en annan femma.

_________________
Magnus Thomé
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18591



Magnus Thomé skrev:
Niklas Falk skrev:
Magnus Thomé skrev:
Tyvärr så råkar försäkringen för just min bil hos BMW originalförsäkringar (som drivs av IF) vara över 35% dyrare där än hos IF själva Blir en stor hög tusenlappar extra Såklart inget konstigt att betala lite premium för finessen men som sagt, blir lite väl mycket dyrare.
Vad kostar en dagförsäkring (vad är kortaste intervallet du kan byta försäkring)?
"Pay as you play", precis som Sporthojförsäkringar (försäkringsmässigt liknande även fast de leker på allmän väg).


Kan väl bara byta på årsförfallodagen?


Med CSL'en så ställde jag ju av den en massa även under säsong och hade den bara påställd de dagar det var banträff eller utflykt typ. Men det är ju en annan femma.


Japp, går bara att byta på årsförfallodagen. Tricket att ställa av och byta funkar inte längre.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41500

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jobbigt att sälja bilen och köpa tillbaka den efter varje banträff

_________________
Magnus Thomé
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19476



Magnus Thomé skrev:
Jobbigt att sälja bilen och köpa tillbaka den efter varje banträff
låna id från mormor på billig ort och låta henne äga den mellan träffar?

Men 50+ ägare kan se lustigt ut

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41500

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Niklas Falk skrev:
Magnus Thomé skrev:
Jobbigt att sälja bilen och köpa tillbaka den efter varje banträff
låna id från mormor på billig ort och låta henne äga den mellan träffar?

Men två 50+ ägare kan se lustigt ut






_________________
Magnus Thomé
Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1124



alindquist skrev:
Magnus Thomé skrev:
alindquist skrev:
Som jag förstod det med BMW Club Schweden Motorsport skulle man upprätta en lista med regnr på samtliga deltagande på banan och det är ju mer eller mindre omöjligt.. .


Hur menar du då?


Det var detta jag reagerade över men såg nu att det var upp till BMW CS att meddela det. :
"Registreringsnummer på samtliga i arrangemanget deltagande bilar skall av BMW CS i förväg meddelas BMW Originalförsäkring."


Ja det hade ju varit meckigt både för deltagare och försäkringsbolag om alla skulle skicka in egen lista på deltagarna

Vi i klubben har självklart anmälningslistorna och meddelar BMW OF. Vi besiktigar även bilarna innan man får köra och skulle en skada uppstå måste vi klubben dokumentera den för att deltagaren ska kunna få ersättning.

Så om en skada uppstått, vad ni än gör, lämna inte banträffen utan att snacka med oss först

_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
Allmänt banåkaforum
Försäkring på trackdays
1 besök senaste veckan (1184 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande