Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Audi S3 8L Disco Potato går till försäljning | << 1, 2 3 besök senaste veckan (7827 totalt) |
Skulle haft tips på ett bra chassie till räsern. Gör inget om det är "okörbart" på gatan, kommer bara åka till och från banan och köra på banan dvs ingen daily driver.
Jag är bekant med KW, H&R, Bilstein och dom billigare men uppenbarligen inte helt värdelösa D2. Pros and cons!? _________________ - Jonas Eriksson - // Tel: 0707902629 |
||||
Hej Jonas!
Hur går det med Haldexpumpen? Jag har precis samma problem med min A3 Quattro som jag köpte i höstas för att ha som kul vinterbil. Driver ingenting på bakhjulen utan bara en gul lampa som blinkar tills den tröttnar på att blinka och tänds konstant... Jag letade efter jordkabeln till Haldexen, hittade ingen, monterade en ny kabel men ingen skillnad. Så nu blir det oljebyte och ny Haldexpump. MEN jag upptäckte att jag kunde snurra kardanaxeln fast en växel var i, detta känns konstigt. Den borde inte gå att snurra då en växel är i och framhjulen står på garagegolvet, eller?? Har jag knas i fördelningslådan? Om du har möjlighet att testa på din bil eller om någon annan här på forumet vet hur transmissionen funkar så är jag tacksam för tips! Mvh /Claes PS. Jag kör med GAZ Gold coilovers på min Porsche 944, prisvärda och funkar bra på bana/slalom. _________________ Claes Tykosson Porsche 944 trackdayracer Porsche RSK replica Subaru Impreza STI Type-R VW Transporter 1966 BMW 318i cabriolet mm. |
||||
Polaren kör KW v1 på sin S3a och dom presterade mycket väl på bana, långt över förväntan för att bara vara "instegs" coils. Frågan är vad du har för budget? _________________ BMW 135I CSL http://www.speedhunters.com/2013/07/predictability-is-dead-the-turbo-mercedes-190/ / Alexander Lindquist |
||||
Kardan ska ju "frihjula" när inte haldexkopplingen låser upp bak. Men den borde alltid driva från växellådan fram tycker jag . Vet ärligt inte hur haldex systemet är uppbyggt men ligger växel i borde inte kardan snurra tycker jag? _________________ - Jonas Eriksson - // Tel: 0707902629 |
||||
Runt 20' tycker jag e lagomt för hobbyåkning _________________ - Jonas Eriksson - // Tel: 0707902629 |
||||
Christians audi a3 presterade ju riktigt riktigt bra när det begav sig, kanske kan vara nåt att snegla på. Provkörde den en gång, minns att den gick riktigt bra i challenge banan.
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
Vad körde du för kg bak och kanske fram för den delen? Om man tar "räsern" så gör det inget om den är stötig på gatan...kommer inte åka runt utan endast till o från banan. (Mittsverigebanan) _________________ - Jonas Eriksson - // Tel: 0707902629 |
||||
oj minns inte, köpte ett kit som jag blev rekomenderad av försäljaren _________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi vw passat gtr 280 RS4 4.2 raggarbil |
||||
Har inte hänt speciellt mycket, beställt en massa svarta AN6 kopplingar och slang, bränsletrycksregulator och en drop-in pump som var modelanpassad och fräsig: https://store.034motorsport.com/high
Sedan är "quattron" fixad på dailyn med ny fräsch haldexpump! gav upp försöket att renovera den gamla då det var för mkt pill för vad ja tyckte tålamodet räckte till och jag ansåg mig ha råd med en ny. Så nu går det brett på varvstoppet varje morgon till jobbet i snön! Uppdaterar när jag drar igång med busbilen på riktigt! / J _________________ - Jonas Eriksson - // Tel: 0707902629 |
||||
Kul att se flera S3 8L här.
jag har kört lite bana med min. Jag tycker inte den är speciellt understyrd. Körde golf4 R32 före. Där var det mkt understyrd trots att det är samma chassi. Ju mer jag gasade ju mera rakt fram gick den. På S3 8L sitter 19mm krängningshämmare fram och 15 bak. Golf4 R32 har 19mm bak. Sån ligger i mitt garage o väntar. Då minskar understyrning. Justera fram o bakhjul så du har så lite toe-in som möjligt enligt spec. Det gjorde jag. Men lite camber fram hjälper såklart. Går att justera lite vid spindelleden i bärarmen. Sen köpte jag justerbar topplagring i alu från silverproject.eu. Därfrån köpte jag också justerbara stag till bakvagnen. Så du enkelt kan skruva in rätt toe o camber. Du får kolla inre bussningarna i stagen, de brukar vara slut o glappa. Yttre klarar sig bättre. Dina är lite äldre så kolla yttre bussningen också i bakre lagerhus eller vad man ska kalla det. Min har en gummibussning som funkar fint. Men äldre kan ha en kulled som kan tjärva fast o sluta röra sig. Då kan stagen brytas av om du har otur. Sett bild på det. Coils du ska köpa är H&R clubsport. Finns en kille här på siten som körde S3 med det o det funkade mkt bra. Stertman kan programmera om din haldex elektronik. Men du måste skicka in din. Nya finns inte att köpa längre. (gammal bil) Ska bli kul att följa vad som händer här. Jag såg också objektet på blocket. _________________ Rickard Vikström VW Golf R |
||||
TILL SALU!
Tiden räcker tyvärr inte till, behöver platsen i garaget för kundbilar samt så byter jag mitt heltidsjobb till ett med chefsposition som kräver mer av min uppmärksamt. Lägger ut en annons i säljes. _________________ - Jonas Eriksson - // Tel: 0707902629 |
||||
Kunde inte hålla mig.
Tyckte mig känna igen regnr på blocket. Bilen har ftt vara med om en del Annonsen https://www.blocket.se/annons/vaster _________________ R0b1n F0rsb3rg ______________________ |
||||
Våra race- och banåkarbilar Audi S3 8L Disco Potato går till försäljning | << 1, 2 3 besök senaste veckan (7827 totalt) |