Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
KÖPES Bilar
KÖPES: NA Miata gärna överladdad
1502 besök totalt
CZ
Stockholm
Här sen Jul 2012
Inlägg: 210


Trådstartare
Nu är det daga att förverkliga ett projekt jag varit sugen på länge.
En ny Miata ska det bli.
Tanken på sikt är överladdat turbo eller kompressor har inte bestämt mig.

Bilen måste inte vara överladdad idag men det gynnar om det finns en grund redan. Följande har jag tänkt mig:
- NA Miata med pop up lysena kvar
- bilen ska vara gatreggad och i fallet överladdad ska det finnas ett smidigt besiktningskit
- är den bankittad redan så är det kanon
- Helst en bil utan airbag och utan AC!
- 1.8 liters motorn med diff och stora bromsarna
- Fungerande cab till bilen
- besiktad
- så rostfri det går
- den behöver inte vara topp i plåt och lack men gärna inte colaburksbucklig
Hojta om du har nåt kul!

_________________
Christopher Zell
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41505

Forumägare
Forumägare


_________________
Magnus Thomé
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19481



https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=114303

Det är en rejält snäv önskelista du har. Böterna för obesiktat är mycket lägre än "kostnaden" för ombyggnad varje år.
Lagligheten är tveksam oavsett och det är väl risken för upptäckt som varierar.

Om det är vissaevent du har tänkt dig som vill se blanka papper så är det din prioritering som styr.

Att få hela önskelistan uppfylld blir svårt, räkna med att få jobba med olika delar av den beroende på objekt.
God Jul.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Tobias Bollmark
Stockholm
Här sen Jul 2010
Inlägg: 1596



Niklas Falk skrev:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=114303

Det är en rejält snäv önskelista du har. Böterna för obesiktat är mycket lägre än "kostnaden" för ombyggnad varje år.
Lagligheten är tveksam oavsett och det är väl risken för upptäckt som varierar.

Om det är vissaevent du har tänkt dig som vill se blanka papper så är det din prioritering som styr.

Att få hela önskelistan uppfylld blir svårt, räkna med att få jobba med olika delar av den beroende på objekt.
God Jul.


thumbs up Vi känner redan varandra, men Zell visste inte att min va till salu när han postade God jul!

_________________
Tobias Bollmark
R-Däck.se
Citera
CZ
Stockholm
Här sen Jul 2012
Inlägg: 210


Trådstartare
Niklas Falk skrev:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=114303

Det är en rejält snäv önskelista du har. Böterna för obesiktat är mycket lägre än "kostnaden" för ombyggnad varje år.
Lagligheten är tveksam oavsett och det är väl risken för upptäckt som varierar.

Om det är vissaevent du har tänkt dig som vill se blanka papper så är det din prioritering som styr.

Att få hela önskelistan uppfylld blir svårt, räkna med att få jobba med olika delar av den beroende på objekt.
God Jul.


Jag har en "dröm-Miata" i huvudet - att få den precis som jag skulle vilja kommer nog fortsatt vara en dröm då det skulle krävas alldeles för mycket tid och pengar att få den precis som jag skulle vilja - i synnerhet då tiden inte räcker till just nu. Så tanken var att vänta tills det dyker upp nåt med så många rätt som möjligt och sen får man helt enkelt se hur det utvecklas med tiden. Tyvärr bommade jag ett riktigt bra utgångsobjekt här nyligen pga. olika anledningar.
215 hk NBn som ligger ute hade varit perfekt....om det varit en NA. Har haft en NB men drömmer mig tillbaka till tiden då pop-up lysen var det fränaste som fanns!
Ingen stress, fortsättningföljer

_________________
Christopher Zell
Citera
KÖPES Bilar
KÖPES: NA Miata gärna överladdad
1502 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande