Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
3D-printtråden!
<<   1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 16, 17, 18   >>
27 besök senaste veckan (34109 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Bra priser????



_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Vad gör man med påsen med kasserade utskrifter? Har sparat allt sen jag började och har nu en kasse som vore bra att lämna till rätt ställe. AddNorth tar bara emot det som printats med deras egen PLA. Finns det någon privat som har gjort en filamentextruder? Går ju att göra men lite omständigt så inget jag tänker ge mig på.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Westersund
Hallstahammar
Här sen Jul 2011
Inlägg: 1324



Borde väl sorteras som plast vid återvinningen?

_________________
André Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Citera
Aerodynamic
Alingsås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 856



Håller med, plaståtervinningen borde funka bra.

Westersund skrev:
Borde väl sorteras som plast vid återvinningen?

_________________
Per Axblom
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jag har kört Cura som slicer sen jag började med det här. Men nu har Prusaslicer till och med fördefinierad profil för min Anycubic Mega S så här ska testas!!! Betydligt kortare estimerad printtid vid samma höjd på lagrena. Vi får se

_________________
Magnus Thomé
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3044



Kommer en ny version som är i RC stadie nu, verkar vara en del kul funktioner, bla ironing mode som jag är nyfiken på för att få snygga topplager osv

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Cédric skrev:
Kommer en ny version som är i RC stadie nu, verkar vara en del kul funktioner, bla ironing mode som jag är nyfiken på för att få snygga topplager osv


Den jag försökte få igång men efter G29 bed leveling så går printern i bara 1mm/s.... minns jag sett det förr men kommer inte ihåg vad som man behövde ändra

_________________
Magnus Thomé
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3044



Paint on supports har jag också sett fram emot att prova, kanske borde ta å installera nya versionen snart. Märkligt fel, känns som att det borde gå att hitta fler i samma sits som fått det att fungera.

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Mekade runt lite i startup G-koden thumbs up


Nu rullar det. Måste klocka nåt jobb, det ser ut att gå snabbare. Ser bra ut såhär långt thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 3436



En nybörjarfråga...

Om jag har en 3d-modell, jag kan välja att ha den solid eller skalmodell med valbar väggtjocklek.
När jag bereder i Cura så väljer man ju väggtjocklek, gör den om soliden till en skalmodell med infill då?
Provade att printa en skalmodell och då gjorde den infill där det var tomrum.

Den första egenritade modellen släppte då jag hade för liten anläggningsyta neråt (fick tips om att välja Brim under Build Plate Adhersion).

_________________
Svante Hoberg

No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
Citera
Limpdjur
Bollnäs
Här sen Jan 2005
Inlägg: 85



Den vill alltid göra infill det har ju med att göra att den skall klara av att bygga igen toppen sen. Men om du skall printa ett ägg typ så finns det funktionen spiralize så behandlar den det inte som lager på samma vis utan bara går runt runt uppåt. Men skall du göra en kub så kommer den inte klara av att få igen den på toppen. Jag håller på å printar en vinge i delar. Då har jag fått prova en del för att få den att lyckas täcka med minimalt med infill. Finns mycket mer inställningar dolda om man går in i inställningar men tryck inte i att visa alla då blir du nog lite överrumplad :-)

_________________
/Johan Lindberg
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
"gjorde infill där det var tomrum" kan det har varit att den gjorde det som kallas "supports"? Cura har det påslaget per default, saker som inte går att printa för att de hänger fritt i luften (som taket i en tom kub tex) så lägger Cura automatiskt till "supports"

_________________
Magnus Thomé
Citera
Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 3436



Magnus Thomé skrev:
"gjorde infill där det var tomrum" kan det har varit att den gjorde det som kallas "supports"? Cura har det påslaget per default, saker som inte går att printa för att de hänger fritt i luften (som taket i en tom kub tex) så lägger Cura automatiskt till "supports"


Det kan det ju ha varit.

_________________
Svante Hoberg

No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Att byta från Cura 4.8 till Prusaslicer beta var ett stort lyft! Mycket mycket snyggare utskrifter för mig på min Anycubicskrivare iaf thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Blev inspirerad i tråden o byggde ett skåp till skrivaren. Har inte planer på att skriva med krångligare filament men det kanske blir lite tystare (var ganska tyst som det var men retraction hörs med klickande)



_________________
Magnus Thomé
Citera
harlekin
Umeå
Här sen Mar 2016
Inlägg: 17



Har du utbytbara stegmotordrivare?

Min gamla wanhao I3 konverterade jag till Ramps 1.4 och satte dit TMC2100 stegmotordrivare och den blev i princip ljudlös. enda man hörde var fläktarna. Klart bästa uppgraderingen jag gjorde på den.

_________________
Per Pedersen
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
harlekin skrev:
Har du utbytbara stegmotordrivare?

Min gamla wanhao I3 konverterade jag till Ramps 1.4 och satte dit TMC2100 stegmotordrivare och den blev i princip ljudlös. enda man hörde var fläktarna. Klart bästa uppgraderingen jag gjorde på den.


Japp, utbytta. Gjorde otrolig skillnad. Bytt fläktar också. Det som är kvar är lite fläktljud och lite mekaniskt från remmar/skenstyrningarna vid snabba förflyttningar samt retraction som "klickar" eftersom den är en ganska snabb rörelse. Den står på mitt skrivbord i sovrummet Nu hör Jessica den inte ÖHT när hon ska sova thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11189



Magnus Thomé skrev:
harlekin skrev:
Har du utbytbara stegmotordrivare?

Min gamla wanhao I3 konverterade jag till Ramps 1.4 och satte dit TMC2100 stegmotordrivare och den blev i princip ljudlös. enda man hörde var fläktarna. Klart bästa uppgraderingen jag gjorde på den.


Japp, utbytta. Gjorde otrolig skillnad. Bytt fläktar också. Det som är kvar är lite fläktljud och lite mekaniskt från remmar/skenstyrningarna vid snabba förflyttningar samt retraction som "klickar" eftersom den är en ganska snabb rörelse. Den står på mitt skrivbord i sovrummet Nu hör Jessica den inte ÖHT när hon ska sova thumbs up


Kanske dags att byta kort med drivare i min Ender 3 Pro, den står på undervåningen med stängd dörr emellan för att inte höras.

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Westersund
Hallstahammar
Här sen Jul 2011
Inlägg: 1324



Magnus Thomé skrev:
Japp, utbytta. Gjorde otrolig skillnad. Bytt fläktar också. Det som är kvar är lite fläktljud och lite mekaniskt från remmar/skenstyrningarna vid snabba förflyttningar samt retraction som "klickar" eftersom den är en ganska snabb rörelse. Den står på mitt skrivbord i sovrummet Nu hör Jessica den inte ÖHT när hon ska sova thumbs up


Frågan är ju hur hälsosamt det är att sova i ett rum med ångor från 3D-printing.

_________________
André Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Westersund skrev:
Magnus Thomé skrev:
Japp, utbytta. Gjorde otrolig skillnad. Bytt fläktar också. Det som är kvar är lite fläktljud och lite mekaniskt från remmar/skenstyrningarna vid snabba förflyttningar samt retraction som "klickar" eftersom den är en ganska snabb rörelse. Den står på mitt skrivbord i sovrummet Nu hör Jessica den inte ÖHT när hon ska sova thumbs up


Frågan är ju hur hälsosamt det är att sova i ett rum med ångor från 3D-printing.


Printar mest på dan men ibland så kan nåt inte hunnit bli klart om jag drog igång nåt lite sent. Kör inga jobbiga material heller som ABS o så.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 3436



Bygger skåp men printar lite småsaker när det behövs...



Jag och printern är inte bästa kompisar nu, filamentet bara fastnar i munstycket och inte på plattan.

https://www.youtube.com/watch?v=y5vI4u6yUrY



_________________
Svante Hoberg

No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
Citera
Skruva banåkabil
3D-printtråden!
<<   1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 16, 17, 18   >>
27 besök senaste veckan (34109 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande