Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
<< 1, 2, 3, ... 14, 15, 16 >> 36 besök senaste veckan (30615 totalt) |
En sak du kan ändra för att slippa stödmaterial är att lägga på ett par 45 graders faser på spåren till locket. Typ som på bilden, och även ha motsvarande fas på locket. Då borde det inte behövas nått stödmaterial alls.
![]() En annan sak som du skulle kunna ändra är att ha faser istället för avrundningar på toppen av lådan och runt hålen för sensorerna. Eftersom den ytan blir ner mot bordet när man printar så brukar det bli bättre yta med faser än rundade hörn. Men det skulle inte va nått större problem som det är utan bara risk att ytan blir lite dålig. _________________ Jon Myhr Wahlén |
||||
Jon säger det mesta jag tänkte på
![]() Hur mycket kostar det att tillverka dessa på 3D hubb? |
||||
Absolut. Bättre du designar det så att man klickar på lådan men snäppfästen. |
||||
Någon som kan printa tempsensorlådan?
Kommer locket vara för tajt mot bottendelen så den inte ens går att stänga? Har inte lagt till mellanrum, vill ju att den ska sitta hårt o tajt... https://rejsa.nu/im/user/3/2019-02-1 https://rejsa.nu/im/user/3/2019-02-1 ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
![]() ![]() Jag lägger på lite faser! Hur var det med flexet i locket för att hålla det på plats med fastsnäppningen? Dvs ska jag skjuta snäppena längre bort eller närmare den kortsida man bänder upp locket lite för att skjuta loss? Är ju materialberoende också iof. Var ju ett höftskott med placeringen ![]() _________________ ![]() |
||||
Flexet funka ganska bra, men tror de pluggarna på lådan kan göras 0.1-0.2 mm mindre. Problemet va att locket inte gick på helt utan jag fick skära bort ett lager från pluggarna för att få ner locket helt. Och faserna är speciellt på den kortsidan där man bänder upp locket.
_________________ Jon Myhr Wahlén |
||||
![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Lite sen på bollen, kanske bättre sent än aldrig. Det finns nylon/polyamider som går att FDM-printa som klarar minst 150 grader innan det mjuknar, tillverkaren spessar det till 180, men jag har inte testat dit. Finns även nylon/polyamider med kolfiber i som gör det ytterst formstabilt, i vissa fall rent av stenhårt. _________________ Joakim Losgård |
||||
Smart! Det ska testas! _________________ Rickard Wiberg Volvo 740 Turbo Time Attack.nu Unlimited-klass Instagram: @rickardwracing I samarbete med: TM Racing |
||||
![]() Jag har fått hjälp här på jobbet (Prototal) med att göra insugsadapter till min Taunus med 2,9 V6. Den är printat i en HP-maskin i Pa12. Stenhård även vid motorrumstemeratur, målad med fälgfärg ser den ut som en kulblästrad alubit. 🙂 ![]() ![]() _________________ Peter Karlsson >>>Lätt Escortskadad<<< --VVTS-- ![]() |
||||
|
||||
Vi beställer väldigt mycket plastprototyper på jobbet. Gillar verkligen HPs jet fusion, som röret ovan. Blir bra toleranser, rätt fina ytor och tät struktur. Vi kör 100 gradig olja med många bars tryck i, funkar fint.
|
||||
Tips på ställen som man kan beställa från? _________________ ![]() |
||||
Beställer oftast från Vännäs verkstad, dom är smidiga å snabba. Smågrejer är förvånansvärt billiga, men blir det tjockt och mycket gods kan det dra iväg, men relativt prisvärt ändå jämfört med tex SLS bitar från andra leverantörer.. Allt beror ju på vad man är van att betala förstås ![]() |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
<< 1, 2, 3, ... 14, 15, 16 >> 36 besök senaste veckan (30615 totalt) |