Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 N/A -86
<<   1, 2, 3, 4
3 besök senaste veckan (9376 totalt)
Audirickard
Roasjö
Här sen Aug 2016
Inlägg: 52


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Har du kommit förbi värsta rostlagningsdelen eller är det en bit kvar där med? Rost

Den "värsta" delen är klar tycker jag, dock beror det på om jag ska göra om höger sida eller ej.
Hurvida det gäller rosten så är den ganska kraftigt reducerad just nu för utom ett par hål kvar i golvet och lite ytligt småkrafs.
Det jag gått o grunnat på nu är bränslesystemet och jag tror att jag har bestämt mig för hur jag vill ha det. Mycket att grunna på

_________________
Rickard Hedström
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Kul att det går framåt På ett sätt tycker jag rostlagning är fruktansvärt tråkigt men det är nog för att det är så tidskrävande . Beundrar dem som tar sig igenom processen

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Audirickard
Roasjö
Här sen Aug 2016
Inlägg: 52


Trådstartare
Eddie Varvstopp skrev:
Kul att det går framåt På ett sätt tycker jag rostlagning är fruktansvärt tråkigt men det är nog för att det är så tidskrävande . Beundrar dem som tar sig igenom processen

Visst är det så, tidskrävande och många gånger tråkigt, men mycket tillfredsställande när det är klart

_________________
Rickard Hedström
Citera
Audirickard
Roasjö
Här sen Aug 2016
Inlägg: 52


Trådstartare
Hej o hå, tiden går och ingen uppdatering eller arbete på porschen tyvärr. Har tyvärr haft mycket oväntade vändningar i vardagen så jobbet med porschen har fått läggas på is. Men ja har allt grunnat på att ta tag i den igen. Vet tyvärr inte när det blir då jag och min far renoverar en 2-3 andra bilar samtidigt

Har ju några fler bilar i samlingen som ja tänkte skulle få egna trådar här senare men bara för att få lagt ut nått lite aptitretande så dammade jag av ett av mina projekt i helgen




_________________
Rickard Hedström
Citera
Audirickard
Roasjö
Här sen Aug 2016
Inlägg: 52


Trådstartare
Hej.
Efter mycket som händer i världen (min egna lilla bubbla) så har det tyvärr stökat till sig lite. Under ett års tid så har jag nu börjat bygga ny verkstad och även flytt börjar närma sig. Detta är så klart bara positivt och kommer bli helt enormt bra framöver. Självklart kommer det komma någon liten tjuvkik på detta bygge snart. Men tack vare att det börjar bli ont om plats och jag får nu ransonera mig själv. Behöver jag ha allt. Det enkla svaret är ju så klart JA FÖR.... men nej tyvärr så får det inte plats. Vad ska jag spara, vad ska jag prioritera?
Hur som haver, Porschen blir kvar men planen om bygget får revideras och bantas ner tillsvidare.

Därav slänger jag ut en liten fråga om det är någon som är intresserad av en bolt-on lösning för fram och bakvagn till 944 med stora inställningsmöjligheter framför allt i bakvagnen som jag införskaffade i tron om att jag skulle bli våldsamt snabb på banan. Om intresse finns får ni gärna skicka ett pm.



_________________
Rickard Hedström
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 N/A -86
<<   1, 2, 3, 4
3 besök senaste veckan (9376 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande