Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Saab Sonett mk3- Trackday edition- Laver fælge | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 10 besök senaste veckan (21923 totalt) |
+2 _________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||
OK mange tak for hjælpen jeg kan se at i også har svært ved at vælge. Nu går jeg videre og så vender jeg tilbage til hjulmaling når det er tid. Har fået drejet noget 14x1,5 gevind så mit hjulophæng ligner snart noget
Og her med en BMW styrekugle som overste bærekugle Hvor meget caster vinkel ville i kore med på sådan en ? Er det 3-5 grader ? _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Om du börjar med 75-80% av SAI/KPI så hamnar du hyfsat rätt. Lite justermån också.
_________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||
Så fik jeg kigget og målt hjulvinkler på den, fik hjælp af en god kompis, startede med at finde ca rideheight og så justere den til ca 3 grader negativ camber så var caster ca 5,5 grader, forhjulsnav kommer fra en mx5 som jo korer rigtig fint
Nu er der flere stumper på vej, glæder mig til at komme videre _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Så fik jeg test monteret for bremserne, min kompis mente de var store nok 305mm med alu. center og 6 stemplede calibre. De skal renoveres og skiver drejes af så bliver de fine, nåå ja skal også lave beslag til dem.
Har også fået samlet mine ekstra hjul så jeg kan bygge videre, et sæt fine Compomotive 8x15 med dæk som har ca. samme diameter som de 16" jeg skal kore med. Så der sker da lidt God dag _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Når jeg er færdig med at svejse så bliver rammen renset for jeg maler den. Nok forst næste vinter. Men tak for at du tænker på min "feel good vibes" _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
De kan lige være der, 5mm mere så gik det ikke _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Jeg havde også kobt fine nye wheelstuds men da de gamle racehjul har stålbosninger presset ind så var de for korte men Demon Tweeks havde et sæt længere så nu kan den få baghjul på
42mm original og 63mm fra Demon Tweeks _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Nu er jeg ved at lave suspension mounts til baghjulene, de stoddæmpere jeg har fået kobt er lidt lange men det går nok, kunne hurtigt se at de ville ramme en del af en sideplade så jeg skulle lave et halvt hul, how to do ja så fik jeg en ide
Derefter gik jeg igang med stoddæmper beslaget, lavede 3 forskellige pap skabeloner og lavede faktisk en i jern som jeg bankede på plads med en hammer men den blev ikke helt så godt i virkeligheden som min ide inde i hovedet. Men losning nr.3 virkede ok så den korte jeg videre med, jeg laver det så den kan justeres 2cm op/ned så jeg er sikker på jeg kan ramme rigtig hojde på bilen når den er færdig, starter med at lave ca 15 cm luft fra underkant rammen og ned til jorden men når der kommer vægt på bliver det nok ca 11-12 cm. Her et billede af det næsten færdige beslag Så fortsætter jeg med næste side på mandag og laver også en stiver imellem dem så belastningen bliver bedre fordelt. God weekend _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Så er rear suspension næsten klar, det blev rimelig godt
Ideen med at bolte den på er så jeg kan hæve den bagerste affjedring lidt hvis det skulle blive nodvendigt når den er færdig for at få den helt rigtige stance..... Nu venter jeg på nogle laser skårne beslag fra UK så jeg kan lave fronten klar og skal også finde en fornuftig kuggstang/steering rack som jeg kan bruge, overvejer fra en e30. Har bestilt spacere som laver den om fra 4x100(mx5) til 4x108 hos en gammel fyr i Tyskland som hedder Harry Schippan men de er bestilt for ca. 1 md. siden og venter stadig _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Så her jeg fundet motoren frem og taget alt det af som jeg ikke skal bruge, af med servo og AC, så det kun er vandpumpe og generator der kommer tilbage.
Nu skal jeg finde ud af hvordan jeg laver motorophæng da man kan få færdige svejse plader til b204-b234 motor men de passer ikke til min b205 desværre så jeg må opfinde noget _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Så kom der en pakke med spacere fra Tyskland, ikke dem jeg havde bestilt men nogle jeg fandt brugt på ebay.kleinanzeigen, de laver den om fra 4x100 til 4x108 så mine ford hjul passer på mx5 hjulnav.
Så kan den måske snart komme ned og stå på hjul _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Så fik jeg lavet de forreste overste stoddæmper beslag, de skal justeres lidt men er 98% klar, de er lavet i 5mm plade.
Billede af test montering Og så test monterede jeg lige min Opel Omega R28 gearkasse på SAAB b205 motoren det passer perfekt sammen _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Så fik jeg svejset mine beslag på men de skulle jo gerne sidde lige, spændte en firkant profil over og så blev det godt
Nu er det punkt svejset og så fuldsvejser jeg når rammen også skal svejses Har læst at stoddæmpere helst ikke skal have en vinkel på over 30 grader så det burde blive fint , spacere passer også efter lidt slibning af hjulmotrikkerne og 10mm fjernet fra wheelstuds, så holder den også bremseskiven på plads Så skulle jeg lige testmontere mine hjul for lidt "feel good vibe" Så er næste step styrtoj, tror en tandstang fra en E30 kan bruges så har lånt en og teste med . God weekend _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Så er der lavet styretoj, startede med at bukke lidt fladjern og finde en god placering af tandstang så alt kan være der og der ikke kommer for meget bumpsteer, her er det klar til svejsning
Det ser fornuftigt ud Og styrestængerne er næsten paralelle med bærearmene og der er kun ca 5-8 cm stoddæmper bevægelse så jeg tror ikke at der bliver problemer med bumpsteer Dejligt med fremgang _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Våra race- och banåkarbilar Saab Sonett mk3- Trackday edition- Laver fælge | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 10 besök senaste veckan (21923 totalt) |