Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
150mm gummiband för engelskt hjul? Eller alternativ?
2 besök senaste veckan (1119 totalt)
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 2743


Trådstartare
Knappade igår hem ett engelskt hjul och har sedan dess när tillfälle getts glott på youtube videos. En sak jag fastnat för som jag känner att jag skulle vilja ha är ett gummiband till överhjulet!

Men de engelsa hjul jag köpt är en budget variant (1300kr) som har 150mm överhjul, alla band jag hittar är till 200mm överhjul :/

De finns garanterat fler som har eller har kikat på engelska hjul, någon av er kanske har sett något sådant till 150mm hjul? Eller har någon ide om annat som kan fungera? Lazze som gör många youtube videos använder en slang till ett lastbilsdäck, frågan är bara vilken dimension som skulle kunna tänkas passa på ett 150mm hjul :S Lastbilsslang får jag en känsla av kan vara lite stor, men de finns kanske bilslang som blir lämplig?

Alla tips mottages hjärtligt, förhoppningen är att kunna hjula fram delar till ett diffuser avslut som första projekt

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5565



Jag har provat med bilslang på hjulet och kan inte rekommendera det. Inte med den slangen i alla fall, då den hade alldeles för ojämn godstjocklek vilket gjorde att klämkraften varierade över varvet vilket gav ett ojämnt resultat. De bilslangar jag hanterat verkar vara gjutna och innehåller tjockleksvariationer i formskarvarna och även ojämn tjocklek över varvet. Är det inte helt jämnt i tjocklek så duger det inte.

Nåt jag brukar göra är att lägga en halv till en millimeter med eltejp på överhjulet när jag ska enkelkröka nån yta på det viset. Smidigare att bara kränga på en gummirem, men resultatet med tejpen blir väldigt bra. Slipper irritera sig på att den glider av i sidled åxå.

Dom här bitarna är formade på det viset:

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
Skruva banåkabil
150mm gummiband för engelskt hjul? Eller alternativ?
2 besök senaste veckan (1119 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande