Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Banracingbilar
SÅLT: BMW M3 E90 WTCC-projekt
1 besök senaste veckan (6602 totalt)
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2231


Trådstartare
Då många delar är sålda kan det som är kvar knappast kallas komplett projekt längre utan jag har lagt in nya annonser på de olika delarna separat istället.
Se forumdelen SÄLJES istället.

Tidsbrist och motivationsbrist har fått mig att ta beslutet att sälja av raceprojektet. Tanken var att bygga en kopia/replika av BMW's WTCC-räser fast med en riktig motor. Buren är en kopia av WTCC-bilens och stötdämpare är begagnade men nyrenoverade fabrikskomponeter. Bromsok som rymmer rejäla bromsar och lätta men stryktåliga BBS racefälgar. Det finns alltså goda förutsättningar att bygga en riktigt snabb räserbil för relativt rimliga pengar.

Kaross
BMW E90 pre-LCI med Custom Cages certbur, https://www.customcages.co.uk/roll-cages/bmw-e90 (bilen på bilderna är samma bil som nu hänger på min lyft och nu ska säljas)
Geoff Steel Racing WTCC body kit i kolfiber. Främre stötfångare BMW Motorsport original i kolfiber
Breddarna mycket snyggt monterade helt utan synliga skruvar eller nitar
Karossen förberedd för airjacks
ATL Fuel cell cover, rymmer 85 liters fuel cell (själva fuel cell'en finns ej). Hål i karossen för dubbelt 2" snabbtankningsystem
Vitlackerad, gråmetallic interiör
För närvarande högerstyrd men styrväxel från vänsterstyrd M3 E90 finns, se nedan.
Original 318i-hjulupphängning sitter fortfarande monterad, dvs bilen är fortfarande möjlig att rulla
Karossen är naturligtvis helt rostfri och i mycket bra skick. Montering av kolfiberbreddare är mycket seriöst utfört. Samtliga hål som normalt täcks med plastpluggar har svetsats för. Därefter har karossen lackerats och ny framruta monterats. Diverse gummilister till dörrar, osv finns fortfarande kvar.










Det ovala hålet är för snabbtankning medan standardtanklocket döljer luftanslutningen till airjacksen.













Motor
BMW S65B40, dvs V8an från BMW M3. Har ingen dokumentation om motorn men ska enligt förra ägaren inte ha körts mer än 1500 mil innan bilen den satt i krockades. Original airbox, grenrör, koppling, startmotor och motorfästen följer med.




Komplett (nästan) bakvagn från M3 - Subframe, diff, länkarmar, spindlar. En av länkarna (båda sidor) saknas, men de behövs inte då bilen förtjänar rörbärarmar eller liknande, inte spacers. Bakre spindlar BMW Motorsport WTCC (Heggemann) med kompletta med ledlager rollcenterkit, dessvärre är båda av samma sida.
Original M3 bakbromsar medföljer


Styrväxel från M3 så bilen kan konverteras till vänsterstyrd



Bromsar
Nya Zimmermann Bromsskivor fram i original M3-dimension (360x30)



Övrigt
Stol Corbeau Revenge (begagnad)

Pris på komplett paket/samtliga delar kan diskuteras.

Tel: 0731-44 18 70


_________________
Aston Martin V8 Vantage
Haase DD2 kart
BMW i3S
Tesla Model Y Performance

NS: 38 varv
Citera
Arne
Vejbystrand
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1268




_________________
/Arne Lindgren
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2231


Trådstartare
Arne skrev:

Jag tror inte det finns någon i Sverige som det här projektet passar bättre än du, Arne!
Ska vi diskutera paketpris?


_________________
Aston Martin V8 Vantage
Haase DD2 kart
BMW i3S
Tesla Model Y Performance

NS: 38 varv
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2231


Trådstartare
Nu säljer jag delar löst även fast karossen inte är såld.
Nytt pris på motorn. Hjul och däck troligtvis sålda...


_________________
Aston Martin V8 Vantage
Haase DD2 kart
BMW i3S
Tesla Model Y Performance

NS: 38 varv
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2231


Trådstartare
UPP!
Hjulen, bromsok och belägg sålda.


_________________
Aston Martin V8 Vantage
Haase DD2 kart
BMW i3S
Tesla Model Y Performance

NS: 38 varv
Citera
SÄLJES Banracingbilar
SÅLT: BMW M3 E90 WTCC-projekt
1 besök senaste veckan (6602 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande