Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Klassiska "bucket seats" för långa förare?
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (2899 totalt)
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 2741


Trådstartare
safe skrev:

Tycker de är lite för moderna i formen.
Sen gillar jag inte "vingarna" för axel/skuldror stöd när man vardagskör lite längre. De trycker fram axlarna och gör att jag får ont i ryggen.

Cobra RSR tycker jag ser helt rätt ut.


Har du provsuttit dessa? Jag har de inte, men gillar stuket på dom, även om de kanske är lite mycke 80-tal för min bil egentligen. Dom ska även vara lite längre vilket borde passa min längd!

Cobra RSR eller Deiser ST är dock helt klart mer rätt rent utseendemässigt! Letat efter en gammal bild på nätet som jag vet att jag har sparad på datorn hemma utan lycka i en halvtimme nu... Där sitter det stolar som ser ut som RSR i en Gr 4 Kadett, bilden är från typ -76. Får nog gräva fram den hemma sen

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2239



Cassius skrev:
safe skrev:

Tycker de är lite för moderna i formen.
Sen gillar jag inte "vingarna" för axel/skuldror stöd när man vardagskör lite längre. De trycker fram axlarna och gör att jag får ont i ryggen.

Cobra RSR tycker jag ser helt rätt ut.


Har du provsuttit dessa? Jag har de inte, men gillar stuket på dom, även om de kanske är lite mycke 80-tal för min bil egentligen. Dom ska även vara lite längre vilket borde passa min längd!

Cobra RSR eller Deiser ST är dock helt klart mer rätt rent utseendemässigt! Letat efter en gammal bild på nätet som jag vet att jag har sparad på datorn hemma utan lycka i en halvtimme nu... Där sitter det stolar som ser ut som RSR i en Gr 4 Kadett, bilden är från typ -76. Får nog gräva fram den hemma sen


Nej, men jag tycker det är en gemensam egenskap för alla stolar med stöd för skuldrorna. Bra när man kör på bana, mindre skönt på en avslappnad tur eller en långresa.
Jag har en Recaro SPG kopia i min ena bil och ett par som liknar RSR-stolarna i min andra.

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 2741


Trådstartare


Grävde fram bilden igår!

Så sett finns det ju historik för att sätta just Cobra RSR stolar i min bil Någon förövrigt som vet vad de kan vara för stolar på bilden? Recaro hade väl en sån här modell? Jag hittar dock ingen info om det :/

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8034



Ser ut som Recaro ST stolar.
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2239



Recaro 1328
Såna får du ge 30.000 för idag med skenor.

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
Skruva banåkabil
Klassiska "bucket seats" för långa förare?
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (2899 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande