Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Företagsannonser
Juridisk rådgivning till medlemmar hos Rejsa.nu
3 besök senaste veckan (2926 totalt)
Kolja
08
Här sen Apr 2005
Inlägg: 6100


Trådstartare
Advokat Tony Jonsson, verksam sedan drygt 20 år i Stockholmsområdet, erbjuder Rejsa-medlemmar runtom i Sverige en förmån i form av inledande juridisk rådgivning. Även Du som har angelägenheter i egenskap av företagare är välkommen att höra av Er.

Förmånen - vilken lämnas kostnadsfritt - sker genom 15 minuters fri rådgivning som sker genom telefon, mail, eller vid ett personligt besök hos advokatbyrån.

Innan den tidsperioden är slut kan jag normalt lämna besked om det finns en rimlig juridisk strategi inför din situation, vad timarvodet kommer att bli om du lämnar ett uppdrag till mig, samt om någon försäkring kan täcka en del av mitt arvode.

Inför en kontakt är det alltså önskvärt att du har tillgängligt din hem, fordons eller ditt företags försäkringsbrev.

Jag kommer inledningsvis också efterfråga vem som är din motpart vid en tvist, detta för att kunna bedöma ifall en potentiell intressekonflikt kan tänkas föreligga.

Ett typiskt ärende hos advokatbyrån kan handla om försäkringsersättning i samband med regleringen av en person eller sakskada, problem i samband med verkstadsbesök, hyresrätt, garantifrågor, skadeståndskrav och mycket annat inom civilrättens område.

Jag biträder med förhandlingar och tvistlösning inför domstolar och vid skiljeförfarande. Verksamheten utgår från i södra Stockholm belägen advokatbyrå (besöksadress är Gullmarsvägen 112, närmaste station är T-Gullmarsplan) - men jag kan även ta ett möte hos er om det krävs.

Jag har tidigare arbetat inom fordonsindustrin och inom företagssektorn, såväl i rollen som ingenjör som jurist. Välkommen att kontakta mig vid behov av rådgivning eller biträde.

Tony Jonsson
Advokat

Advokatfirman ADLEX AB

webb: adlex.se
Tel: 08-215 150
E-mail: tony.jonsson@adlex.se

_________________
Tony Jonsson

¤-------------------------------¤
Gracefully understated
Citera
Kolja
08
Här sen Apr 2005
Inlägg: 6100


Trådstartare
Jag har en kampanj med fast prissättning på juristtjänsten framtidsfullmakt.

En del forummedlemmar måhända börjar närma sig mogen ålder, är ensamstående eller kanske har någon slags sjukdomsbild, och vill för framtiden undvika att en obekant god man utses genom offentlig myndighet.

Jag upprättar välformulerad framtidsfullmakt med ett personligt möte på advokatbyrån för 3000:- inklusive moms. Går även att ordna med framtidsfullmakt på distans men jag behöver då kontrollera din identitet m.m.

Naturligtvis ombesörjer jag andra familjerättsliga handlingar som testamenten, gåvobrev, samboavtal och äktenskapsförord etc. Men det behöver då vanligen ske på löpande räkning.

_________________
Tony Jonsson

¤-------------------------------¤
Gracefully understated
Citera
Företagsannonser
Juridisk rådgivning till medlemmar hos Rejsa.nu
3 besök senaste veckan (2926 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande