Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW E92 M3 DKG Öhlins Road&Track | << 1, 2, 3 >> 6 besök senaste veckan (13741 totalt) |
Jag är väldigt nöjd med stolarna, åkte till rallyshop i Hässleholm och provade alla deras stolar. Dom har sparco, bimarco, omp och cobra. Micro Gt var bäst för mig pga av att jag är 185 lång och väger 80 kg. _________________ Franz Harlegård BMW E92 M3 DKG |
||||
Absolut! Dom fälgarna är ju skitsnygga också _________________ Simon Jannerberg https://instagram.com/simonjanne https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=111653 |
||||
Åkte till skroten och hämtade hem rätt kabel åt min m3a så man kunde koppla ihop med sensormattan, men när jag väl skulle radera felkoderna så ville inte 2 felkoder raderas . det är höger och vänster krockkudde som inte vill... Jag trodde att mina airbagmotstånd skulle hålla det i schack! Det kan vara så att det är mina airbagmotstånd som är för klena? Köpte mina airbagmotstånd på mrtuning 3.3ohm som dom rekommenderade åt mig. Men när jag väl började rota runt på internet och youtube om felkoderna 93ac och 93ad så fattas jag en sladd.. Ska försöka få tag på den sladden med:bang:så det blir väl en runda ut igen på skroten och leta fram den _________________ Franz Harlegård BMW E92 M3 DKG |
||||
Då ska vi se...
När jag köpte mina motstånd så köpte jag bara 2 stycken. Jag pluggade in dom i "sockerbiten" på båda sidorna och hade rätt sensormatta och raderade felkoderna! men ändå fick jag upp felkoder på bilen som var sidokrockkudde... Jag började då fundera på vad som fattades... Jag var helt inne på det var en sladd jag behövde... Men så fick jag en ide! jag tar ena motståndet som satt på högersidan och bockar/vidgar till den lite och trycker in i den i på vänster sida och kollar om det fungerar ! och det gjorde det! Då slocknade felkoderna för vänstersida! Så nu ska jag bara beställa hem 2 stycken motstånd till åt min m3a så lamporna slocknar i kupen! Den vita sockerbiten är för nackskyddet. Den gula som motståndet sitter i är för sidokrockkudde Den Gråa är för bältet. Det övriga gula som är "tomt" är för sensormattan, men den behöver jag bara på passagerarsidan. Ni ska bara veta hur frustrerad jag har varit på detta Men jag vill inte ge upp! Fått hjälp av kennie här på rejsa! Så Eloge till honom! _________________ Franz Harlegård BMW E92 M3 DKG |
||||
_________________ BMW 135I CSL http://www.speedhunters.com/2013/07/predictability-is-dead-the-turbo-mercedes-190/ / Alexander Lindquist |
||||
Första trackdayen för i år blev på Mantorp! Bästa tid blev 1.32 under dagen! Känner mig rätt nöjd med den tiden
Chikanen å f2 kurvan kände jag att man tappade "tid" kom nog för fort å bromsade så pass hårt att man förlorade på det hela... så nu vill man bara dit igen å sätta en tid under 1.30... _________________ Franz Harlegård BMW E92 M3 DKG |
||||
Snyggt jobbat! Riktigt snygg i action Hur funkade bromsarna? _________________ Simon Jannerberg https://instagram.com/simonjanne https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=111653 |
||||
Sorry för sent svar! Dom funkade riktigt bra på mantorp! nöjd! _________________ Franz Harlegård BMW E92 M3 DKG |
||||
Har varit mycket på jobb och bilen har mestadels stått stilla hela sommaren! Tänkte först sälja den, men ångrade mig lika fort å tog bort annonsen😀
För en månad sen skulle jag köra till jobbet med den och den bara plingade till "reduced engine power" Tänkte bara "fan" stor klump i magen.... började felsöka och fick fram cylinderbank 2 och misständning 5,6,7 och 8. Jag testade då byta gasspjället mot varandra för se om felet hoppade över.. Men det gjorde det inte! Testade då byta lamdasonderna, men felet kvarstod... Byte alla tändstift och byte alla tändspolar mot varandra också för se om de flyttar sig... men nej, fortfarande fel😔 Varje gång jag tar en korttur och kör sakta för en nerförsbacke får jag "reduced engine power" Jag började googla som en dåre och körde till bmw och andra proffs om tips vad detta kan vara för fel... Alla tyckte detta var jätte skumt.. Sedan hittade jag felet!🤩 det var en avgaspackning innan lamdasonden på förarsidan som läcker! Den gör så att cylinderbank 2 får fnatt och lamdasonden får konstig syrehalten och slår då till "reduced engine power" Första bilden är där den läcker Och andra bilden är andra sidan som är då torr Så enkelt! Men så svårt och veta vart felet är... tur att de inte var mer komplicerat än det var!😃 _________________ Franz Harlegård BMW E92 M3 DKG |
||||
Körde trackday på Sturup raceway förra veckan och bilen går som ett skott och tar alla svängarna med bravur och bromsarna tar! Byte till stålomspunna bromsslangar dagen innan😎 lite bättre känsla i pedalen när man kör lite tufft!
Bästa tid där blev 1.14! Nöjd som bara den! Kände några gånger att bilen var tung för den banan! Mantorp och Falkenberg är mer min typ av bana! _________________ Franz Harlegård BMW E92 M3 DKG |
||||
Våren står runt hörnet och jag funderar på vilka coilovers man ska ha till sin bil?
Jämför H&R Clubsport coilovers eller KW2 Clubsport Coilovers. prisskillnaden på dessa 2 kit är 10k. H&R kostar 20k och KW2 kostar 31k. Någon av er som har lite tips? _________________ Franz Harlegård BMW E92 M3 DKG |
||||
För de pengarna hade jag nog som Dunken säger, kikat på Öhlins R&T - Road and Track chassit kan dock vara lite mjukt om bilen ska gå dedikerat på bana, men ringer man snällt och frågar kan man säkerligen få dessa med hårdare fjädrar samt schimsade för det!
24,462kr går ett sånt chassi på, så precis mittiemellan de du kikar på, men kanske någon tusenlapp dyrare om de ska byggas om till värre. Men helt klart ett klockrent chassi. https://www.ohlins.se/products/autom _________________ D¤ugla5 L1ndbl¤m |
||||
_________________ Franz Harlegård BMW E92 M3 DKG |
||||
_________________ Franz Harlegård BMW E92 M3 DKG |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW E92 M3 DKG Öhlins Road&Track | << 1, 2, 3 >> 6 besök senaste veckan (13741 totalt) |