Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Hyra bil
1, 2   >>
2 besök senaste veckan (11359 totalt)
mackinley
Hällevadsholm
Här sen Jun 2015
Inlägg: 148


Trådstartare
Hej på er. Brukar normalt sett köra egen bil på ringen men nu skall jag och två bekanta åka ner en snabbsväng.
Vi åker fredag 10 maj och hem 12 maj så det finns utrymme för att köra en dag.

Vilken uthyrare rekommenderas? Jag vill, som de flesta andra, betala så lite som möjligt för så snabb/rolig bil som möjligt

Helst bakhjulsdrivet. Har kollat runt lite och fastnat lite för Ringfreaks E36 325. Bra pris och inte en förmögenhet i självrisk.
Någon som har någon erfarenhet av dom? Eller något annat förslag?

MVH / Daniel

_________________
Daniel Alfredsson
Citera
BMWTobbe

Här sen Aug 2003
Inlägg: 1778



slettet
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



jag har min bil hos Ringfreaks, jag känner dom lite och kan rek dom. Har du några frågor så skicka pm eller så.
Jag kommer ner den 12:e så kanske kanske vi ses där:-)


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
mackinley
Hällevadsholm
Här sen Jun 2015
Inlägg: 148


Trådstartare
Tack för svar Johan.
Jag har bokat en E36 325 hos ringfreaks nu. Verkar som man får mest för pengarna där. De flesta andra uthyrare verkar ha mer eller mindre standardbetonade bilar i den här prisklassen.

Hade varit kul att träffas men vi flyger hem från Frankfurt den 12:e så vi lämnar nog Adenau ganska tidigt på morgonen.

//Daniel

_________________
Daniel Alfredsson
Citera
Peppe Fröjd
Motala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 895



Jag skulle vilja rekommendera Rent4ring.
Deras betalningsupplägg är inte dumt.
Dvs att man betalar för de varv man kör. Man behöver inte bestämma det innan.
Kan vara bra om det är långa köer eller om banan stängs.

Ringfreaks 325a är nog riktigt skoj👍🙂

_________________
Peter Fröjd
--------------
BMW M3 e90
Citera
David E
Adenau, AW
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1134



Peppe Fröjd skrev:
Jag skulle vilja rekommendera Rent4ring.


+1 på detta. Klart bästa uthyraren vid NS.

_________________
Mvh David Ek lu nd

BTG 7,16.9 TD

Citera
mackinley
Hällevadsholm
Här sen Jun 2015
Inlägg: 148


Trådstartare
Kollade på rent4ring med. Blev som sagt ringfreaks pga rwd, pris och racespecad bil
Kompisarna skall köra vw up från apex. Blev chockad när jag såg "liability" 7999 euro.. inte så kul om det går galet.

_________________
Daniel Alfredsson
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467



Så, om Rent4Ring inte hyr ut den dagen man vill hyra (trots att det fanns tillgängliga bilar det datumet på deras hemsida...) så är det bästa Ringfreaks?

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
mackinley
Hällevadsholm
Här sen Jun 2015
Inlägg: 148


Trådstartare
Jag har själv ingen erfarenhet av Rent4Ring men Ringfreaks har jag bara (nästan) gott att säga om.
Dom har ganska schyssta priser om man jämför med de flesta andra. Man blev väl bemött och det gavs en ganska omfattande säkerhetsgenomgång innan dom släppte ut oss till bilarna.

Det är mer än man kan säga om Apex. Kompisen hyrde av dom och dom möttes av en ganska ointresserad snubbe som slängde till honom nycklarna och pekade "där står bilen"..

"Felet" på bilen jag hyrde av Ringfreaks, en E36 325, var att bromsen tog så långt ner att det var omöjligt att varvtalsmatcha vid nedväxling. Det tog ett tag att vänja sig vid. Fick byta "körstil" om säger så...
Anledningen att bromsen tog långt ner skulle va att dom testade ett justerbart abs-system på den bilen men det funkade inte som tänkt. Tror den andra E36an inte hade det problemet.

Men för att sammanfatta: Schyssta bilar, bra priser och ett professionellt och trevligt bemötande.

_________________
Daniel Alfredsson
Citera
mackinley
Hällevadsholm
Här sen Jun 2015
Inlägg: 148


Trådstartare
...så skall du hyra en E36 av Ringfreaks så be om den med regnummer som slutar på 31

_________________
Daniel Alfredsson
Citera
Glenn M.
Kongsvinger
Här sen Aug 2014
Inlägg: 109



Claes Haglund skrev:
Så, om Rent4Ring inte hyr ut den dagen man vill hyra (trots att det fanns tillgängliga bilar det datumet på deras hemsida...) så är det bästa Ringfreaks?


R4R är bra, evn ring-rentals, rent race car, n-rent, ringfreaks etc.

Har några kompisar som hyr ut bilar oxå. Inte offisielt😉. BMW M3, Porsche 911, Renault Clio RS, Megane RS.

_________________
Glenn Melbye

Clio RS 201 Ringtool "Kirfel edition''
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467



Lysande tips! Tack!

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Fördelen med EVN är att han ligger väldigt centralt bakom Lindenhof och bor i Sverige mellan varven och pratar Svanska

Frank är dessutom en trevlig prick som agerar instruktör om så önskas.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Tifosi
Myresjö
Här sen Apr 2007
Inlägg: 416



Har hyrt av Rent4ring 2ggr. Kul bil, trevlig personal och bra safety briefing.
Hyrde av Apex förra sommaren. Hyrde deras BMW 218i. För klen för min körstil men i övrigt trevlig. Mycket trevlig personal och riktigt bra instruktion av Misha. Åkte även med Tim i 720s-taxin. Synd att det regnade men shit vilken bil.

_________________
Ola Starkman

BMW 328 E46 banåkabil
BMW 218d F22 bruksbil
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467



325:a med slutsiffror 31 på nummerskylten beställd av Ringfreaks! Tack för alla tips!

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Claes Haglund skrev:
325:a med slutsiffror 31 på nummerskylten beställd av Ringfreaks! Tack för alla tips!


Då ser du säkert min bil som står där oxå, när skulle du dit?

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467



Johan Sjöström skrev:
Claes Haglund skrev:
325:a med slutsiffror 31 på nummerskylten beställd av Ringfreaks! Tack för alla tips!


Då ser du säkert min bil som står där oxå, när skulle du dit?


Säkert! Vi kommer vara där den 29/7. Bearbetar fortfarande codriver att köra hem din bil.

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Claes Haglund skrev:
Johan Sjöström skrev:
Claes Haglund skrev:
325:a med slutsiffror 31 på nummerskylten beställd av Ringfreaks! Tack för alla tips!


Då ser du säkert min bil som står där oxå, när skulle du dit?


Säkert! Vi kommer vara där den 29/7. Bearbetar fortfarande codriver att köra hem din bil.


det är löst!

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467



Johan Sjöström skrev:
Claes Haglund skrev:
Johan Sjöström skrev:
Claes Haglund skrev:
325:a med slutsiffror 31 på nummerskylten beställd av Ringfreaks! Tack för alla tips!


Då ser du säkert min bil som står där oxå, när skulle du dit?


Säkert! Vi kommer vara där den 29/7. Bearbetar fortfarande codriver att köra hem din bil.


det är löst!


Gott! Då avbryter jag försöket.

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
mackinley
Hällevadsholm
Här sen Jun 2015
Inlägg: 148


Trådstartare
Angående hyrbilar på ringen... den äldre sonen på The Crown (glömt vad han heter...) visade mig en bild på en rullad Clio från Apex. Taket var totalt tillplattat. Min första reaktion var "ingen bur?" Nä, tydligen inte. Apex hade tydligen precis fått den och hade inte hunnit montera skyddsburen. Snubbarna i bilen hade iaf överlevt men en låg visst kvar på intensiven. Varför skickar man ut en bil utan bur?
//Daniel

_________________
Daniel Alfredsson
Citera
linpaul
Motala
Här sen Maj 2005
Inlägg: 622



Vill dela med mig av lite erfarenheter från min vecka nere vid ringen (v29)...

Denna rekommendation gäller i första hand dig som ger dig ut på dina första varv på ringen och inte har kravet på 500hk och 7.42 BTG...

När det gäller hyrbilar så finns det som bekant ett stort utbud av allt mellan himmel och jord, egentligen bara din egen plånboken som sätter gränserna. Men vill man som jag hyra en bil som ger så mycket "bang for the buck" som möjligt, så har jag och flera med mig ett bra tips, nämligen en Suzuki Swift Sport från Rent4Ring.

En sådan bil hyr du till ett mycket förmånligt pris, och du kommer ha oförskämt kul under dina varv på Nordslingan . På papperet vet jag att många tycker det verkar som en tråkig nybörjarbil, men ack så fel... Klassiskt recept med låg vikt, varvvillig motor och fantastiskt chassi gör att det inte kommer vara bilen som sätter gränserna för hur fort det kommer gå, jag lovar Du får en bil med fullbur, rensad helt på inredning, Recaro Pole Position-stolar, 4-p bälte och ett magiskt chassi signerat Öhlins helt avstämt för Ringen. Detta kryddas med Endless-bromsar och lättviktsfälgar skodda med Yokohama AD08R... Jag blir sällan imponerad av bilar i allmänhet, och framhjulsdrivna lågeffekts Japsare brukar heller inte få mig att höja på ögonbrynen, men jäklar anåda Full pott hos mig i alla fall. Skulle kunna ha en sådan Swift ståendes där nere och bara tävla mot mig själv i all oändlighet Det är som sagt inte bilen som är begränsningen, det är bara du som förare... kom ihåg det! Själva bilen skulle jag kunna skriva en hel avhandling om, men det tar vi separat...

Så vill man hyra bil på plats, så är detta ett mycket bra alternativ. Dessutom har dom en sjukt trevlig Engelsman som jobbar där i bokningen (Nicholas), som verkar gilla Svenskar mer än Tyskar Han hjälpte bland annat mig att få tillgång till en bil en dag när dom egentligen hade stängt för ett personalevent, så jag fick komma dit och hämta bil som vanligt och lämna när jag hade kört färdigt, vilket jag tyckte var riktigt schysst! Självklart hade jag hyrt några dagar i följd där, så han kände väl att han kunde lita på mig

Men sammantaget så är detta en bra inkörsport för den som känner sig osäker och vill komma igång på ett enkelt och billigt sätt. Finns säkert billigare aktörer, och andra som är lika bra, men detta är från min egen upplevda erfarenhet

_________________
Linus Pålsson

GR Yaris -21
Lexus RC-F Track Edition - 20
Focus RS MkII -10 såld
Honda MB6 -97 såld
M535i -86 såld
Citera
Nürburgring
Hyra bil
1, 2   >>
2 besök senaste veckan (11359 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande