Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Hyra bil
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (11359 totalt)
Jesper Persson
Åstorp
Här sen Sep 2011
Inlägg: 143



mackinley skrev:
Angående hyrbilar på ringen... den äldre sonen på The Crown (glömt vad han heter...) visade mig en bild på en rullad Clio från Apex. Taket var totalt tillplattat. Min första reaktion var "ingen bur?" Nä, tydligen inte. Apex hade tydligen precis fått den och hade inte hunnit montera skyddsburen. Snubbarna i bilen hade iaf överlevt men en låg visst kvar på intensiven. Varför skickar man ut en bil utan bur?
//Daniel


Vänsterstyrd Clio - du kan tänka dig var det är för folk som hyr den. Oftast av samma nationalitet som drar över lump och rent skit att köra med.. oavsett, tragiskt med skadorna. Deras 218i eller GT86 har väl heller ingen bur/båge?

Mvh

_________________
BMW M2 -18
Audi A3 Cab -18
VW Up! -12
Citera
mackinley
Hällevadsholm
Här sen Jun 2015
Inlägg: 148


Trådstartare
Jesper Persson skrev:

Vänsterstyrd Clio - du kan tänka dig var det är för folk som hyr den. Oftast av samma nationalitet som drar över lump och rent skit att köra med.. oavsett, tragiskt med skadorna. Deras 218i eller GT86 har väl heller ingen bur/båge?

Mvh


Antar att du menar högerstyrd? Jag själv kör min egen bil utan bur. Dock tycker jag att bilar som hyrs ut till förstagångs-besökare borde vara utrustad med bur. Enligt honom jag pratade med så skulle det monteras i bur i bilen, men att det inte hunnits med.
Surt för snubbarna som kraschade att utöver skador/trauma behöva betala självrisk på 7999 euro... plus bärgning etc..

Tror Toyotan har bur men inte BMWn.

_________________
Daniel Alfredsson
Citera
Jesper Persson
Åstorp
Här sen Sep 2011
Inlägg: 143



Förlåt, menar naturligtvis högerstyrd anpassad för bl.a britter ja!

_________________
BMW M2 -18
Audi A3 Cab -18
VW Up! -12
Citera
herbert
Oslo
Här sen Jun 2021
Inlägg: 18



Har brukt rent4ring (Swift) og Ringfreaks (e36) nå i juni.

Jeg fikk bedre rundetider i Swift men brukte da 45 runder på å få den tiden helt ned.

Ble ikke så mange runder med E36 men fikk bedre bilder da, barna ble imponert av den fine gule racerbilen.

Sjekket også flere andre bedrifter men, som nevnt over, flere som ikke har bur.

_________________
Jason Brandt
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Vad för E36-modell var det du hyrde?

_________________
Magnus Thomé
Citera
herbert
Oslo
Här sen Jun 2021
Inlägg: 18



De hadde tre E36 325i den helgen. Bilder av min:
https://www.racetracker.de/event/morePictures/13139063-37664c75aaf2341 . . . .

Og bilder av SWIFT fra rent4ring:
https://www.racetracker.de/event/morePictures/7385397-e1b8ef818260e919 . . . .

Jeg leide også den eneste bil med bur fra Paolo som eier Ringspeed Motorsport i Meuspath men fikk dessverre punktering etter 4 runder. Det var helt nye dekk, ikke deres feil, og Paolo er veldig hyggelig. Må ha vært noe på banen.
https://www.racetracker.de/event/morePictures/13127890-1cac321dd3fbf38 . . . .

Neste gang tenkte jeg prove n-rent i Adenau, da bilene har bur og egenandelen etter forsikring er ekstremt lav. Noen som har Erfaringer med dem?

Egenandel uten forsikring er nå 6000 euro på SWIFT og 7000 på E36. Og cirka Halvparten med forsikring.

_________________
Jason Brandt
Citera
herbert
Oslo
Här sen Jun 2021
Inlägg: 18



Noen som har provd n-rent i Adenau?

_________________
Jason Brandt
Citera
mackinley
Hällevadsholm
Här sen Jun 2015
Inlägg: 148


Trådstartare
Jag hyrde en Clio där förra året. Priserna på hemsidan var inte uppdaterade på bla extra försäkring. Vet inte hur det är nu så det är bäst att dubbelkolla. Man behöver dessutom boka i god tid om man vill köpa självriskredceringen då dom måste kolla med sitt försäkringsbolag om det är OK.
Dom tar ut en avgift på 100 Euro för varje 100 RPM om man skulle övervarva så det kan bli dyrt...

Bilen jag hyrde kändes slö.. dock har jag inte kört Clio RS förut så jag har egentligen inget att jämföra med. Gör dock bättre varvtider med min slöa (170 hk) BMW 320.

Edit. Dom kräver förövrigt en deposition motsvarande sjävrisken. Tror inte någon annan gör det.

_________________
Daniel Alfredsson
Citera
herbert
Oslo
Här sen Jun 2021
Inlägg: 18



Tror alle krever penger hvis man gjor en miss shift. Tenkte Polo DSG blir en grei losning.

Det er jo deres egenandel på 1000 elller 1680 euro som er helt konge.

Hvordan var dekk og setup? Leser «sport tyres» på noen modeller og «semi slicks» på andre.

Skal ihvertfal ikke bruke Apex.
https://youtu.be/jSEhXpnwu8c

Hele poenget med instruktor er jo att han hjelper med å forhindre ett krasj! Og det er ikke forste gang denne instruktoren ikke gjor jobben sin denne måneden. Og egenandelen er enorm: 40 000 euro!

_________________
Jason Brandt
Citera
mackinley
Hällevadsholm
Här sen Jun 2015
Inlägg: 148


Trådstartare
Bilen jag hyrde, en Clio RS, hade Federal RS-R. Dock svårt att avgöra hur bra setupen funkade efter 4 varv med en okänd bil. Som jag skrev tidigare gör jag bättre varvtider med min egen bil som bör vara betydligt långsammare, men som jag är van vid.

Det är bekvämt att det ligger i Adenau. Jag brukar alltid bo där när jag besöker ringen.

_________________
Daniel Alfredsson
Citera
herbert
Oslo
Här sen Jun 2021
Inlägg: 18



Fikk tilsendt betingelsene fra N-Rent. Man må betale for «loss of earnings» hvis bilen blir skadet! Det må man ikke hos andre. Dock usikker hvis dette gjelder hvis man har forsikringen.. Men fant også ut at track damage har en over grense på 2000 euro. Det er for lavt ☹️

Jakten gikk videre og da fant jeg denne:

Citroën C1, Egenandel 750EUR Og ti runder for 255EUR

Den er jo helt konge hvis det er forste gang man drar dit.

1.0 LITRE - 3 CYLINDER
COBRA BUCKET SEATS
EIBACH LOWERING SPRINGS
RACING BRAKE PADS
NANKANG NS-2R TYRES

https://thecrownrental.com/car-rental/

_________________
Jason Brandt
Citera
herbert
Oslo
Här sen Jun 2021
Inlägg: 18




_________________
Jason Brandt
Citera
mackinley
Hällevadsholm
Här sen Jun 2015
Inlägg: 148


Trådstartare
Någon som har någon erfarenhet av https://www.nurburgbygdl.net/ ?
Trevliga bilar och väldigt bra priser. Tittar på en BMW V4 (VLN-specad 325) £265 för 4 varv.

_________________
Daniel Alfredsson
Citera
Nürburgring
Hyra bil
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (11359 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande