Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil Tändspole test 2019 | 973 besök totalt |
De är inte första testet som pekar på att R8 spolen levererar mer än LS1. LS2 brukar dock sägas ska ge mer än LS1, då pratas de om D585. Här har dom testat D595, kanske är ett skrivfel?
Vilken R8 spole är de dom testat? Finns väl ett par olika? "Största" skillnaden mellan R8 och LS2 t ex (D585) är att om du ska ha "original" kvalite vilket krävs för att få dom siffrorna så kostar R8 spolen i alla fall dubbelt så mycket. Samtidigt räcker LS2 spolarna till 1000hk i fyrcylindriga motorer med lätthet. Sen finns det otaliga faktorer som kan göra att en R8 spole i slutändan är "bättre" lämpad än en LS2 Sitter inte samma röda VAG spolar även i RS4orna? _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||
Synd att de inte testade D585. Jag har använt D585 och anser "om man inte kan får gnista med D585 så har man andra problem" Dessutom försedda med kylfläns och monteras utanför motorn/värme (=håller länge)
Innan jag bytte till D585 använde jag 1.8t-spolar (lika till R8 till utseendet) och de höll i snitt 6 månader. Detta med E85 och 1.4 bar laddtryck. D585 fortsatte tända tills stiften var nernötta till porslinet. _________________ G o r a n A m c o f f |
||||
Fast dessa 1.8T spolar har uppdaterats många gånger sedan du testade dom för 10 år sedan Och idag används dom flitigt på alla möjliga motorer. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Säkert. De var på version 5 redan då _________________ G o r a n A m c o f f |
||||
Skruva banåkabil Tändspole test 2019 | 973 besök totalt |