Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Datsun 280Z 1977 - Diff...
<<   1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 31, 32, 33   >>
4 besök senaste veckan (69648 totalt)
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7704



Är det effekt på hjulen eller omräknat till motorn?

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2079


Trådstartare
Janne J skrev:
dvorak skrev:
Janne J skrev:
Drar ni den till 8500!!

Ja


Underbart!!

Ja










































_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2
297 varv på Nordschleife
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2079


Trådstartare
erikjakan skrev:
Är det effekt på hjulen eller omräknat till motorn?





_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2
297 varv på Nordschleife
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122



Hadde det inte vart för det där störningen mellan 3700-4900 så hade det hu vart nära perfekt. Bra ork att den håller ut så långt i varv

Är det det motorns karraktär man ser där helt enkelt,?

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
Limpdjur
Bollnäs
Här sen Jan 2005
Inlägg: 85



Airtemp 55grader känns ju dock lite orealistiskt då korrigerar den nog friskt? Oavsett om man skulle dra av en del kusar så är de ju en riktigt fin maskin att åka med!

_________________
/Johan Lindberg
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6489




Grattis Peter, så ska det se ut!

Som du själv säger så är det riktigt kul att se att de utlovade hästarna finns där och inte bara är siffror i ett försäljningspapper! Att höra den sjunga till 8500rpm ska bli riktigt gott
Undrar hur många bakdäck du kommer slita ut nästa år thumbs up

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873



Nu vil jeg se - HORE video fra rullefeldt hvor den bliver kort ud til 8500 omdr. Super fed bil med den helt rigtige motor thumbs up

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18555



dvorak skrev:
Janne J skrev:
Drar ni den till 8500!!

Ja







Fast snälla, säg att du filmade lite när du stog där? Eller att nån på plats gjorde det...

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Klingan75
Frillesåstrakten
Här sen Mar 2009
Inlägg: 1128



8500 rpm och 300 hk på bakhjulen, det är ju värt att släpa sig i väg till en konbana som åskådare bara för att uppleva denna.

_________________
A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g

AC Cobra 427 S/C Replica
Mazda MX-5 NBFL

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2224



MaZ skrev:
dvorak skrev:
Janne J skrev:
Drar ni den till 8500!!

Ja







Fast snälla, säg att du filmade lite när du stog där? Eller att nån på plats gjorde det...

Ja verkligen! Vill höra!

Stort grattis till väl utfört arbete. Svincool bil som du kommer kunna njuta av länge!

_________________
Aston Martin V8 Vantage
Haase DD2 kart
BMW i3S
Tesla Model Y Performance

NS: 38 varv
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2079


Trådstartare
Knotan: Helt fantastisk kurva ändå. Ser ju väldigt körbar ut. DSI har påpekat detta flera gånger att de vill bygga motorer med en jämn och bred kurva.

Helt otroligt att de lyckats så väl med en 50 år gammal design, ingen cross flow och enkel överliggande kam.


Limpdjur skrev:
Airtemp 55grader känns ju dock lite orealistiskt då korrigerar den nog friskt? Oavsett om man skulle dra av en del kusar så är de ju en riktigt fin maskin att åka med!

Det är insugstemp. Hade det varit 20grader hade det blivit 14hk till.

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2
297 varv på Nordschleife
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2079


Trådstartare
Tacka alla för de positiva kommentarerna.

Ni vet att denna bilen kommer ut och användas ordentligt

Sugen som fan på att åka till ringen nu...

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2
297 varv på Nordschleife
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3323



Grattis till fina siffror, blev ju en riktig dräpare till maskin

_________________
:: Mikael Lindqvist
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122



dvorak skrev:
Knotan: Helt fantastisk kurva ändå. Ser ju väldigt körbar ut. DSI har påpekat detta flera gånger att de vill bygga motorer med en jämn och bred kurva.

Helt otroligt att de lyckats så väl med en 50 år gammal design, ingen cross flow och enkel överliggande kam.


Limpdjur skrev:
Airtemp 55grader känns ju dock lite orealistiskt då korrigerar den nog friskt? Oavsett om man skulle dra av en del kusar så är de ju en riktigt fin maskin att åka med!

Det är insugstemp. Hade det varit 20grader hade det blivit 14hk till.



Hehe ja, det är antagligen knappast märkbart den där svackan. Och ja det är bra jobbat på så gammal motor. Det hade troligen blivit mer märkbart med förgasare.
Jag gissar att det ligger i mindre gynsamma frekvenser vid insuget vid de varvtalen, något som uppenbarligen tas igen genom att den orkar hålla i då högt upp i varv med bra effekt.

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18555



Ger troligen bara en skön "komma på kam" känsla vid bruks/gatkörning.
Antar att man inte ramlar ner dit om man drar till 8500 ändå.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2079


Trådstartare
knotan skrev:

Jag gissar att det ligger i mindre gynsamma frekvenser vid insuget vid de varvtalen, något som uppenbarligen tas igen genom att den orkar hålla i då högt upp i varv med bra effekt.

Detta var precis vad JBM sa igår!

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2
297 varv på Nordschleife
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2079


Trådstartare
MaZ skrev:
Ger troligen bara en skön "komma på kam" känsla vid bruks/gatkörning.
Antar att man inte ramlar ner dit om man drar till 8500 ändå.

Säkert, den kommer ju inte vara jättepigg på låga varv, men i förhållande till vad det är så känns det som en bred och fin momentkurva.

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2
297 varv på Nordschleife
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4063



Götatunneln med den bilen

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Limpdjur
Bollnäs
Här sen Jan 2005
Inlägg: 85



dvorak skrev:
Det är insugstemp. Hade det varit 20grader hade det blivit 14hk till.

ah eftersom det stod bredvid lufttrycket trodde jag de var rumstemperaturem fran vaderstationen till banken.

_________________
/Johan Lindberg
Citera
bop
Valla
Här sen Maj 2018
Inlägg: 333



Grattis till riktigt fina effektsiffror!

Verkligen inte illa pinkat av en gammal Datsun thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Fredrik van Lienden
Citera
carl.josefsson
Göteborg
Här sen Jul 2008
Inlägg: 1190



FASIKEN SÅ NAJS - GRATTIS!!!

/C

_________________
Carl Josefsson

Mazda MX-5 2002
Till Jobbet: 23:37 inkl. ett antal rondeller och rödljus
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=104718
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Datsun 280Z 1977 - Diff...
<<   1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 31, 32, 33   >>
4 besök senaste veckan (69648 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande