Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Datsun 280Z 1977 - Diff... | << 1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 31, 32, 33 >> 4 besök senaste veckan (69648 totalt) |
Hadde det inte vart för det där störningen mellan 3700-4900 så hade det hu vart nära perfekt. Bra ork att den håller ut så långt i varv
Är det det motorns karraktär man ser där helt enkelt,? _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||||
Grattis Peter, så ska det se ut! Som du själv säger så är det riktigt kul att se att de utlovade hästarna finns där och inte bara är siffror i ett försäljningspapper! Att höra den sjunga till 8500rpm ska bli riktigt gott Undrar hur många bakdäck du kommer slita ut nästa år _________________ Fredrik Boivie Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||||
Nu vil jeg se - HORE video fra rullefeldt hvor den bliver kort ud til 8500 omdr. Super fed bil med den helt rigtige motor
_________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||||||
8500 rpm och 300 hk på bakhjulen, det är ju värt att släpa sig i väg till en konbana som åskådare bara för att uppleva denna.
_________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||||||
Ja verkligen! Vill höra! Stort grattis till väl utfört arbete. Svincool bil som du kommer kunna njuta av länge! _________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||||||
Knotan: Helt fantastisk kurva ändå. Ser ju väldigt körbar ut. DSI har påpekat detta flera gånger att de vill bygga motorer med en jämn och bred kurva.
Helt otroligt att de lyckats så väl med en 50 år gammal design, ingen cross flow och enkel överliggande kam.
Det är insugstemp. Hade det varit 20grader hade det blivit 14hk till. _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2 297 varv på Nordschleife |
||||||
Tacka alla för de positiva kommentarerna.
Ni vet att denna bilen kommer ut och användas ordentligt Sugen som fan på att åka till ringen nu... _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2 297 varv på Nordschleife |
||||||
Hehe ja, det är antagligen knappast märkbart den där svackan. Och ja det är bra jobbat på så gammal motor. Det hade troligen blivit mer märkbart med förgasare. Jag gissar att det ligger i mindre gynsamma frekvenser vid insuget vid de varvtalen, något som uppenbarligen tas igen genom att den orkar hålla i då högt upp i varv med bra effekt. _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||||
Detta var precis vad JBM sa igår! _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2 297 varv på Nordschleife |
||||||
Säkert, den kommer ju inte vara jättepigg på låga varv, men i förhållande till vad det är så känns det som en bred och fin momentkurva. _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2 297 varv på Nordschleife |
||||||
_________________ Carl Josefsson Mazda MX-5 2002 Till Jobbet: 23:37 inkl. ett antal rondeller och rödljus https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=104718 |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Datsun 280Z 1977 - Diff... | << 1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 31, 32, 33 >> 4 besök senaste veckan (69648 totalt) |