Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Datsun 280Z 1977 - Diff... | << 1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 31, 32, 33 >> 21 besök senaste veckan (69725 totalt) |
_________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Civic -00 BilsportSS 1.24.12 Civic FK8 Type R -19 Subaru Outback Summit 2,0D -17 |
||||||
Ha! Nej det var ett mål att köra hem den Tur att de inte saltat än... då hade den fått åka på släp Vilket jobb både DSI och JMB gjort på denna bilen Det har varit riktigt kul att göra en stor del av jobbet själv. Men att sen lämna iväg den till riktiga proffs gör att bilen blir som den ska vara. Inga strul, och de har fått ihop den på ett sätt jag inte klarat själv på långa vägar. Jag körde bilen nästan 20 mil igår. Det gick helt perfekt. Den är för långt växlad nu, men ny diff är påväg. Dock skönt på motorväg. Nu är det lite småpill för att få ordning på allt 100%. Lite om motorn då. Den är väldigt körbar i vanlig trafik.Känns pigg på låga varv. Avgasljudet är inte brötigt... men när man kommer på fullgas till 5000 varv så är det som att någon slår på en switch: Bilen låter raspigt och dubbelt så mycket. Sedan drar den, och vill bara varva mer och mer. Drog 3an på motorvägen fullt ut, och den går lika M2an i tryck. Det känns ju så mycket mer dramatiskt med en vass trimmad sugmotor. Jag är så jäkla nöjd med bilen nu. _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||||||
Eller är det så att mätarna inte är med i matchen än? |
||||||
De är tyvärr inte med i matchen. Kommer snart _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||||||
Fick i stolen! Nu sitter jag lite lägre än original, så jag hoppas att jag inte slår i taket med hjälmen nu. För att komma ännu lägre behövs ganska omfattande plåtmodifikationer i kardantunneln...
Fick även dit stagen, men det som korsar ligger mot fuel rail. Så jag får böja lite... _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||||||
En annan av mina drömbilar..
Tänk bara på att staget är starkast när det är rakt, sen har du påbörjat böjningen som det ska motverka. Hållfasthetsmässigt kan det var bättre att kapa ur och fälla in en bit plåt så det behåller sin rakhet. Alternativt är att flytta upp det någon mm så det går fritt. Snyggt jobbat, följer bygget med glädje _________________ Svante Hoberg No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!! |
||||||
Leder i ändarna är ju bra, vid draglast.
Dags att bygga en stor triangel som är du kan lägga på plats på fästena i bilen och dra fast med skruv. Behöver inte väga mer än den där lösningen men ger mer styvhet och kan bli långt snyggare. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
Tack Svante! Ja, min första tanke faktiskt. Tänkte sedan att de flesta andra stag är böjda. Det behövs inte mycket.... Bara några grader på varje sida... Pga av hur de sitter monterade kan man inte sätta en bricka under enkelt för att höja upp.
Tack för tipset. Vi får nog diskutera detta över en öl på Beffan så snart det lugnar ner sig med knasiga virus...
Kommer kommer!! Lovar! Jag har en box liggande här. Det är dock lite tight, så jag ska fundera på detta. Funderar på att skaffa en stor limpa från Jenvey, Pipercross har ganska kass flöde tyvärr. Eller som motorbyggaren sa: "Var ska du köra, i Sahara?" _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||||||
Kan Figgz så kan jag! Skämt åsido, han åkte för att hälsa på, men jag var redan ute och åkte själv. Bilen går så förbannat fint, och den skjuter eld ur avgasröret hela tiden vid motorbroms... Åkte till Nissan för att hitta en kontakt till min moderna Nissan-alternator. "Vi säljer inga sådana" var svaret Nu får jag leta vidare... Och vilket lyft att köra bilen med Sparco Sprinten... Blir kär i bilen på nytt _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Datsun 280Z 1977 - Diff... | << 1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 31, 32, 33 >> 21 besök senaste veckan (69725 totalt) |