Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Datsun 280Z 1977 - Diff... | << 1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 31, 32, 33 >> 4 besök senaste veckan (69648 totalt) |
Tack för tipsen! _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2 297 varv på Nordschleife |
||||||||
Prototypen klar. Dags att skriva ut hela i ett stycke minus hållarna bak.
Testar på plats. Bättre än jag vågade hoppats på! Klar med mattorna och fick i stolen också _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2 297 varv på Nordschleife |
||||||||
_________________ Carl Josefsson Mazda MX-5 2002 Till Jobbet: 23:37 inkl. ett antal rondeller och rödljus https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=104718 |
||||||||
Otroligt snygga och smakfulla uppgraderingar, Peter! Alla sportiga förbättringar, ett "rejsigare" orginalutseende tillsammans med 300hk kommer göra den här bilen till en drömkärra.
Men vad hände med den krymplackade ventilkåpan? Blev den inte tillräckligt bra? Jag frågar för jag har nyss påbörjat en renovering av en gammal Impreza STI där insugningsrören skall vara röda men den färgen har lossnat för länge sedan.... Hade tänkt lacka dem med röd krymplack, men ville kolla vad det var som gjorde att du blev missnöjd. /Claes _________________ Claes Tykosson Porsche 944 trackdayracer Porsche RSK replica Subaru Impreza STI Type-R VW Transporter 1966 BMW 318i cabriolet mm. |
||||||||
Är det bara någon mobiltelefon eller mindre läsplatta? Hur snabbt startar den upp när man vrider på tändningen? Hur kopplar du in den någorlunda vibrationssäkert? Små läsplattor är ju ett smidigt och modernare sätt att få mätare om man kan koppla det till ett stand alone sprut på ett smidigt sätt. _________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||||||||
Tack Claes! Jag blev inte nöjd med min lackering av kåpan. Ska slipa ner och göra om det, har inte varit högt på priolistan bara eftersom jag hade en kåpa till. Jag sprutade varje lager för tjockt så det började rinna. Sedan skulle jag använt värmepistol mellan lagrena. Hela kåpan blev inte skrynklig, vissa ställen är glansiga. De borde gå att få till det väldigt bra, men titta på en film först, det gjorde inte jag: https://www.youtube.com/watch?v=1zW3 _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2 297 varv på Nordschleife |
||||||||
Det var den minsta billigaste läsplattan jag hittade. En Lenovo Tab M8. Allt jag behöver är ju blåtand egentligen... Den startar upp på bara ett par sekunder, nästan direkt. Det tar lite mer tid att stänga ner den, upp till 10sek. Jag var tvungen att roota den. Så när det får ström skickar en tasker saker som skall göras. Typ vakna och starta upp appen. Samma sak när ström tas bort. Fungerar väldigt smidigt faktiskt. Gällande vibration kommer jag lägga ett par gummibussningar där den skruvas fast. Det kanske inte räcker, vi får se, jag tror det. Jag utgick från denna guiden: https://wiki.autosportlabs.com/RaceC _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2 297 varv på Nordschleife |
||||||||
Långkörare igår kväll...
Hållaren är utskriven och monterad. Det är lite tajt uppetill, men det får funka! Det enda är att man behöver godkänna att appen ska använda blåtand varje gång den startas... det gör det inte på telefonen, och går inte att välja som permission under apps i inställningarna. Kan vara en bug i den versionen av android, och eftersom jag rootat den går det inte att uppdatera OSet. Men det går att automatisera bort med tasker i värsta fall. Gjorde även ett inbyggt fäste för USB-kontakten i fästet bak. Sedan gjorde jag klart bränslesystemet mellan tanken och ledningarna. Satte ett extra filter framför pumpen då mitt Earls metallfilter kleggar igen av fin rost. Tanken ser ganska fin ut i, men det räcker för att sätta igen filtret. Får hoppas detta fungerar. _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2 297 varv på Nordschleife |
||||||||
Toppen! 👍 Tack för informationen! _________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||||||||
Lite småpill:
Sätena från min MGB var nästan bolt in. Tyvärr sitter man för högt, så det vita kokainsätet får åka in igen. Sedan har jag konverterat min gamla varvräknare så den kan ta signalen från ECUn. För att kunna kalibrera köpte jag ett kit för en signalgenerator som jag slängde ihop. I varvräknaren plockade jag ut gamla kretskortet och ersatte det med ett nytt. _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2 297 varv på Nordschleife |
||||||||
Det där är jag också intresserad av - har du länkar till info eller var du köpt prylarna så får du gärna lägga upp dem. Är lite fundersam till om min varvräknare i MG:n kommer fungera ihop med en modern ECU.
_________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||||||||
Detta är det jag använde: http://www.dinoplex.org/tachoconvers Köpte en PCB av en kille i England. Det finns färdiga lösningar också: https://spiyda.com/tachometer-electr https://www.technoversions.com/TachM _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2 297 varv på Nordschleife |
||||||||
Arbetet går långsamt vidare.... en timme här, en timme där...
Först lyckades jag fixa varvräknaren. Två kvällars felsökning senare hittade jag att en lödpunkt var av inne på en fjäder... Lyckades löda fast och sedan kalibrera. Dock är det något fel på signalgeneratorn, så jag har beställt en ny. Jobb nr 2, fixade fast min släckare. Jobb nr 3, luftburk! Det blev ganska varmt under huven under mappningen, så jag har fixat en luftburk. Känns som bästa lösningen för filter också, även om man kommer dölja trattarna Dock får burken inte plats så jag måste kapa i fästet är fjäderbensstaget. Sedan måste man ju vara stilig på jobbet också... _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2 297 varv på Nordschleife |
||||||||
med Eton-skjorta menar du? /C _________________ Carl Josefsson Mazda MX-5 2002 Till Jobbet: 23:37 inkl. ett antal rondeller och rödljus https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=104718 |
||||||||
Satte dit gasvajern temporärt och körde bilen varm igår. Varvade inte mer än 5500 men man hör hur kommer kommer till liv vid 4000
Varvräknaren är inte riktigt med i leken än. Tror att jag måste byta till några bättre kondingar på PCBn... Ska justera ventilspelet och sätta på luftboxen, sedan ska det varvas på riktigt! Utomhus! Gillar nya spoilern: _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2 297 varv på Nordschleife |
||||||||
Jo den varvräknaren får man gissa lite vad den visar
Öppna trattar kan man inte få för många av (jag saknar ljudet av mina fyra) |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar Datsun 280Z 1977 - Diff... | << 1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 31, 32, 33 >> 4 besök senaste veckan (69648 totalt) |