Våra race- och banåkarbilar
Datsun 280Z 1977 - Luftbox!
15 besök idag (41200 totalt)
<<   1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15, 16   >>
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 1449


Trådstartare
Tackar!

Så jävla sugen på att hämta bilen nu...

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2
208 varv på Nordschleife
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Fixxe
Halmstad
Här sen Okt 2004
Inlägg: 1073



Vilket ljud!

Jag kan sticka dit o provköra den åt dig på lunchen om du vill

_________________
Fredrik Heijel
www.hondaklubben.com
Civic -00 BilsportSS 1.24.12
Civic FK8 Type R -19
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
AndersBergkvist
Göteborg
Här sen Okt 2013
Inlägg: 45



2021 kommer jag vara "lite" (noll deltagande 2020) mer frekvent på konbanekörningarna tror jag... inte nödvändigtvis för att köra själv...

_________________
\ Anders Bergkvist \
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Micker747
Helsingor
Här sen Sep 2013
Inlägg: 11



Ser rigtig fint ud, glæder mig til at se den på en bane til sommer:-)

_________________
Michael Stegmann
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 1449


Trådstartare
Tack så mycket!


Bilen hämtas i slutet av veckan

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2
208 varv på Nordschleife
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 1449


Trådstartare
Bilen hämtad.

Den går som ett as!










_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2
208 varv på Nordschleife
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 2260



Jäkla hårding, ingen biltransport där inte thumbs up

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC
Porsche 944 S2
Ford Mustang HT 1965

IPteknik Väst AB
16b.se
https://www.instagram.com/16b.se/
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 1449


Trådstartare
Janne J skrev:
Jäkla hårding, ingen biltransport där inte thumbs up

Ha! Nej det var ett mål att köra hem den

Tur att de inte saltat än... då hade den fått åka på släp


Vilket jobb både DSI och JMB gjort på denna bilen thumbs up thumbs up thumbs up

Det har varit riktigt kul att göra en stor del av jobbet själv. Men att sen lämna iväg den till riktiga proffs gör att bilen blir som den ska vara. Inga strul, och de har fått ihop den på ett sätt jag inte klarat själv på långa vägar.

Jag körde bilen nästan 20 mil igår. Det gick helt perfekt. Den är för långt växlad nu, men ny diff är påväg. Dock skönt på motorväg.

Nu är det lite småpill för att få ordning på allt 100%.

Lite om motorn då. Den är väldigt körbar i vanlig trafik.Känns pigg på låga varv. Avgasljudet är inte brötigt... men när man kommer på fullgas till 5000 varv så är det som att någon slår på en switch: Bilen låter raspigt och dubbelt så mycket. Sedan drar den, och vill bara varva mer och mer. Drog 3an på motorvägen fullt ut, och den går lika M2an i tryck. Det känns ju så mycket mer dramatiskt med en vass trimmad sugmotor.

Jag är så jäkla nöjd med bilen nu.

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2
208 varv på Nordschleife
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 16259



dvorak skrev:
Stannade motorn mitt på motorvägen, och du svängde inte åt sidan?




Eller är det så att mätarna inte är med i matchen än?

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 1449


Trådstartare
Janne J skrev:
Götatunneln med den bilen

Avklarat...

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2
208 varv på Nordschleife
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 1449


Trådstartare
Niklas Falk skrev:
dvorak skrev:
Stannade motorn mitt på motorvägen, och du svängde inte åt sidan?




Eller är det så att mätarna inte är med i matchen än?


De är tyvärr inte med i matchen. Kommer snart

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2
208 varv på Nordschleife
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 1449


Trådstartare
Fick i stolen! Nu sitter jag lite lägre än original, så jag hoppas att jag inte slår i taket med hjälmen nu. För att komma ännu lägre behövs ganska omfattande plåtmodifikationer i kardantunneln...



Fick även dit stagen, men det som korsar ligger mot fuel rail. Så jag får böja lite...


_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2
208 varv på Nordschleife
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 3190



En annan av mina drömbilar..

Tänk bara på att staget är starkast när det är rakt, sen har du påbörjat böjningen som det ska motverka.
Hållfasthetsmässigt kan det var bättre att kapa ur och fälla in en bit plåt så det behåller sin rakhet. Alternativt är att flytta upp det någon mm så det går fritt.

Snyggt jobbat, följer bygget med glädje

_________________
Svante Hoberg

No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 16908



Leder i ändarna är ju bra, vid draglast.

Dags att bygga en stor triangel som är du kan lägga på plats på fästena i bilen och dra fast med skruv. Behöver inte väga mer än den där lösningen men ger mer styvhet och kan bli långt snyggare. thumbs up

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Joan
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1045



Så j...a ball bil, och ljud!! Vill höra mer!

Hur gör du med luftfilter? Liknande pipercross över trattarna?

_________________
Joh@n M@hlst3dt
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 1449


Trådstartare
Svante skrev:
En annan av mina drömbilar..

Tänk bara på att staget är starkast när det är rakt, sen har du påbörjat böjningen som det ska motverka.
Hållfasthetsmässigt kan det var bättre att kapa ur och fälla in en bit plåt så det behåller sin rakhet. Alternativt är att flytta upp det någon mm så det går fritt.

Snyggt jobbat, följer bygget med glädje

Tack Svante!

Ja, min första tanke faktiskt. Tänkte sedan att de flesta andra stag är böjda. Det behövs inte mycket.... Bara några grader på varje sida...

Pga av hur de sitter monterade kan man inte sätta en bricka under enkelt för att höja upp.

MaZ skrev:
Leder i ändarna är ju bra, vid draglast.

Dags att bygga en stor triangel som är du kan lägga på plats på fästena i bilen och dra fast med skruv. Behöver inte väga mer än den där lösningen men ger mer styvhet och kan bli långt snyggare. thumbs up

Tack för tipset. Vi får nog diskutera detta över en öl på Beffan så snart det lugnar ner sig med knasiga virus...

Joan skrev:
Så j...a ball bil, och ljud!! Vill höra mer!

Hur gör du med luftfilter? Liknande pipercross över trattarna?

Kommer kommer!! Lovar!

Jag har en box liggande här. Det är dock lite tight, så jag ska fundera på detta. Funderar på att skaffa en stor limpa från Jenvey, Pipercross har ganska kass flöde tyvärr.

Eller som motorbyggaren sa: "Var ska du köra, i Sahara?"

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2
208 varv på Nordschleife
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 1449


Trådstartare


Kan Figgz så kan jag!

Skämt åsido, han åkte för att hälsa på, men jag var redan ute och åkte själv.

Bilen går så förbannat fint, och den skjuter eld ur avgasröret hela tiden vid motorbroms...


Åkte till Nissan för att hitta en kontakt till min moderna Nissan-alternator. "Vi säljer inga sådana" var svaret Nu får jag leta vidare...

Och vilket lyft att köra bilen med Sparco Sprinten... Blir kär i bilen på nytt

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2
208 varv på Nordschleife
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 1449


Trådstartare
Glömde skriva, en modern Boxter ser stor ut i jämförelse...

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2
208 varv på Nordschleife
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 16908



2, 3 eller 4 pinnars?
Hur ser den ut på generatorsidan?

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 1449


Trådstartare
MaZ skrev:
2, 3 eller 4 pinnars?
Hur ser den ut på generatorsidan?

2 pinnars... Hittade på ebay!

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2
208 varv på Nordschleife
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 16908



dvorak skrev:
MaZ skrev:
2, 3 eller 4 pinnars?
Hur ser den ut på generatorsidan?

2 pinnars... Hittade på ebay!


thumbs up

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Datsun 280Z 1977 - Luftbox!
15 besök idag (41200 totalt)
<<   1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15, 16   >>


Stöd Rejsa.nu genom att hälsa på hos annonsörerna för att se vad de har att erbjuda. Se alla annonser här > >