Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Datsun 280Z 1977 - Diff... | << 1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 31, 32, 33 >> 23 besök senaste veckan (69717 totalt) |
I väntan på mer delar till bakvagnen och diffen så gör jag lite småjobb. Det är trångt att komma in och ur stolen med ratten, så jag köpte ett B & G snap off. Känns riktigt välbyggt, och har anslutningar för tuta! Det var en trevlig överraskning, trodde inte quick release hade det... Jag sitter riktigt bra nu när ratten kom 5 cm närmre, så det var ett till plus...
Brandsläckare från Sparco med gas, Novec 1230. Dyrare än skum eller pulver men: Icke-korrosivt, kommer spara in allt det ifall det händer något... Gasen är inte giftig eller skadlig mot ozonlagret Fåfängan är total, men en Japansk bil bör ha en sådanhär... _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2 297 varv på Nordschleife |
||
bilnörderi på hög nivå /C _________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||
Har du någon bild på hur anslutningarna i tutan till rattnavet ser ut när man klickat bort ratten? På mitt Snapoff så är det bleck direkt på tutknappen som inte linjerar med nitskallar på rattstången. Ganska dåligt alltså... Behöver inspiration till en lösning.
Grymt ljud i den där spisen för övrigt! lätt beroendeframkallande |
||
Fixar i nästa vecka! Det är två små kopparbultar som har en fjäder på sig. Sedan får vi ser hur det fungerar. Fick inte på tutknappen med de stora kontakterna. _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2 297 varv på Nordschleife |
||
Tack! Glömde ladda upp bild. Här är en på andra sidan snap offen _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2 297 varv på Nordschleife |
||
Blev övermodig med skrynkelfärgen. Det blev inte bra... får slipa ner och göra om det.
Monterade den gamla sålänge, ser inte så illa ut. Sittpositionen blev riktigt bra nu med snap off! Monterat nya vingen och målat hålen Blir aldrig trött av att titta på detta: _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2 297 varv på Nordschleife |
||
När man ser detta motorrum live, vilket jag fick göra idag, så blir man alldeles glad. Det är så prydligt, så rent och bygget är riktigt välgjort! Att motorn sedan är grym i respons och ljud är bara perfekt _________________ Fredrik Boivie Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||
[quote="Figgz"]
Tack Fredrik! Får vi ut och åka lite snart också _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2 297 varv på Nordschleife |
||
_________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||
Väntar fortfarande på alla delar till bakvagnen, men de kommer så småningom. Techno Toy Tuning hade 20% rabatt på black friday, de fick in 1400 ordrar... Så det tar ett par veckor till.
sålänge tänkte jag snygga till de sista grejerna i bilen. Tycker det är tråkigt när det ligger en ECU och kablar som en passagerare måste akta med fötterna. Gjorde en hållare till min ECU i CAD och skrev ut på 3D-skrivaren. _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2 297 varv på Nordschleife |
||
Bottenplattan:
Här är översidan, den har hål som limmet kan låsas fast i, så även om vidhäftningen mot plasten är dålig så kommer den sitta fast. Komplett: Sedan har jag lite bekymmer med soppan, det är lite rost i tanken så mitt fina filter sätts igen. Jag skall sätta ett vanligt filten innan pumpen och montera ihop allt på något snyggt sätt. Och vad skulla man göra utan svetstänger?? Och något viktigare, en riktig växelspak. Vintage från Japan: _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2 297 varv på Nordschleife |
||
_________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||
Jag är mycket nöjd! Nu är det nästan för liten uppdatering att posta om, men skitsamma... Version nr 2 av bottenplattan blev tillräckligt bra. Så bara att hitta en bra ställe på kardantunneln... Riv bort mattan (livrädd för vad jag skulle hitta under, men det ser bra ut för en 44 år gammal orenoverad bil ) Klabba på massor med MS-polymerlim. Skit gärna i att göra rent eller ta bort asfaltsmattan, klabba och tryck fast bara. Klabba på ännu mer! Meningen är att låsa fast limmet i hålen för extra säkerhet. Så då är det ju bara upp till min grundliga underarbete att göra jobbet Nu får det torka över helgen. Tänkte försöka ta tag i varvräknaren och konvertera den till att ta emot signal från ECUn och inte en tändspole. _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2 297 varv på Nordschleife |
||
Angående varvräknaren så (om du inte redan vet) brukar det ofta räcka med att lägga en tex 5 kohm pullup mot 12v för den ska fatta vad som händer. Eller eventuellt en pulldown mot jord om det är inverterad signal som behövs.
_________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
Tack för tipsen! Verkar dock inte fungera på dessa mätare. Läst en del om det på olika Datsunforum, och det verkar vara dåliga resultat tyvärr. Jag har hittat ett konverteringskit till en Smithmätare som passar till denna mätaren också. Så jag skall bara löda in det nya kretskortet i mätaren. Det känns bra för att mätaren hängde sig ett par gånger förra året, jag misstänker gamla kondingar.... Så att byta ut all elektronik i den känns bra. _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2 297 varv på Nordschleife |
||
Våra race- och banåkarbilar Datsun 280Z 1977 - Diff... | << 1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 31, 32, 33 >> 23 besök senaste veckan (69717 totalt) |