Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Vilken logger ska man välja? Amatörracer i CAR Challenge.
3451 besök totalt
Klakken
Linköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 172


Trådstartare
Hej.
Är hobbyracer som tävlar i Club Alfa Romeo Challenge. Vi kör 10 race per år på 5 racedagar på svenska banor. Kör en Abarth 500 Assetto Corse och förra året gick det riktigt bra med seger i klassen och totalt. Är 51 år till fysisk ålder men älskar att lära mig och bli bättre och det var ett av skälen till att jag började köra racing 2007. Skulle vilja ha en logger som gör att jag kan lära mig mer om hur jag kör, racelinje, bromspunkter, gaspådrag, g-krafter, etc så jag letar efter en logger som använder GPS, kan synka med ODPII-uttaget och köra overlay på video från bilen, prioriterat i den ordningen. Kör iPhone 8 som jag kan köra med bra synlighet i fäste på buren och en Sony HDR-AS15 actioncam som har wifikoppling. Teamet körs som ett enmansteam med begränsade resurser så jag letar efter något med hyffsad prestanda per krona.
Känns som att det är Harry's Lap Timer eller Race Chrono som gäller. Har beställt en Kiwi 3 ODBII-dongel och lutar åt att köpa en Dual XGPS160 (som verkar vara det enda som funkar med iOS).

Vad säger ni där ute som provat olika lösningar för olika syften?

Länk till onboardfilm från race 8 på Knutan förra året: https://www.youtube.com/watch?v=hwBNBIXuKcY

Mvh Jonas

_________________
Jonas Klang
Alfa Romeo GT 2,0 -07
Abarth 500 Assetto Corse -11
www.motorheads.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41501

Forumägare
Forumägare

Du har helt rätt att det främst står mellan Racechrono och Harry's även om det finns flera alternativ.

Båda gör samma jobb, kan samma saker i princip. Men de är VÄLDIGT olika i hur man knappar sig runt inne i apparna. Det är enormt mycket en smaksak så jag rekommenderar starkt att testa båda i gratisversion och se vilken som känns mest naturlig att bruka thumbs up



EDIT:
Kolla stödet för Sonykameran, den vet jag inte vilken/vilka av de två som stödjer. Båda stödjer förstås GoPro, det vet jag

_________________
Magnus Thomé
Citera
Klakken
Linköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 172


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Du har helt rätt att det främst står mellan Racechrono och Harry's även om det finns flera alternativ.

Båda gör samma jobb, kan samma saker i princip. Men de är VÄLDIGT olika i hur man knappar sig runt inne i apparna. Det är enormt mycket en smaksak så jag rekommenderar starkt att testa båda i gratisversion och se vilken som känns mest naturlig att bruka thumbs up



EDIT:
Kolla stödet för Sonykameran, den vet jag inte vilken/vilka av de två som stödjer. Båda stödjer förstås GoPro, det vet jag


Tack för snabba svar Magnus, även om de inte gjorde mig så mycket klokare. Vet inte om jag lider av datorblyghet men jag kan inte hitta någon gratisversion av Harrys. Man få kanske helt enkelt lägga 90:- på en rookieversion och testa. RaceChrono verkar bara finnas i gratisversion till Android, eller har jag missat något här?

_________________
Jonas Klang
Alfa Romeo GT 2,0 -07
Abarth 500 Assetto Corse -11
www.motorheads.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41501

Forumägare
Forumägare

Sorry, du har nog rätt, båda har ju flera olika versioner av sina appar o sen på både Android o iPhone och sen vart min koll på gratis o betalversioner

Men som sagt, testa absolut båda, de har helt olika approach i sina gränsnitt och det är ju viktigt att man väljer den som stämmer överens med ens eget "tänk".

_________________
Magnus Thomé
Citera
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Vilken logger ska man välja? Amatörracer i CAR Challenge.
3451 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande