Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar VW Lupo GTI 2002 | 1 besök senaste veckan (4695 totalt) |
Volkswagen Lupo GTI 2002 6vxl 1.6 AVY
Bilen köptes 2016 och har sedan dess totalrenoverats invändigt och maskinellt. Framvagn och bakvagn har varit bortplockat för blästring målning osv, det som behövt bytas är nyköpt VW OEM eller bättre. Bilen är om lackad i samma kulör och återställd till OEM så gott det går. Chassie: KW V3 Coilovers H&R Krängare fram Whiteline Krängare bak Bromsar: Porsche Cayman ok, 280mm skiva PFC belägg. Bak: OEM med Carbotech XP8 OZ Superleggera 15" Powerflex black i hela bilen. Interiör: CAE Shifter Sparco alcantara ratt med rattförlängning Wischers bultad bur. Mirco RTS stolar med RRS 6punkt bälten. Komplett rensad från instrumentpanel och bakåt Motor(2021): Kam Racing Grenrör. Dbilas Insug Catcams kammar Wiseco kolvar Balanserad vevaxel Viktade vevstakar Portad topp av NG-Motorspor i Tyskland. MaxxECU Race Mappad för E85(om allt går vägen) Bosch 440cc spridare Växellåda: Quaifediff egenbyggd växellådsoljekylning med cirkulationspump https://www.instagram.com/lupocupswe _________________ Daniel Granqvist Lupo Gti Trackday byggd UP! Gti, daily driver |
||||
Tack! Det är Cayman Gen1 ICKE S fram ok, som via en Epytec adapter passar rakt på med 280x22mm Bromsskivor från en Golf G60. Så lite semi bolt on från VW sortimentet med eftermarknadsadapter. Funkar riktigt riktigt bra! _________________ Daniel Granqvist Lupo Gti Trackday byggd UP! Gti, daily driver |
||||
Halloj,det är jag som hade blåa lupo turbon på Gotlandring.. vad har du för hårdhet på fjädrarna fram å bak? Din bil låg riktigt fint i kurvorna så jag med std fjädrar hade inte en chans att hänga med!
Jag hade tänkt att uppdatera chassit i vinter så den blir roligare till vårens Gotland! Vi hörs../peter _________________ Peter Bollnert Kör skoda pickup Kör Audi S1 replika Audi S3 -02 såld Har byggt replikor av: Audi sport quattro-såld Audi 90 imsa gto-såld Audi S1 H1 |
||||
Efter en hel del bra tips och råd i en tråd här på forumet har nu spridare och etanolsensor kommit hem!
Så nu fortsätter jobbet med att justera in MaxxECU mot mitt E-gasspjäll. Finns lite finjusteringar att göra för att få tomgången klockren runt 800varv. Får den att gå jämt vid 980+ Sen blir det spridarbyte och fortsatta tester innan nybyggda motorn åker i! Ska bli riktigt skojj och planen är mappning för både E85 och 98okt. _________________ Daniel Granqvist Lupo Gti Trackday byggd UP! Gti, daily driver |
||||
Ingen flödesmätning tyvärr, men snyggt är det som sagt! _________________ Daniel Granqvist Lupo Gti Trackday byggd UP! Gti, daily driver |
||||
Blir bra!
Fråga, kan du dela med dig några detaljbilder på burmonteringen? Jag har en Lupo och en Finess burssats till den. Det ska jag montera i julhelgen. Har hyfsad ide om hur men inspiration från en annan bil är bra. Just att inte lossa hela fronten/instrumentbrädan och gå ner utmed a-stolpen lite längre bak, som det ser ut här på din bil, är intressant. Kan du lägga ut här eller skicka som PM/e-mail? fredrik@reichel.nu Hittade en del på Wiechers hemsida på bultade burar till Lupo. Vore ändå kul att se hur ditt ser ut. Jag blir trots allt nog tvungen att gå ner en bit i instrumentpanelen, mellan luftutsläppet och dörren. Får väl starta en separat Lupo tråd på detta när burbygget startar. _________________ Fredrik Reichel |
||||
Absolut, PMa mig mer exakt vart du vill att jag ska fota så fixar jag. _________________ Daniel Granqvist Lupo Gti Trackday byggd UP! Gti, daily driver |
||||
https://www.youtube.com/watch?v=vxje
Lite inspiration för aerodynamik kan man hitta här. Denna är taksänkt, mm, mm, mm. Men den väger 700kg och är riktigt hal, så han får ju ner förbrukningen ordenligt, och det ger ju även toppfart pga minskat luftmotstånd! _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||||
Yes 3L dörrar och en tidig 3L lucka. Dom gick ifån magnesium/alu legeringen ganska tidigt pga oxidproblem. Lupo GTI har alu dörrar, framskärmar och motorhuv från fabrik, min har troligen varit smälld någon gång då man hade monterat en plåthuv. Köpte en uppsättning dörrar extra då dessa är slaktade invändigt och HELT rensande med en plastsida och strop för öppning med plastrutor. Tanken är att den ska bli helt grön men han inte riktigt så långt innan Gotland, men tog lite mer tid än förväntat att foliera själv. Tack för de fina bilderna! _________________ Daniel Granqvist Lupo Gti Trackday byggd UP! Gti, daily driver |
||||
Våra race- och banåkarbilar VW Lupo GTI 2002 | 1 besök senaste veckan (4695 totalt) |