Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Allmän snacktråd Nürburgring
<<   1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 18, 19, 20   >>
33 besök idag (40143 totalt)
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Är banan öppen åk ner och traska in på högra parkeringen så finns där ringtaxis.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
madgas
Stockholm
Här sen Aug 2006
Inlägg: 45



Tack för snabbt svar Johan det märks vem som är ofta är på ringen

_________________
Esed Alijazovic
Bmw 325Ix-89
Bmw 325I Touring-89
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



madgas skrev:
Tack för snabbt svar Johan det märks vem som är ofta är på ringen


blev det något åka av då?

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
madgas
Stockholm
Här sen Aug 2006
Inlägg: 45



Nej vart inget åka regnade lite lätt och tills jag hade bestämt mig så var banan stängd pga av olycka så det fanns ingen tid kvar att åka men blir garanterat igen om inte annat DTM helgen.

_________________
Esed Alijazovic
Bmw 325Ix-89
Bmw 325I Touring-89
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Väljer du rätt förare (Dale i Jaggan) lär det bli ett underhållande varv

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
madgas
Stockholm
Här sen Aug 2006
Inlägg: 45



Kan man boka honom på jag experince?

_________________
Esed Alijazovic
Bmw 325Ix-89
Bmw 325I Touring-89
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Åk ner och prata med han. Hälsa från mig och säg att jag lovat dig en discount

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
madgas
Stockholm
Här sen Aug 2006
Inlägg: 45



Tack Johan snällt av dig

_________________
Esed Alijazovic
Bmw 325Ix-89
Bmw 325I Touring-89
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Alpine A110 med KW-chassi, Direzza och gissningsvis chiptrim filmad från efterföljande Cayman GT4. En klassiker i vardande den där lille bilen!

Nice lap at the schnelleschwaben trackday . Mr. H followed our new Alpine A110 which is pimped up by Manthey and equiped with Race Navigator

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1574180#1574180

_________________
Magnus Thomé
Citera
Glenn M.
Kongsvinger
Här sen Aug 2014
Inlägg: 109



Magnus Thomé skrev:
Alpine A110 med KW-chassi, Direzza och gissningsvis chiptrim filmad från efterföljande Cayman GT4. En klassiker i vardande den där lille bilen!

Nice lap at the schnelleschwaben trackday . Mr. H followed our new Alpine A110 which is pimped up by Manthey and equiped with Race Navigator

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1574180#1574180


Alpine har original motor. Kw-competition ocg Direzza

_________________
Glenn Melbye

Clio RS 201 Ringtool "Kirfel edition''
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Pinnar på bra med 250hk thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Glenn M.
Kongsvinger
Här sen Aug 2014
Inlägg: 109



Absolut! Lätt bil. 1180kg, bra chassie, bra däck och bra bromsar. Snabb bil på Nordslingan
Grymt snygg bil med mycket bra prestanda!

_________________
Glenn Melbye

Clio RS 201 Ringtool "Kirfel edition''
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4016



Det står en blå här på Renault i Dusseldorf...

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13160

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Magnus Thomé skrev:
Alpine A110 med KW-chassi, Direzza och gissningsvis chiptrim filmad från efterföljande Cayman GT4. En klassiker i vardande den där lille bilen!

Nice lap at the schnelleschwaben trackday . Mr. H followed our new Alpine A110 which is pimped up by Manthey and equiped with Race Navigator

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1574180#1574180


Lallade runt och kikade lite både i "depån" och längs banan när SchnelleSchwaben arrangerade Trackday senast.
Den där Alpinen gav verkligen mersmak. Direzzor och KW-chassi noterade jag.
Verkade gå väldigt fint på banan av det jag såg...



_________________

Rice and shine
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Videon ser ju nästan speedad ut vid såna här farter o var tider


_________________
Magnus Thomé
Citera
John Kjellsson
Ängelholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 503



Magnus Thomé skrev:
Videon ser ju nästan speedad ut vid såna här farter o var tider


Imponerande! Man hör ju lätt när han går av gas.. 😁😜. Viken attack man kan ju ana att han är van vid att köra ännu snabbare bilar. Ha begäret är stort på en M2c. / John. 😇

[youtube]https://youtu.be/zZHkWRSbvHg[/youtue]

_________________
Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Vad i just en competition suktar du efter? En vanlig kommer man långt med, fantastiskt köpläge på blocket pga det finns för många i Sverige.

_________________
Magnus Thomé
Citera
John Kjellsson
Ängelholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 503



Magnus Thomé skrev:
Vad i just en competition suktar du efter? En vanlig kommer man långt med, fantastiskt köpläge på blocket pga det finns för många i Sverige.


Det är väl det uppenbara med S-motorn som jag tror fixar lite mer effekt. 6kolvsok sen har jag inte satt mig in i vad som mer skiljer. Stolarna är ju lite roligare men det byter man kanske till nåt annat ändå. Jag kollar på dom nya som står hos handlare för under 600'. Och då är stegets insats kanske befogat ? 🤔. Tycker det begärs rejält för vissa på Bloclet. Men dom säljs iofs inte. Dom med rätt pris försvinner fort. Jag tror som du säger att en "vanlig" räcker hela vägen. Det är bara funderingar än så länge Måste komma över Porschefasen först.

_________________
Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
John Kjellsson skrev:
Magnus Thomé skrev:
Vad i just en competition suktar du efter? En vanlig kommer man långt med, fantastiskt köpläge på blocket pga det finns för många i Sverige.


Det är väl det uppenbara med S-motorn som jag tror fixar lite mer effekt. 6kolvsok sen har jag inte satt mig in i vad som mer skiljer. Stolarna är ju lite roligare men det byter man kanske till nåt annat ändå. Jag kollar på dom nya som står hos handlare för under 600'. Och då är stegets insats kanske befogat ? 🤔. Tycker det begärs rejält för vissa på Bloclet. Men dom säljs iofs inte. Dom med rätt pris försvinner fort. Jag tror som du säger att en "vanlig" räcker hela vägen. Det är bara funderingar än så länge Måste komma över Porschefasen först.


Alltid kul med toppmodellen Men bra att veta ändå:

- Competition är en hel bunt kilo tyngre
- Den ska ha bättre kylning av drivlinan
- Den har de programmerbara körlägena med två M-knappar
- S55 kan råka ut för detta https://www.google.com/search?q=crank+hub+s55&oq=crank+hub+s55 (N55 har inget liknande känt fel)
- De mindre bromsarna räcker 100% med kylning med slang och tillåter då även en hel del 18" hjul (om de större har bättre känsla vet jag däremot inte)
- Gissar att Competition kommer hålla värdet bättre procentuellt men kanske inte i kronor räknat.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Twinsturbo
Helsingborg
Här sen Sep 2005
Inlägg: 255



N55 Har samma Crankhub som S55 så har man otur kan det nog hända där också. Problemen verkar vara vanligast på tidiga S55 eller S55 med väldigt höga effektuttag dock!

En del annat som talar för en competition också, framvagnen har blivit en hel del trevligare med carbonförstyvningen från storebror m3/m4(kan även ha fått en förstärkning från m235/m240 cup vid torpedväggen, minns ej). Men framförallt är det busenkelt att få till än mer effekt för de som inte är nöjda med det där är original. Själv kan jag långt ifrån hantera det bilen levererar från fabrik ens och behöver således aldrig fundera på mer effekt. Men de som väl kan och vill ha mer får ju 500-550hk på programvara enbart!


_________________
Martin Nymberg
Citera
mackinley
Hällevadsholm
Här sen Jun 2015
Inlägg: 148



Så då var man tillbaks i Sverige efter en (ofrivillig) tripp till ringen. Jag fick ju lämna min bil där nere sist men nu går den igen. Motorbyte (passade på att byta koppling med) Bilen togs om hand av Frank Lynn, FAWERK i Adenau. Schysst snubbe. Bra priser och, som det verkar, kompetent. Han har jobbat med motorsport i 25 år tydligen. Senast som team manager i Frikadelli Racing

Hur som helst, en bra snubbe att prata med om man har bilproblem.

Passade på att jämföra två varv, det ena från i juli strax innan motorn rasade 9,16 (blå graf) och det andra från ett lugnt varv efter motorbytet 8,53 (röd graf)

Visst är det andra saker som påverkar så som trafik, temperatur etc men graferna är ganska
talande avseende skillnad på en motor som gått nästan 40 000 mil och en förhållandevis frisk maskin.


_________________
Daniel Alfredsson
Citera
Nürburgring
Allmän snacktråd Nürburgring
<<   1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 18, 19, 20   >>
33 besök idag (40143 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande