Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Allmän snacktråd Nürburgring
<<   1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 18, 19, 20   >>
25 besök idag (40135 totalt)
Kolja
08
Här sen Apr 2005
Inlägg: 6101



Eldh skrev:
Vill inte bli konspiratorisk (fan vad jag ljuger det är ju jätteroligt) men känner inte igen Glennings julskinke-underarmar.. Sitter han i baksätet? Är talet pålagt efteråt för att få det SE UT som om han kör? (Att han magiskt förutspår en buss i Brunnchen talar för det..)


He he, jag tror han håller i kameran och kommenterar från baksätet med en inhyrd chaufför.

Stjärnorna från Trafikmagasinet vägrades en gång att få köra testbilarna i Trollhättan eftersom de uppenbart hade tränat hårt i hotelbaren kvällen före. Det blev inte så många rattar efter det.

_________________
Tony Jonsson

¤-------------------------------¤
Gracefully understated
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18555



Kolja skrev:
Eldh skrev:
Vill inte bli konspiratorisk (fan vad jag ljuger det är ju jätteroligt) men känner inte igen Glennings julskinke-underarmar.. Sitter han i baksätet? Är talet pålagt efteråt för att få det SE UT som om han kör? (Att han magiskt förutspår en buss i Brunnchen talar för det..)


He he, jag tror han håller i kameran och kommenterar från baksätet med en inhyrd chaufför.

Stjärnorna från Trafikmagasinet vägrades en gång att få köra testbilarna i Trollhättan eftersom de uppenbart hade tränat hårt i hotelbaren kvällen före. Det blev inte så många rattar efter det.


Glenning var t o m barfota enligt legenden.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289



Lars Falk skrev:
Bättrat på rejsas närvaroindex på Pisten. thumbs up


Good man! thumbs up

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Snömannen
Linköping
Här sen Jul 2017
Inlägg: 669



Har någon planerat in en resa neråt ringen under juni månad?
Funderar på att åka ner 2/3e veckan i Juni men risken finns att jag blir själv denna gång då folk inte kommer loss..

_________________
Citera
John Kjellsson
Ängelholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 503



Det sparar bilen en hel del. Går betydligt lugnare. Ska man inte sätta rekord....... Karusellen dödar ju lätt bilar

_________________
Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901
Citera
Snömannen
Linköping
Här sen Jul 2017
Inlägg: 669



John Kjellsson skrev:
Det sparar bilen en hel del. Går betydligt lugnare. Ska man inte sätta rekord....... Karusellen dödar ju lätt bilar

Var det riktat till mig?
Menar du att tempot generellt är lägre i början av Juni eller vad menade du?
Har tidigare åkt när det varit "Green hell driving days" och då har det varit väldigt tjockt på banan...

_________________
Citera
zmicke
Köping
Här sen Dec 2016
Inlägg: 323



Är det värt ett besök vecka 24 eller 25 ?

_________________
Mikael Persson M3 E46 Competition 2006
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289



zmicke skrev:
Är det värt ett besök vecka 24 eller 25 ?


Precis hemkommen från ringen och kan konstetera att det är som vanligt. En fin solig lördag är det stundtals tredubbla led av från banan. Inte för att det är så mycket bilar utan för att de just nu har den dummaste avfartslösningen någonsin.
På banan är det mycket bilar. Snittvarvtiden ligger på 9-10 minuter så vill/kan man åka fortare än så får man köra om 10-25 bilar per varv.

Men världens roligaste bana är det.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715



zmicke skrev:
Är det värt ett besök vecka 24 eller 25 ?



Det är alltid värt ett besök

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Uj vad det går



_________________
Magnus Thomé
Citera
David E
Adenau, AW
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1137



Magnus Thomé skrev:
Uj vad det går






Kul att CSL-beteckningen återupplivas, men verkligen usch för automatlåda och grill.
Jag har svårt att förstå varför man skulle välja M4 CSL för typ samma pengar som 992 GT3.
M4 CSL är ca. 20 sekunder långsammare runt NS än 992 GT3 så om man har en M4 CSL och en 992 GT3:a
och båda kör 25 varv på en trackday så hinner porschföraren även med en 8-minuters fika på samma totaltid.
Eller ett extra varv till.

_________________
Mvh David Ek lu nd

BTG 7,16.9 TD

Citera
zmicke
Köping
Här sen Dec 2016
Inlägg: 323




_________________
Mikael Persson M3 E46 Competition 2006
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11876



David E skrev:
så om man har en M4 CSL och en 992 GT3:a
och båda kör 25 varv på en trackday så hinner porschföraren även med en 8-minuters fika på samma totaltid.
Eller ett extra varv till.



_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare


_________________
Magnus Thomé
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289



Mats Th skrev:
David E skrev:
så om man har en M4 CSL och en 992 GT3:a
och båda kör 25 varv på en trackday så hinner porschföraren även med en 8-minuters fika på samma totaltid.
Eller ett extra varv till.




+1

Får man en 992 GT3 för samma pengar alltså?

----

Som jag förstått det har BMW "fuskat" lite med vikterna? De påstådda 1600kg är torrvikt utan förare. Tar man en pilot och vätskor så är den förstås norr om 1700kg. Lite magstarkt att sätta Leicht på den...oavsett...

Men, det är väl tidens tecken. Allt är utseende, väldigt lite är förmåga.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
160 000 - 170 000 EUR ska den kosta sägs det. Väldigt mycket för det de har gjort kan jag tycka. Men blir kanske som att ha pengarna på banken? Jag minns hur det lät när M3 E46'an var ny, "Alldeles för dyr för de relativt få förbättringarna" var det många som skrev och sa. Och beggpriset sjönk till halva priset innan de vände. Och de "små" ändringarna visade sig vara ganska märkbara ändå Blir det samma resa nu? Eller inte?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19439



Magnus Thomé skrev:
Blir det samma resa nu? Eller inte?
Småseriebil med 30k euro i premie över "vanlig" M4. Sätt på samma däck på en vanlig M4 så blir väl tidsskillnaden marginell? (Nu baserar jag det på Michas kommentarer)

Men klumpedunser blir alltid dyra i drift på däck och bromsar, om man ska använda dem.
Småseriebilar gör sig väl bäst i glasmonter

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4681



Niklas Falk skrev:
Magnus Thomé skrev:
Blir det samma resa nu? Eller inte?
Småseriebil med 30k euro i premie över "vanlig" M4. Sätt på samma däck på en vanlig M4 så blir väl tidsskillnaden marginell? (Nu baserar jag det på Michas kommentarer)

Men klumpedunser blir alltid dyra i drift på däck och bromsar, om man ska använda dem.
Småseriebilar gör sig väl bäst i glasmonter


Misha Charoudin undrar samma i en av sina senaste videos, där han jämför med vanliga M4 och även viktar in förarprestationen.


_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18555



BTG skrev:
Mats Th skrev:
David E skrev:
så om man har en M4 CSL och en 992 GT3:a
och båda kör 25 varv på en trackday så hinner porschföraren även med en 8-minuters fika på samma totaltid.
Eller ett extra varv till.




+1

Får man en 992 GT3 för samma pengar alltså?

----

Som jag förstått det har BMW "fuskat" lite med vikterna? De påstådda 1600kg är torrvikt utan förare. Tar man en pilot och vätskor så är den förstås norr om 1700kg. Lite magstarkt att sätta Leicht på den...oavsett...

Men, det är väl tidens tecken. Allt är utseende, väldigt lite är förmåga.


Det är väl relaterat till den vanliga modellen? Lättare än den vanliga alltså?

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3044



David E skrev:
Magnus Thomé skrev:
Uj vad det går






Kul att CSL-beteckningen återupplivas, men verkligen usch för automatlåda och grill.
Jag har svårt att förstå varför man skulle välja M4 CSL för typ samma pengar som 992 GT3.
M4 CSL är ca. 20 sekunder långsammare runt NS än 992 GT3 så om man har en M4 CSL och en 992 GT3:a
och båda kör 25 varv på en trackday så hinner porschföraren även med en 8-minuters fika på samma totaltid.
Eller ett extra varv till.


1700kg och Cup2R, tror du det går att köra 25 varv inan corden är framme

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
David E
Adenau, AW
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1137



Cédric skrev:


1700kg och Cup2R, tror du det går att köra 25 varv inan corden är framme


Hehe, Nej inte i det tempot. Men även varje däckbyte bör ju vara till porschens fördel på totaltiden då den har centrumbult.

_________________
Mvh David Ek lu nd

BTG 7,16.9 TD

Citera
Nürburgring
Allmän snacktråd Nürburgring
<<   1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 18, 19, 20   >>
25 besök idag (40135 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande