Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Allmän snacktråd Nürburgring
<<   1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 18, 19, 20   >>
28 besök senaste veckan (40115 totalt)
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715



Ett set Cup2R knäcker man nog snabbare än 25 varv ja...
På min förra M4 körde jag vanliga Cup2 och de funkade inte ens bra första varvet på en klumpedunsbil!
Så för att bli snabb i en M4 med Cup2R krävs nog centrumbult:-):-)


David E skrev:
Cédric skrev:


1700kg och Cup2R, tror du det går att köra 25 varv inan corden är framme


Hehe, Nej inte i det tempot. Men även varje däckbyte bör ju vara till porschens fördel på totaltiden då den har centrumbult.

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715



Sedan i Mars har jag en M4 G82 som jag specade själv för att få så "lätt" som möjligt, Tyvärr är det massa skit man inte vill ha redan i standardutförande men det är ju som det är.
Raeder/Manthey ska göra ett Clubsportbygge av denna bil, Finns några byggen i Tyskland och de väger in dem torra runt 1670 kg med originalstolar.
Har en förhoppning om att komma ner strax under 1650 kg med Recaros.
Kitad och klar så har jag en bil som troligtvis är lika snabb som en CSL fast till halva priset, dock får jag sköta växlingen själv:)
Hur en CSL kommer stå sig är ju ingen som vet men högst troligt är ju att min blir en sämre affär på sikt men att lägga 2 mkr på CSL är totalt ointressant.
Min är alltså ingen Competition, med all säkerhet helt idiotiskt att inte lägga 50' på att få en Comp ink Automat, men jag gillar ju manuell, Det kostar att vara bakåtsträvare!

David E skrev:
Magnus Thomé skrev:
Uj vad det går






Kul att CSL-beteckningen återupplivas, men verkligen usch för automatlåda och grill.
Jag har svårt att förstå varför man skulle välja M4 CSL för typ samma pengar som 992 GT3.
M4 CSL är ca. 20 sekunder långsammare runt NS än 992 GT3 så om man har en M4 CSL och en 992 GT3:a
och båda kör 25 varv på en trackday så hinner porschföraren även med en 8-minuters fika på samma totaltid.
Eller ett extra varv till.

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289



Peo.K skrev:
med all säkerhet helt idiotiskt att inte lägga 50' på att få en Comp ink Automat, men jag gillar ju manuell, Det kostar att vara bakåtsträvare!


Man ska göra det man vill och tycker är kul.
Inte det som kanske(?) är rätt ekonomiskt eller andra vill. Det är en passionssport vi håller på med. Då får passionen styra. (Säger han med veteranbilen )

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715



Exakt! Det är just det där med passion för bilkörning och automatlåda jag inte får ihop:-):-) (Sorry alla automatlådelovers!)
Sen är väl inte känslan i drivlinan samma på en ny M4 och en äldre kärra med sugmotor men ändå positivt överraskad med helhetskänslan i bilen!


BTG skrev:
Peo.K skrev:
med all säkerhet helt idiotiskt att inte lägga 50' på att få en Comp ink Automat, men jag gillar ju manuell, Det kostar att vara bakåtsträvare!


Man ska göra det man vill och tycker är kul.
Inte det som kanske(?) är rätt ekonomiskt eller andra vill. Det är en passionssport vi håller på med. Då får passionen styra. (Säger han med veteranbilen )

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2079



Peo.K skrev:
...dock får jag sköta växlingen själv:)


Som att det är något negativt....


Håller helt med dig och Micke här, man ska ha kul. Och de flesta vet att det är roligare att växla med pinne än paddlar

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2
297 varv på Nordschleife
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289



dvorak skrev:
Håller helt med dig och Micke här, man ska ha kul. Och de flesta vet att det är roligare att växla med pinne än paddlar



_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7704



Verkar ju som att det är en e36a med s54 man ska ha 😁

https://youtu.be/kAV8v3YDXXY

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715



BTG skrev:
dvorak skrev:
Håller helt med dig och Micke här, man ska ha kul. Och de flesta vet att det är roligare att växla med pinne än paddlar





Save the manuals Livet går ju ut på att ha kul

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715



erikjakan skrev:
Verkar ju som att det är en e36a med s54 man ska ha 😁

https://youtu.be/kAV8v3YDXXY



Hur fränt som helst men för mig som inte kan skruva är det ett otänkbart alternativ, men visst är det döfränt

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7704



Peo.K skrev:
erikjakan skrev:
Verkar ju som att det är en e36a med s54 man ska ha 😁

https://youtu.be/kAV8v3YDXXY



Hur fränt som helst men för mig som inte kan skruva är det ett otänkbart alternativ, men visst är det döfränt


Är knappt nåt att skruva på en sån bil som är rätt byggd, exakt samma komponenter som på en ny minus alla jävla elektronik

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
PIato
Göteborg
Här sen Nov 2006
Inlägg: 808



erikjakan skrev:
Peo.K skrev:
erikjakan skrev:
Verkar ju som att det är en e36a med s54 man ska ha 😁

https://youtu.be/kAV8v3YDXXY



Hur fränt som helst men för mig som inte kan skruva är det ett otänkbart alternativ, men visst är det döfränt


Är knappt nåt att skruva på en sån bil som är rätt byggd, exakt samma komponenter som på en ny minus alla jävla elektronik


Kan vara så att de står en E36 M3 här och en S54 på en pall bredvid..
Fick den tanken för att tag sedan jag med. haha

_________________
R°bin P|ato
www.Verkstadskungen.se
Återförsäljare av Twin-Busch i Sverige
Citera
David E
Adenau, AW
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1134



Igår abonnerade Porsche / Manthey banan för att köra kommande 992 GT3 RS.
Såg ut att gå riktigt fort. Skall bli intressant att se när de släpper videon och vilken tid det blir.
Vågar vi gissa på 6.3x,xx ?

_________________
Mvh David Ek lu nd

BTG 7,16.9 TD

Citera
Mats Ahlgren
Uppsala
Här sen Sep 2003
Inlägg: 288



Besökte Ringen för första gången i veckan , bodde på ZurNurburg.
TF var hur lugn som helst hela veckan , sista timmen så hade du fria varv väldigt lite bilar och människor , halv besatt på Pisten och i övrigt dåligt drag i ekonomin - krig ställer till det , pratade med en som varit nere senaste 8 åren och han hade aldrig varit med om så lite besökare.
Lite blandade känslor hisnande bana absolut som ska hanteras
med respekt , krävande på både bil och förare så förstår att den används som testbana(bevittnade en krasch av en test Mersa gick satan)men ja finns också en känsla av " var det inte mer !? " hypen kanske är över 🥴

_________________
Mats Ahlgren

C6 Corvette Callaway SC606 -2010 Cybergrey
NS: 16
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7704



Nej Hypen är inte över, den är bara lite på dekis nu med keff ekonomi och inflation o krig o skit.

Antar att du åkte sub 7 om du kände så 😉🤔?

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7704



David E skrev:
Igår abonnerade Porsche / Manthey banan för att köra kommande 992 GT3 RS.
Såg ut att gå riktigt fort. Skall bli intressant att se när de släpper videon och vilken tid det blir.
Vågar vi gissa på 6.3x,xx ?


Den kommer troligen gå sub 6.40 iaf.

Ska bli spännande, polarn har en beställd 😊

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Mats Ahlgren
Uppsala
Här sen Sep 2003
Inlägg: 288



erikjakan skrev:
Nej Hypen är inte över, den är bara lite på dekis nu med keff ekonomi och inflation o krig o skit.

Antar att du åkte sub 7 om du kände så 😉🤔?


Haha nej absolut inte , jag låg på 10 min men så jagas inte heller några tider högst medioker första gångs besökare som skulle ha hem fru och bil utan haveri , missförstå mig rätt det var liksom inget drag dåligt med bilar dåligt med folk , stötte på ett par hyrbilar Rent4ring samtidigt så stog runt 90% av flottan outhyrd , kändes som hela byn låg i dvala , det är ju mitt i sommaren borde ju vara värsta draget , kommer åka ner igen hoppas bara inte stället gått i KK då jag har 16 varv kvar på kortet 🤷‍♂️
Banan i sig är oslagbar i variation och höjd skillnaderna går inte att få in i ett dataspel men det som chockade mest var nog all effekt du behöver efter Adenau när det går uppför , så den delen var kanon bara för att klargöra , placerade " var det inte mer " i fel kontext , var mer hela total upplevelsen.

_________________
Mats Ahlgren

C6 Corvette Callaway SC606 -2010 Cybergrey
NS: 16
Citera
David E
Adenau, AW
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1134



Mats Ahlgren skrev:
erikjakan skrev:
Nej Hypen är inte över, den är bara lite på dekis nu med keff ekonomi och inflation o krig o skit.

Antar att du åkte sub 7 om du kände så 😉🤔?


Haha nej absolut inte , jag låg på 10 min men så jagas inte heller några tider högst medioker första gångs besökare som skulle ha hem fru och bil utan haveri , missförstå mig rätt det var liksom inget drag dåligt med bilar dåligt med folk , stötte på ett par hyrbilar Rent4ring samtidigt så stog runt 90% av flottan outhyrd , kändes som hela byn låg i dvala , det är ju mitt i sommaren borde ju vara värsta draget , kommer åka ner igen hoppas bara inte stället gått i KK då jag har 16 varv kvar på kortet 🤷‍♂️
Banan i sig är oslagbar i variation och höjd skillnaderna går inte att få in i ett dataspel men det som chockade mest var nog all effekt du behöver efter Adenau när det går uppför , så den delen var kanon bara för att klargöra , placerade " var det inte mer " i fel kontext , var mer hela total upplevelsen.


Jag skulle nog säga att ni har haft tur som prickat in dagar med lite folk.
Min uppfattning är att helgerna nu är tillbaka på nivåer som det var 2019 igen och även vardagarna är ganska stökiga. Iaf. onsdag-torsdag-fredag.
Coronaåren 2020 och 2021 var det en helt annan grej. Då kunde man åka TF som det vore trackday.
Sen är det en enorm skillnad på hur mycket trafik man upplever beroende på tempo.

_________________
Mvh David Ek lu nd

BTG 7,16.9 TD

Citera
Westersund
Hallstahammar
Här sen Jul 2011
Inlägg: 1324



När jag var där i mitten an juni var det hur mycket bilar som helst, var dock där under "driving days".

_________________
André Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Citera
Mats Ahlgren
Uppsala
Här sen Sep 2003
Inlägg: 288



David E skrev:
Mats Ahlgren skrev:
erikjakan skrev:
Nej Hypen är inte över, den är bara lite på dekis nu med keff ekonomi och inflation o krig o skit.

Antar att du åkte sub 7 om du kände så 😉🤔?


Haha nej absolut inte , jag låg på 10 min men så jagas inte heller några tider högst medioker första gångs besökare som skulle ha hem fru och bil utan haveri , missförstå mig rätt det var liksom inget drag dåligt med bilar dåligt med folk , stötte på ett par hyrbilar Rent4ring samtidigt så stog runt 90% av flottan outhyrd , kändes som hela byn låg i dvala , det är ju mitt i sommaren borde ju vara värsta draget , kommer åka ner igen hoppas bara inte stället gått i KK då jag har 16 varv kvar på kortet 🤷‍♂️
Banan i sig är oslagbar i variation och höjd skillnaderna går inte att få in i ett dataspel men det som chockade mest var nog all effekt du behöver efter Adenau när det går uppför , så den delen var kanon bara för att klargöra , placerade " var det inte mer " i fel kontext , var mer hela total upplevelsen.


Jag skulle nog säga att ni har haft tur som prickat in dagar med lite folk.
Min uppfattning är att helgerna nu är tillbaka på nivåer som det var 2019 igen och även vardagarna är ganska stökiga. Iaf. onsdag-torsdag-fredag.
Coronaåren 2020 och 2021 var det en helt annan grej. Då kunde man åka TF som det vore trackday.
Sen är det en enorm skillnad på hur mycket trafik man upplever beroende på tempo.


Ja det har du nog rätt i , som första gångs besökare var det antagligen riktigt bra med lugnare TF och mindre med folk , var nog bara jag som förväntade mig mer " drag " i byn så att säga.
Apex taxin gick konstant kändes det som däremot , tror deras Tuben kanaler hjälper dem grymt mycket.

_________________
Mats Ahlgren

C6 Corvette Callaway SC606 -2010 Cybergrey
NS: 16
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jag vill nog köpa tillbaka min Citroen C1 mk2 med 82hk.



_________________
Magnus Thomé
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2135



Hmm.
Wie Whisky's geht: 2/5.
Wie Bourbon's geht: 4/5!



_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
Nürburgring
Allmän snacktråd Nürburgring
<<   1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 18, 19, 20   >>
28 besök senaste veckan (40115 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande