Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Sparade trådar/FAQ
Racingstolar för lite större grabbar?
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (9986 totalt)
Erik Woode
Linköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 126



zeddie skrev:

Funderade lite på hur du först menade men om jag förstått det rätt så är det högst olämpligt att ens axlar befinner sig högre än hålens övre kant. Rätt?

PS. Är inte den här vagnen lite lik den på din avatar... DS.


Helt riktigt. När axelbanden kommer ut genom stolsryggen ska dom vara vågräta eller "peka" neråt om dom pekar upp mot taket innebär det att hålen i stolen siter för lågt, eller att dina axlar sitter för högt

Jo, den är lite lik

_________________
Erik Woode
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566



ok. Först fick jag för mig att du menade tvärtom så jag blev lite snurrig men nu är jag med i matchen igen! Tackar! thumbs up

PS. Jag såg din avatar och tyckte att den var lite lik en bil som jag fotade i somras och tänkte att det ju kunde vara kul med bilder på en snarlik bil. Båda verkar vara röda i alla fall, tycker jag det ser ut som... :looki: DS.
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18606



Lite jobbit för mig då eftersom mina axlar befinner sig ca 50mm över hålets övre kant när jag sitter i min Evo2.
Tur att jag inte använder dom eller betalade nåt för den splitter nya stolen...

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Erik Woode
Linköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 126



zeddie skrev:


PS. Jag såg din avatar och tyckte att den var lite lik en bil som jag fotade i somras och tänkte att det ju kunde vara kul med bilder på en snarlik bil. Båda verkar vara röda i alla fall, tycker jag det ser ut som... :looki: DS.


Det är min bil på bilderna

_________________
Erik Woode
Citera
Whitewheels
Långviken - Umeå
Här sen Jan 2003
Inlägg: 156



Jerry. Jag har ju monterat min MOMo Mirage S stol i vintras. Den är också en typ XL som funkar kanon på landsvägen i max 25mil i stöten o även till o från jobbet,.......sen när man ska ut på bana (is-bana) så lägger man i OMP-inläggskuddar o "simsallabim" så har du en tajt o fast stol som du inte glider omkring i . Asså,dessa inlägg rekomenderas varmt . 188cm o runt 90kg
Du kan ju höra av dig när du monterat så jag får höra hur det gick. Hade själv problem för att stolen var för bred så den inte gick att få tillräckligt låg. Tycker själv att jag sitter på gränsen till för högt,men då ska man veta att jag kör med orginal glidskenor (frun måste ju kunna använda Subban också ). Det var mycket kapa o montera i o ur innan det satt där det skulle.

_________________
Glenn Levisson - Långviken
Nissan Skyline GT-R
Citera
Sparade trådar/FAQ
Racingstolar för lite större grabbar?
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (9986 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande