Nyheter | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
3 besök senaste veckan (25264 totalt) |
Idag var det min tur... Brann med klar låga och bolmade friskt men kunde släckas med vatten ![]() Var säker på att jag bytte mina förra året men var i vintras... Nu blir det original ![]() _________________ David Alsén BMW M3 E46 |
||||||||
Håller på att förbruka lådan med belägg jag fick med, det här verkar vara färdiganvänt...
![]() |
||||||||
Fick varning från smg lådan, tempsensorn som är kass, känt problem. Men efter jag släckte felkoderna så har jag fått frihjulsfunktion när man kör vanlig garkörning. Ska det vara så?
![]() |
||||||||
hmm, det kanske var det jag lyckades med, tack för tipset, ska läsa mer om det! |
||||||||
Förutom en riktig reset och återträning som tar en kvart eller nåt så finns den här lite varianten
Drive to approx 30/40mph, stick her into neutral when the screen shows gear '0' hold both paddles together for 3-5 secs. Stick her back in to gear and your SMG will be reset. _________________ ![]() |
||||||||
Den förenklade nollningen funkade! Tack för tipset Magnus! |
||||||||
|
||||||||
Sätter ni när för intagen så fåglar och barn inte fastnar?
Det blir ju rätt avsmalnat mot bromsskölden ![]() |
||||||||
Blir "raka rör" för mig så det blir nog ett nät för att få bort de största barnen/löven...
|
||||||||
Jag har 3D-printade inserts som är nät om du vill ha sådana, egentligen en extrakostnad men om du pröjsar frakten kan jag bjuda på dom. Glöm inte att fästa slangen ordentligt med buntband i fjäderbenet, hade en kund som inte gjorde det och blev förvånad att tratten gick sönder (sprack mellan lagren) efter en dags bankörning med allt brytande från slangen. ![]() _________________ André Westersund BMW 520dAT M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||||||||
Taget! ![]() |
||||||||
Renoverar ett bakok, men funderar på om kolven har för djupa rostangrepp? Nån med åsikter? Har slipat en del med så grovt jag vågar som ni ser men ska ta bort slipreporna innan jag är klar...
![]() Biltemas motorfärg hittades i skåpet så bromssköldarna fick bli svarta ![]() |
||||||||
Har ett extra bakok, det kärvade lite så jag bytte till ett eftermarknads. Men nu tog jag som sagt tag i renovering av oket... körde elektrolys på det när det var rensat enligt https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Okey resultat, ska kolla mer imorgon om jag ska köra en stund till... nu borde jag ha nån bra färg att dra på, misstänker att sån där zinkfärg är det som är original... |
||||||||
om man nu ska skala av folien, är det bara varmluftspistol och tålamod som gäller? |
||||||||
Har fått tipset av en som håller på med foliering att använda ånga istället. Typ, ångstrykjärn. Mindre känsigt för brännskador på både händer och bil. _________________ Thomas Runebrant Boxster S -04 Race edi Boxster S -01 GT edi Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||||
Ok, tror minsann jag har en sån där ångmaskin |
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
3 besök senaste veckan (25264 totalt) |