Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 2003 - såld
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
6 besök senaste veckan (25685 totalt)
Dave79
Södermanland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 541



Tord skrev:
Brann på riktigt, men släckte med vatten...


Idag var det min tur...
Brann med klar låga och bolmade friskt men kunde släckas med vatten
Var säker på att jag bytte mina förra året men var i vintras...
Nu blir det original

thumbs up

_________________
David Alsén
Alfa Romeo 159 Ti : )
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13247


Trådstartare
Håller på att förbruka lådan med belägg jag fick med, det här verkar vara färdiganvänt...

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13247


Trådstartare
Fick varning från smg lådan, tempsensorn som är kass, känt problem. Men efter jag släckte felkoderna så har jag fått frihjulsfunktion när man kör vanlig garkörning. Ska det vara så?

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41505

Forumägare
Forumägare

Wow, aldrig hört tidigare.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41505

Forumägare
Forumägare

Har du provat att nolla den och återträna den?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13247


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Har du provat att nolla den och återträna den?


hmm, det kanske var det jag lyckades med, tack för tipset, ska läsa mer om det!

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41505

Forumägare
Forumägare

Förutom en riktig reset och återträning som tar en kvart eller nåt så finns den här lite varianten


Drive to approx 30/40mph, stick her into neutral when the screen shows gear '0' hold both paddles together for 3-5 secs. Stick her back in to gear and your SMG will be reset.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41505

Forumägare
Forumägare

Lite långskott på den väldigt förenklade noll ingen.

Men en riktig ny adaptering kan ju vara värt ett försök. Då står den o håller på länge innan den är klar.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13247


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Lite långskott på den väldigt förenklade noll ingen.

Men en riktig ny adaptering kan ju vara värt ett försök. Då står den o håller på länge innan den är klar.


Den förenklade nollningen funkade! Tack för tipset Magnus!

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13247


Trådstartare
Lite uppgradering på gång, eller prylar samlat iaf



_________________
Tord Ringenha11
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13247


Trådstartare
Sätter ni när för intagen så fåglar och barn inte fastnar?

Det blir ju rätt avsmalnat mot bromsskölden

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41505

Forumägare
Forumägare

Jag har inget skydd men har med mening gjort så att slangen sitter i 90 graders vinkel rakt upp ur själva scoopet. Så att barn (och löv) inte har lust att fortsätta upp i slangen.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13247


Trådstartare
Blir "raka rör" för mig så det blir nog ett nät för att få bort de största barnen/löven...

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Westersund
Hallstahammar
Här sen Jul 2011
Inlägg: 1339



Tord skrev:
Blir "raka rör" för mig så det blir nog ett nät för att få bort de största barnen/löven...


Jag har 3D-printade inserts som är nät om du vill ha sådana, egentligen en extrakostnad men om du pröjsar frakten kan jag bjuda på dom.

Glöm inte att fästa slangen ordentligt med buntband i fjäderbenet, hade en kund som inte gjorde det och blev förvånad att tratten gick sönder (sprack mellan lagren) efter en dags bankörning med allt brytande från slangen.

_________________
André Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13247


Trådstartare
Westersund skrev:
Tord skrev:
Blir "raka rör" för mig så det blir nog ett nät för att få bort de största barnen/löven...


Jag har 3D-printade inserts som är nät om du vill ha sådana, egentligen en extrakostnad men om du pröjsar frakten kan jag bjuda på dom.

Glöm inte att fästa slangen ordentligt med buntband i fjäderbenet, hade en kund som inte gjorde det och blev förvånad att tratten gick sönder (sprack mellan lagren) efter en dags bankörning med allt brytande från slangen.


Taget!

thumbs up

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13247


Trådstartare
Renoverar ett bakok, men funderar på om kolven har för djupa rostangrepp? Nån med åsikter? Har slipat en del med så grovt jag vågar som ni ser men ska ta bort slipreporna innan jag är klar...



Biltemas motorfärg hittades i skåpet så bromssköldarna fick bli svarta

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13247


Trådstartare
Har ett extra bakok, det kärvade lite så jag bytte till ett eftermarknads. Men nu tog jag som sagt tag i renovering av oket... körde elektrolys på det när det var rensat enligt https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=28596








Okey resultat, ska kolla mer imorgon om jag ska köra en stund till... nu borde jag ha nån bra färg att dra på, misstänker att sån där zinkfärg är det som är original...

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13247


Trådstartare
Tord skrev:
Magnus Thomé skrev:
Ska du behålla folieringen? Minns inte vilken färg den har under


Carbon schwartz, det lockar att ta av folien...


om man nu ska skala av folien, är det bara varmluftspistol och tålamod som gäller?

_________________
Tord Ringenha11
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1890



Tord skrev:
Tord skrev:
Magnus Thomé skrev:
Ska du behålla folieringen? Minns inte vilken färg den har under


Carbon schwartz, det lockar att ta av folien...


om man nu ska skala av folien, är det bara varmluftspistol och tålamod som gäller?


Har fått tipset av en som håller på med foliering att använda ånga istället.
Typ, ångstrykjärn.
Mindre känsigt för brännskador på både händer och bil.

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -01 GT edi
Boxster S -04 Race ex
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13247


Trådstartare
bakmotor skrev:
Tord skrev:
Tord skrev:
Magnus Thomé skrev:
Ska du behålla folieringen? Minns inte vilken färg den har under


Carbon schwartz, det lockar att ta av folien...


om man nu ska skala av folien, är det bara varmluftspistol och tålamod som gäller?


Har fått tipset av en som håller på med foliering att använda ånga istället.
Typ, ångstrykjärn.
Mindre känsigt för brännskador på både händer och bil.


Ok, tror minsann jag har en sån där ångmaskin

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Westersund
Hallstahammar
Här sen Jul 2011
Inlägg: 1339



En vanlig hårtork funkar utmärkt också.

_________________
André Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 2003 - såld
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
6 besök senaste veckan (25685 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande