Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
F1 Hockeheim
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
2 besök senaste veckan (19271 totalt)
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1716



AndersY skrev:
Undrar förresten vad som hände Alonso, när hans bil plötsligt tappar 4-5 sek och sedan går till sig. Det gäller att man då inte börjar undrar om det är något väsentligt som är trasigt på bilen och som när som helst kan gå sönder totalt, när man seglar fram i närmare 340 km/h...


Han sa på presskonferansen att han själv inte visste...håller med dig, måste vart riktigt otäckt att köra så fort utan att veta vad som är felet..

Tycker också att det var lite väl riskabelt av Briatore att be han fortsätta, själv ville han ju tydligen in i depå och få den genomgången snabbt...modigt av han att våga åka på!

Märkligt också hur ett fel kan åtgärda sig genom att köra på curbsen

Glad blev jag iallafall när han fick upp farten!

Vad hade vi gjort utan Alonso, Button, Räikkönen, Sato och Webber? De är framtiden helt klart, ska bli kul och se vem som håller hela vägen




Psssst, ett hett tips är Alonso

_________________
Rachid Rachid
Citera
Team_hink_racing

Här sen Mar 2004
Inlägg: 404



Rash skrev:
AndersY skrev:
Undrar förresten vad som hände Alonso, när hans bil plötsligt tappar 4-5 sek och sedan går till sig. Det gäller att man då inte börjar undrar om det är något väsentligt som är trasigt på bilen och som när som helst kan gå sönder totalt, när man seglar fram i närmare 340 km/h...






Psssst, ett hett tips är Alonso


Håller med dig......
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18606



AndersY skrev:
Tobias Lindell skrev:
Fredrik - SLC skrev:
Kunta skrev:
Fredrik - SLC skrev:
Vilka Puckon som ställer sig upp och jublar på läktaren när han åker av


Dålig stil, helt klart. Men det är väl bara 3st på detta forumet som inte hade gjort det om Shuemaker kört av...


Det hade inte vi gjort....... här orkar vi inte resa oss från den sköna soffan för något

Nej, men jag tycker mig minnas visst försvar för samma slags applåder när Schumacher blev avtryckt från banan av Montoya för några lopp sedan. Skitsamma, sådant beteende är värdelöst oavsett vem som åker av banan. Tur att Räikönnen klarade sig, den nya beläggningen istället för sand verkar göra underverk. McLaren kan iaf inte skylla denna gång på Ilmor/Mercedes.. *ger en dummerjönshatt till Ron Dennis*

Forza Ferrari! thumbs up Vidare så gjorde ju både Webber och Button ett kanonlopp. thumbs up thumbs up Montoya =

Det är kanske lite magstarkt när halva läktaren ställer sig upp och jublar när någon brakar av i 300 knyck och man inte har en aning om hur illa det kommer att sluta. Men annars är det nog ganska många som jublar när ens favorits främsta utmanare kör av lite lätt, tapar vingen, etc.. Nu är ju F1 ganska säkert, men det kommer aldrig att bli ofarligt att braka av i 300 i en öppen bil när det slutar i en vinkelrät mur, även om det finns skyddande däck. Det räcker ju med att någon av däcken skurit ned i gruset och han gått med huvud före in i däckstraven så hade han nog inte mått så bra.


De kanske inte hurrade, de kanske blev chockade/rädda?
Knappast 300 heller eftersom det är sån där avåkningsasfalt där som bromsar extremt bra, därför kunde inte ett hjul skära ner heller.

Missförstå mig inte, jag gillar verkligen inte att folk hurrar eller applåderar åt avåkningar men en diskussion som baseras på antaganden och saltade fakta är inte heller bra.

Mercedes är väl för övrigt tyskt, det Spansk-klingande namnet till trots.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



MaZ skrev:

De kanske inte hurrade, de kanske blev chockade/rädda?
Knappast 300 heller eftersom det är sån där avåkningsasfalt där som bromsar extremt bra, därför kunde inte ett hjul skära ner heller.

Missförstå mig inte, jag gillar verkligen inte att folk hurrar eller applåderar åt avåkningar men en diskussion som baseras på antaganden och saltade fakta är inte heller bra.

Mercedes är väl för övrigt tyskt, det Spansk-klingande namnet till trots.

Ahh, undanflykterna ifrån Ferrarifansen blir bara bättre och bättre. De hurrade inte, utan det var alltså en synvilla... Såg du loppet?

Avåkningen skedde i väldigt hög fart, men sedan bromsades den ned innan han åkte in i däcken. Sista biten innan däcken var det grus.

om du inte gillade att de hurrade så går det alldeles utmärkt att bara säga det och inte komma med en massa underliga undanflykter. Nu är det nog inte så svårt att missförstå vad du egentligen tycker...

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1454



AndersY skrev:
Såg du loppet?


Tänkte precis fråga detsamma...

MaZ skrev:
De kanske inte hurrade, de kanske blev chockade/rädda?


De såg inte särskilt chockade ut, snarare GLADA....
Det var inte heller en ur publiken som ställde sig upp jublade utan nästan hela läktaren...

_________________
/// Mvh Ferenc Papp
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17355



Jublet påminde mig om hur det lät när en vingklippt Ferrari kom ut ur tunneln i Monaco. Visste presscentret att han var oskadd då?
Patetiskt att jubla när någon kraschar oavsett vem det är. >

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18606



Ja jag såg loppet, jag noterade även att man fick de publiken under max en sekund och att många ställde sig upp och hade armarna i vädret, jag försökte komme med en alternativ förklaring på som möjligen skett men eftersom jag är en rabiat Tifosi så kommer jag förstås med lögner som teamchefen givit mig för att sprida för att skydda mina fränder.
Förlåt mig, jag är hemskt ledsen för att jag inte hatar MS och Ferrari, jag lovar att aldrig prata F1 mer på rejsa.nu.

Kimi är naturligtvis snabbast, strax därefter kommer Barichello men han tvingas ju alltid köra med fjolårsdäck och E85 i tanken så han inte skall köra snabbare än MS. Alla är egentligen snabbare än MS men han betalar mekaniker för att sabotera bilarna så han skall vinna, t o m Bruni skulle ju sopa banan med honom om de hade likadana bilar.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



MaZ skrev:

Kimi är naturligtvis snabbast, strax därefter kommer Barichello men han tvingas ju alltid köra med fjolårsdäck och E85 i tanken så han inte skall köra snabbare än MS. Alla är egentligen snabbare än MS men han betalar mekaniker för att sabotera bilarna så han skall vinna, t o m Bruni skulle ju sopa banan med honom om de hade likadana bilar.


Se där.... Nu har du ju kommit underfund med den riktiga sanningen

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

För er som gillar F1 och inte spektakulära avåkningar med tillhörande jubel så komer här resultaten från "VM för team med passion istället för resurser":

1. Pantano...........Vinnare trots avåkningar och punktering
2. Baumgartner..."Zsolt the bolt" återigen bättre än teamkamraten
3. Bruni...............Problem med oljetrycket i inledningen samt en lös bargeboard hindrade framfarten. Snabb avslutning dock thumbs up
DNF. Heidfeld

Totala ställningen ser ut som följer:

1. Heidfeld
2. Glock
3. Baumgartner

1. Jordan
2. Minardi

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Olof Rx
Malung
Här sen Mar 2004
Inlägg: 16



Eftersom Honda och Button är mina favoriter tyckte jag att loppet var kanonkul!
Första gången på länge som Schumi behövde lite tur för att vinna. Han såg inte så
överlägsen ut... Både Kimi och Button hade haft fart att utmana om inte...
Å andra sidan brukar han ju kunna plocka fram lite extra krut när

Jag höll på att göra på mig när Räikönnens vinge flaxade av. Jädrar vilken smäll.
Funderar på att ta mig ett allvarligt snack med folket som bygger hans bil...
Han förtjänar bättre. Tillsammans med Button och Schumi är han en av de bästa
i F1.

...och så måste jag beklaga mig över att toyota köper lillebror Shumacher, F1's
mest överskattade förare.

Btw, undrar om svenska företag kommer att fatta att de måste sponsra Wirdheim?
Tror att han skulle kunna göra grymt bra ifrån sig. Var ju överlägsen förra säsongen i F3000...
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare

Att det ska vara så svårt att diskutera F1 Diskutera gärna vidare om ni kan ta det hela med en redig klackspark. Regel nr 5 ni vet...


_________________
Magnus Thomé
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Magnus Thomé skrev:
Att det ska vara så svårt att diskutera F1 Diskutera gärna vidare om ni kan ta det hela med en redig klackspark. Regel nr 5 ni vet...



Tror nog att alla här förstår och skriver med enligt regel 5.......... Det är nog bara du Magnus som inte förstår storheten i F1 och framförallt hur mycket bättre den blir (i brist på andra glädjeämnen) att hacka lite på Ferrari-älskarna

Fredrik med stor klack

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare

Jo överlag innehåller tråden j**gt mycket klacksparkande

_________________
Magnus Thomé
Citera
Petri
Västerås
Här sen Jan 2004
Inlägg: 705



Jag var på Tullinge igår och såg bl.a ett par bilar med säkert över 45graders hjullyft i starten...! thumbs up och som den förutseeende person jag är så laddade jag videon naturligtvis för att kunna kika på F1-loppet efteråt..."Så skönt",tänkte jag.."att få komma hem å lägga sig i soffan och dröna till lite F1 på kvällskvisten"
Bara det att jag spelat in drygt 2timmar från Z-TV! *ridå*

_________________
Petri Sanaksenaho
Mercedes C36 AMG 1995
Citera
Tobias Lindell
Linköping
Här sen Okt 2003
Inlägg: 649



Frazze skrev:
AndersY skrev:
Såg du loppet?


Tänkte precis fråga detsamma...

MaZ skrev:
De kanske inte hurrade, de kanske blev chockade/rädda?


De såg inte särskilt chockade ut, snarare GLADA....
Det var inte heller en ur publiken som ställde sig upp jublade utan nästan hela läktaren...

Jag såg loppet, men minns inte om de jublade innan Mercedesen stannat eller inte. Hann de, bildproducenterna, verkligen med att klippa in en jublande klack innan bilen slagit i däcksbarriären?Snabbt, och snyggt, jobbat i så fall.

Jubel efter däcksbarriärträff är ju ok, det har ju Ferrari-hatarna redan deklarerat, så i så fall förstår jag inte uppståndelsen. Någon som har en digital kopia på racet, eller kraschen, så vi slipper gnabbas över luddiga minnesbilder?

Alldeles oavsett klackens jubel måste jag säga att jag var ganska nöjd med kraschen när jag fick se Räikönnens något osportsliga beteende efteråt. Nog för att man blir arg, förvånad, rädd och sur över att blåsa av banan i över 300 knyck, men man behöver ju faktiskt inte knuffa runt på funktionärerna efteråt.
Citera
Tobias Lindell
Linköping
Här sen Okt 2003
Inlägg: 649



olof Åsberg skrev:
..och så måste jag beklaga mig över att toyota köper lillebror Shumacher, F1's
mest överskattade förare.

Btw, undrar om svenska företag kommer att fatta att de måste sponsra Wirdheim?
Tror att han skulle kunna göra grymt bra ifrån sig. Var ju överlägsen förra säsongen i F3000...

Williams har ju gått ut och sagt att de saknar Schumacher nu, så helt jätteöverskattad är han nog inte.

Medhåll om Wirdheim!
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Tobias Lindell skrev:

Någon som har en digital kopia på racet, eller kraschen, så vi slipper gnabbas över luddiga minnesbilder?


Jag har loppet på VHS. Kan du eller någon annan föra över incidenten till lämpligt digitalt format finns bandet hemma hos mig...

_________________
/Kristian Elisson
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



Lennart Mäkinen skrev:
Jublet påminde mig om hur det lät när en vingklippt Ferrari kom ut ur tunneln i Monaco. Visste presscentret att han var oskadd då?
Patetiskt att jubla när någon kraschar oavsett vem det är. >

För många fans är det nog en ryggradsreaktion, liksom det är i t.ex. fotboll och andra sporter när det går dåligt för motståndarna, och eftersom Ferrari har den största, mest hängivna, fanskaran så är det kanske inte så konstigt att de jublar när Kimi åker av, även om jag som F1-fan tycker det är lite konstigt eftersom det totalt dödade striden om förstaplatsen, som annars såg hyfsat lovande ut. Eller att motorsportjournalister jublar när Schumi kommer utåkande ur tunneln med trasig bil.
Men när de sträcker armarna i skyn och jublar när någon åker av i hög fart, redan innan han slår i barriären, tycker jag är en konstig första reaktion. Mitt intryck är att de flesta brukar titta lite oroligt för att se var kraschen slutar innan man blir glad eller ledsen, men tydligen inte alla.

Enligt vissa Ferrari/MS-fans var det tydligen samma sak när Schumi brakade av och bröt benet på Silverstone -99. Vilket skulle göra det OK, antar jag... Om det stämmer är det naturligtvis lika underligt beteende och inget jag som antiSchumi-anhängare i så fall tänker rättfärdiga med att de egentligen var en hög druider som på hemväg ifrån Stonehenge som stannade till på Silverstone för att jubla åt solen, eller någon annan mer eller mindre fantastisk förklaring.

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



Tobias Lindell skrev:

Alldeles oavsett klackens jubel måste jag säga att jag var ganska nöjd med kraschen när jag fick se Räikönnens något osportsliga beteende efteråt.

Jo, från Ferrari/MS-fansen förvånar inget...
Men det är klart att det är betydligt sportsligare att vara glad åt någon stora krasch än att någon som just tappat en topplacering och varit med om en stor krasch inte är jublande glad. Förklaringarna blir bara bättre och bättre.

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
Tobias Lindell
Linköping
Här sen Okt 2003
Inlägg: 649



AndersY skrev:
Tobias Lindell skrev:

Alldeles oavsett klackens jubel måste jag säga att jag var ganska nöjd med kraschen när jag fick se Räikönnens något osportsliga beteende efteråt.

Jo, från Ferrari/MS-fansen förvånar inget...
Men det är klart att det är betydligt sportsligare att vara glad åt någon stora krasch än att någon som just tappat en topplacering och varit med om en stor krasch inte är jublande glad. Förklaringarna blir bara bättre och bättre.

Ta en titt i Monaco-tråden om du tycker jag/vi är konstiga. Det har hitills inte varit ett enda spontant glädjetjut av lycka i den här tråden över att Kimi körde av, i den andra tråden var det flera stycken när Schumacher gjorde samma sak.

Jag tycker du skall begrunda skillnaderna i ett par minuter innan du skriver nästa inlägg där du kritiserar mig.
Citera
Tobias Lindell
Linköping
Här sen Okt 2003
Inlägg: 649



Kristian Larsson skrev:
Tobias Lindell skrev:

Någon som har en digital kopia på racet, eller kraschen, så vi slipper gnabbas över luddiga minnesbilder?


Jag har loppet på VHS. Kan du eller någon annan föra över incidenten till lämpligt digitalt format finns bandet hemma hos mig...

Det räcker nog gott om du kikar själv. Jublade folk innan Kimi slagit i däcken, eller inte?
Citera
Elitracing (åskådarracing)
F1 Hockeheim
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
2 besök senaste veckan (19271 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande