Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E36 -97 - Clubsport projekt (och lite GR Yaris)
<<   1, 2, 3
5 besök senaste veckan (12020 totalt)
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7705



Svinsnygg!!

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Doggelol
Gävle
Här sen Nov 2017
Inlägg: 130


Trådstartare
erikjakan skrev:
Svinsnygg!!


Tackar! Blev riktigt bra

_________________
D¤ugla5 L1ndbl¤m
Citera
Rikard.T
Borås
Här sen Aug 2021
Inlägg: 36



Rikrigt imponerande bygge med helt rätt modifikationer/uppgraderingar.
Stuket på bilen är perfekt

_________________
Rikard Tingåker

BMW e90 330i
Citera
Doggelol
Gävle
Här sen Nov 2017
Inlägg: 130


Trådstartare
Rikard.T skrev:
Rikrigt imponerande bygge med helt rätt modifikationer/uppgraderingar.
Stuket på bilen är perfekt


Tack för de snälla orden!

Ja försöker verkligen hålla ett "oem+/clubsport-stuk" på bilen. En bil med fina delar, och bra prestanda på bana utan några jättestora kompromisser, men som ändå alltid funkar på gata!

_________________
D¤ugla5 L1ndbl¤m
Citera
Newberg
Sala
Här sen Nov 2007
Inlägg: 851



Snyggt!! thumbs up

_________________
Torbjörn Nyberg
Citera
Doggelol
Gävle
Här sen Nov 2017
Inlägg: 130


Trådstartare
Avslutade förra säsongen med en körning på mittsverigebanan. Hann nog klocka av runt 40 varv. Tror både belägg och skivor i bak är original från 97, och de tog rejält med stryk på körningen. Fick bara bild på ena belägget, men båda var snedslitna, och det ena var i princip nere på metallen.

Har haft grejer ligga i säkert ett år, och tog äntligen tiden att montera grejerna! Lagomt i tid för säsongen




Nyrenoverade OK med millways mässings-bussningar. Får se hur de funkar, förhoppningsvis blir beläggen inte lika snedslitna, och nu kan det ev leda bort värmen lite bättre då det är "metall mot metall"



Nya stoptechskivor



Monterade sedan tillbaka originalratten, och åkte mot besiktningen. Rätt igenom, med många komplimanger från besiktningsmannen, alltid kul!


_________________
D¤ugla5 L1ndbl¤m
Citera
subarumicke
stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 476



Fint bygge thumbs up

_________________
Micke Bernebrandt

NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET
Citera
Doggelol
Gävle
Här sen Nov 2017
Inlägg: 130


Trådstartare
subarumicke skrev:
Fint bygge thumbs up


Tackar!

_________________
D¤ugla5 L1ndbl¤m
Citera
R Andersen
Norge
Här sen Mar 2005
Inlägg: 784



Riktig fin E36a! thumbs up

_________________
Raymond Andersen
Citera
Doggelol
Gävle
Här sen Nov 2017
Inlägg: 130


Trådstartare
R Andersen skrev:
Riktig fin E36a! thumbs up


Tack Raymond!

_________________
D¤ugla5 L1ndbl¤m
Citera
Doggelol
Gävle
Här sen Nov 2017
Inlägg: 130


Trådstartare
Efter att ha lessnat på att vänta på min beställda bil från VW ( En golf R ) nu i närmare ett år, och fått till svar att den är minst 6 mån försenad, började jag titta efter annat.

Har nog kollat typ hundra reviews på olika bilar de senaste veckorna, men fastnade för en Yaris.

Snackade lite med herr Magnus Thomé med några frågor jag hade ur ett ägar-perspektiv. Han tyckte jag skulle provköra en.

Sagt och gjort, åkte och provkörde en bil, och slog till samma dag!



Så nu har man två riktigt roliga bilar! Yarisen kommer nog aldrig se bana dock. Möjligen om jag har den kvar i 3-4 år, och den då ersätter M3'an som leksak, och något annat inhandlas för gata.

Lite bilder:


_________________
D¤ugla5 L1ndbl¤m
Citera
Doggelol
Gävle
Här sen Nov 2017
Inlägg: 130


Trådstartare
Kapar min egna tråd med lite Yaris-inlägg!

Ute och körde lite i finvädret idag. Kommande vecka är jag ledig, så då är det polering och lackskydd som gäller.

Kommer lägga Gtechniq CSL+EXO på både bil och fälgar. Har även beställd lite färdigskuren stenskottsfilm från england, som ska monteras på "bakskärmen" framför bakhjulen då de verkar vara stället som blir absolut mest blästrat. Kommer lägga upp lite bilder i veckan.

Lyckades få en skaplig bild idag också

_________________
D¤ugla5 L1ndbl¤m
Citera
Doggelol
Gävle
Här sen Nov 2017
Inlägg: 130


Trådstartare
Dåligt med mekandes och rejsandes. Mest puts som pågår nu!

Blev lite polering samt keramiskt lackskydd på Yarisen nu i veckan. Även lite stenskottsfilm på utsatt område.

Lagt ca 22~ timmar de senaste 3 dagarna.

Polerad med Sonax Perfect finish, och sedan lade jag på Gtechniq CSL och toppade med ett lager EXO efter på både lack, fälgar och bromsok. Rutorna behandlades med Gtechniq G1 och plastdetaljer med Gtechniq C4

Stenskottsfilm beställd av Aliath i england, färdigskuren film, verkar vara rätt fin kvalitet. Aldrig lagt på någon sån förut, men detta gick riktigt bra faktiskt.

Efter tvätt och "dekontaminering" ställde jag upp den på pallbockar för att kunna fixa fälgarna.



Dålig på att ta bilder som vanligt, fick bara en bild när fälgarna var klar såklart.


Stenskottsfilm monterad precis framför bakhjulen. Tog bort den lilla biten som sitter där original och satte dit dessa istället




Lackskyddad och klar! Nu får den stå och goa till sig några dagar då det regnar ute. Lackskyddet ska härda minst 24h innan det kan komma något vatten på det, och man ska vänta ca en vecka innan man kan tvätta den.

_________________
D¤ugla5 L1ndbl¤m
Citera
Doggelol
Gävle
Här sen Nov 2017
Inlägg: 130


Trådstartare
Har hunnit med två st trackdays uppe på mittsverigebanan nu under semestern. Första körningen för några veckor sen gick riktigt bra, jag och polarna lyckades alla sätta 1:10~ tider, en av dem tom en 1:09~ med sin M3a.

Som vanligt är man kass på att ta bilder, men lyckades fastna på två stycken iaf.

Bilen skulle ev kunna vara till salu nu också, då jag börjat snegla på något nytt. Skulle någon vara intresserad är det bara skicka PM så kan vi diskutera vidare där.




Bild av Zaje Laurin

_________________
D¤ugla5 L1ndbl¤m
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E36 -97 - Clubsport projekt (och lite GR Yaris)
<<   1, 2, 3
5 besök senaste veckan (12020 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande