Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 944 S2 -91 Säljes | << 1, 2, 3 ... , 9, 10, 11 >> 113 besök senaste veckan (23464 totalt) |
|
||||||
Nej, minst 100 bhp skulle behövts ytterligare. Vi hade ju några 944 turbo bilar med från Sverige men de fick också vika ned sig mot de starkaste v8 bilarna i torrt. Mkt vrid och +500 bhp var nog melodin på banan och väghållning lite sekundärt. Jag hade dock kul ändå och kämpade så gott som möjligt mot de väsentligt motorstarkare bilarna. Nästa race blir Zandvoort i Juli. _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 944 S2 YTCC 1991 Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||||
Verkar väldigt bra i chassiet, ser väldigt tryggt och balanserat ut. Att du bromsar så mycket senare än de andra, bilen eller föraren? (ser ut som föraren ) _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||||
Jag är nog helt enkelt lite mer tokig än de andra förararna i kombination att min bil väger mindre än de flesta andras strax under 1000 kg i tomvikt. Med åldern så har jag dock blivit lite mer försiktig även jag och får passa mig innan jag börjar bromsa på 150 meter istället för vid 100 skylten..... _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 944 S2 YTCC 1991 Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||||
Samtliga 3 st Ford Gt40 var efter mig i mål. Makalöst fina byggen! _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 944 S2 YTCC 1991 Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||||
Sakta men säkert bockar jag av en till två om året. Bra underlag för oändliga berättelser på ålderdomshemmet om sisådär 30 år. _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 944 S2 YTCC 1991 Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||||
Förra helgen var det dags för årets andra tävling med 944:an och den här gången så blev det en tävlingshelg på Zandvoort i Holland där vi samsades med bl a Brittiska F3 och F4 serien samt en del LMP3 bilar och andra historiska serier. Kul inramning. Vansinnigt blåsigt hela helgen och mycket regn initialt men där race 2 där allt avgörs i de tävlingar jag kör ändå blev i upptorkande, vilket var skönt!
Stod som nummer 6 i totalen på gridden vid start och fick en vansinnigt bra start med makalöst fint fäste redan i första sväng. Eftersom jag kör med många väldigt snabba/motorstarka ekipage så var planen från start att försöka släppa förbi så få som möjligt i det upptorkande väglaget. Dagen innan i regnet så spelade hästkrafter mindre roll, vilket då var gynnsamt för mig och ledde till den ovanligt framskjutna griddplaceringen. När starten gick så fick jag snabbt en konstigt stor lucka ned till resten av fältet och första 4-5 minuterna så var jag plötsligt ensam med stor lucka bakåt och lika långt framåt till superbilen som låg först. Sedan började tempen i övriga däck att stiga och musklerna i deras bilar gjorde sig gällande. Bil efter bil passerade men jag höll nogrant reda på att det inte var bilar i 80-klassen jag släppte upp. Efter srrax över halva racet såg jag inte längre någon konkurrent i klass 80 i backspegeln, vilket var lugnande och i mål var jag en bit över 20 sekunder före närmaste konkurrent. Stor framgång för mig själv och lite av en höjdpunkt i min racingsatsning att äntligen vinna klassen med ogynnsam vikt/effekt. Totalt slutade jag 7:a av 41 st startande, vilket också får anses bra. Nu kommer 944:an att pensioneras och 996 cup bilen får ta över. Om nödvändigt och om bilen inte blir såld så kan den alltid plockas fram igen men grundplanen är att byta bil och utmana mig själv med en väsentligt svårare bil att ratta men också väsentligt snabbare när man väl lärt sig! Kan definitivt rekommendera alla att köra Zandvoort någon gång i livet. Riktigt kul och tekniskt krävande bana som landar bland topp 3 av de banor jag kört så här långt i Europa. _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 944 S2 YTCC 1991 Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||||
Liten film också från Race 2....tjuvstartade/täppte till luckan lite framåt då Niklas som skulle stå på ruta 4 inte kom till start...
_________________ John Carlsson ________________________ Porsche 944 S2 YTCC 1991 Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||||
Ja, bilen är till salu och högst troligt en av de snabbaste och mest kpmpromisslösa 944:or med sugmotor som byggts. Hänger med väsentligt motorstarkare bilar beroende på bra aero, modernt bromssystem och makalöst bra balans. Fungerar givetvis även att tävla med i Sverige om man skulle vilja det men min rekommendation är ändå att prova lite racing i Europa på stora banor. Baksidan är tyvärr att när man väl gjort det så blir allt annat lite ointressant. Kan tänka mig att det är ett liknande gift som Ringen för många.
Pris 295 tkr _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 944 S2 YTCC 1991 Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||||
Spot on! Lycka till med försäljningen, kommade ägare får lite att leva upp till. _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||
+1 på det. En fråga, var finner jag tävlingsschemat för resten av säsongen för den här serien du tävlar i? Det är ju många fina bilar som skulle vara kul att se och höra live in action. _________________ Johan B |
||||||
Hej Johan, Resten av säsongen finns i länk nedan. Det är dock ingen serie utan varje helg är en isolerad tävlingshelg utan poäng. Minskar stress och påkörningar enligt organisationen. https://www.ytcc.nl/calendar/ _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 944 S2 YTCC 1991 Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 944 S2 -91 Säljes | << 1, 2, 3 ... , 9, 10, 11 >> 113 besök senaste veckan (23464 totalt) |